בתשובה לאיתמר, 06/05/04 21:37
אכן דמגוגיה מחליאה 216913
רנטיסי לא "לקח איתו" עוד 9 בני אדם, הנתונים על פיהם 2500 מתוך 2800 פלס' שהרג צה"ל היו "אזרחים תמימים" נשמעים לי מופרכים, ועל האמירה על פיה השופט הוא "נווט שככל הנראה הפך ל'נפל"' אני מניח שאין צורך להרחיב את הדיבור.
מה שכן, אין ספק שהפרטים שהבאת בדבר עברו הצבאי של אביו של קורצקי, הינם רלונטיים ומאירי עיניים. מזל שיש כאן מישהו שמכיר את הנתונים.
אייל אלמוני יקר 216953
הפער שבין הכותרת של תגובתך ובין הסיומת הידידותית של דבריך הם ממש בבחינת "מתחיל בגנות ומסיים בשבח".

על כל פנים בכדי להעמיד כמה דברים על דיוקם:
הנתנונים לגבי מספר הפלסטינאים שנהרגו במהלך העימות הנוכחי אינו לקוח מהאוויר. כל הנתונים מופיעים באתר של "בצלם" כולל פירוט הנסיבות שבהם נהרגו אותם אנשים. אני מניח שחזקה על אנשי "בצלם" שהם עשו עבודה טובה.
מבלי לרדת לדוגמאות ספציפיות (רנטיסי, שיחח יאסין)מוסכם על הכל כי בכל "חיסול ממוקד" יש עד כמה "ספיחים" שמשלמים בחייהם את מחיר החיסול, הם מהווים חלק נכבד מאותו מחיר דמים פלסטיני. (ואין לי כוונה לעסוק בטוהר כוונותיהם או במהות קשריהם למחוסלים, אלא בעצם האקט).

פסקי דין וגזרי דין צבאיים אינם מפורסמים באינטרנט אולם ניתנים לעיון הציבור במזכירות ביהמש"פ. עותק של גזר הדין נמצא ברשותי בגרסתו המודפסת כפי שהועבר אלי מההורים לפני שלושה ימים אצלהם בבית.

למרות שהדברים אכן מרשימים, אינני מבין מה מהות הקשר הרלוונטי שאפשר לגזור בין עברו הצבאי של האב ובין מעשיו של הבן. אין ספק שמדובר במשפחה ערכית, אולם קורצקי ללא שום קשר אמור לקחת אחריות על מעשיו וכך הוא גם עשה. (אגב, אמו היא אישיות שלא נופלת מהאב. בת למשפחה עשירה מאוד בבלגיה המתעסקת ביהלומים שעזבה הכל ועלתה ארצה לפני שלושים שנה בחוסר כל. המשפחה לא סלחה לה עד היום והיא מנושלת מהירושה)
עיקר טענותי שלוחות למערכת שנמנעת אחרי שלושה וחצי שנים של עימות דמים שגבה כמעט אלף קרבנות לכנות אותו מלחמה.
אני היום בן 28, בן גילו של קורצקי ומכיר אותו עוד מלפני שירותו הצבאי. הוא אדם ערכי שלא יודע פשרות בכל הנושגע למשימה שהוא לוקח על עצמו.
המערכת השיפוטית שהמציאה במהלך השנים מונחים צבאיים "עוקפי הגדרות" ומתעלמים ממצב המלחמה שנכפה עלינו, מולידה מציאויות כל-כך בלתי אפשריות שבהם חייל שמגיע לשטח צריך להביא עימו סוללה של עו"ד ופרקליטים. גם כשקורצקי הואשם לפני שבע שנים בירי לעבר גלגלי מכונית פלסטינית שפרצה מחסום שעליו היה מופקד, הוא הוענש משום שיושביה היו אנשים חפים מפשע. אם היה מסתבר בסופו של דבר שיושבי המכונית היו מחבלים הוא היה מקבל צל"ש. קורצקי התעלם מכל הבבל"ט המשפטי שמחייב אותו לדאוג יותר לחיי אחרים מאשר לחיי עצמו ועשה בשני המקרים את מה שלפי דעתו היה צריך לעשות בכדי לשמור על חיי אזרחי ישראל ואני מצדיע לו על כך ללא שמץ של כחל וסרק. את מחיר האמת הוא שילם אז ב-‏10 ימי מחבוש וככל הנראה ישלם גם הפעם.
גם בגזר הדין ציינו השופטים שלו יצוייר והמקרה בכפר היה מסתיים בלכידתה של מכונית התופת, אין ספק שגם המשפט לא היה מתקיים. משמע, הצלחה במשימה הייתה משמשת צידוק לביטול העבירה (ראו מקרי החיסול הממוקד).
מה נעשה והמכונית נמצאה שבוע לאחר מכן בידי צוות אחר. קורצקי נשלח עם התראה ופקודה ברורים. הנסיבות במקום נידונות בסטריליות מאופקת ומתנשאת של בית משפט שנושם אוויר מזגנים ומשתזף מתחת לפלורסנט.
רבינו של עולם! האיש הזה הלך לשם מתוך ידיעה שהוא מסכן את חייו בשבילנו!!
אז בשביל מה לשרת ובשביל מה לסכן חיים, אם המערכת שבשם הפגנת מצפון פסולה ובלתי-מוסרית בעליל, הופכת את הצדיק לקרבן ואת הזאב לשה תמים.
אייל אלמוני יקר 216997
אולי שקורצקי הצדיק במקום לבכות יעזוב את המערכת.
בתור שה תמים הוא יכול למצוא עבודה בדיר.ובתור קורבן הוא יכול למכור מים קדושים בהצלחה.
אם המערכת כל כך פסולה ובלתי מוסרית,כאדם מוסרי הוא היה צריך להתנתק ממנה כבר לפני שנים.
אייל אלמוני יקר 217032
תשובה מרושעת, ולא עניינית.
חוץ מזה, המדינה היא שלו (ושל כולנו), ושום מערכת משפטית עם ערכי מוסר מושחתים, לא ינשלו אותו (ואותנו) ממנה.
אייל אלמוני יקר 217047
חוץ מזה המדינה היא של בורא עולם.
ומי שיש לו טענות על מערכת משפט שלא מכירות בזכותם של יהודים להרוג כרצונם,שיבוא אליו בטענות.
לא נכנסה כבר השבת ? 218064
ע"פ לוח השנה השבת נכנסה בירושלים ב-‏17:44.
לא נכנסה כבר השבת ? 218073
שעון קיץ חביבי.
אבל אתה צודק שהיתה כבר צפירה להדלקת נרות, ואני המשכתי עם המחשב עוד ארבע דקות. אבל זה בגלל שבירושלים השקיעה היא ארבעים דקות אחרי הצפירה אז יש עוד קצת זמן. האמת היא שעוד אז תהיתי אם יהיה אייל, משגיח כשרות בנשמתו, שיעלה על זה. כל הכבוד!
אייל אלמוני יקר 217067
בתשובה לאייל האלמוני.
הפציפיסטים,מיופיפי הנפש,ה''בצלמים'',השלום עכשוים,וכיו''ב.
את עצם קיומם ונוחות חייהם,חופש הביטוי לכתוב כל דבר שיעלה על הדעת (למעט הסתה),וגם דברים כדבריך או דבריי.
או עצם קיומנו כעם חופשי באיזור זה,או בכלל בעולם.
אנו, (כולנו על כל גוונינו) חייבים לאנשים המשרתים בקו העימות.
מכל מקום תגובתך היא תגובה אופיינות לרוע הלב
הפוקד את המוזכרים לעיל.
אם צדיקים כקורצקי לא היו,גם אתה ואני לא היינו.
איתמר יקר 217060
הפער שבין הכותרת של תגובתי לבין הסיומת שלה נקרא אירוניה, וגם אני "אינני מבין מה מהות הקשר הרלוונטי שאפשר לגזור בין עברו הצבאי של האב ובין מעשיו של הבן". נדמה לי שאני אפילו אמרתי את זה קודם (או לפחות ניסיתי לרמוז לכך).

טענתך כי ביחד עם רנטיסי חוסלו עוד 9 בני אדם, היא כאמור שגויה. אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתונים (המופרכים) על פיהם 2500 מתוך 2800 פלס' שנהרגו ע"י צה"ל מאז תחילת האינתיפאדה היו "אזרחים תמימים", אך בוודאי שלא הבאת אותם מאתר "בצלם", שעל פי הנאמר בו עד למרץ 2004 נהרגו מירי כוחות צה"ל בסה"כ 2397 פלס' (ולא מצאתי בו סיווג של "תמימים" ושל "אינם תמימים", או סיווג דומה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים