בתשובה לירדן ניר-בוכבינדר, 07/05/04 8:00
ומכיוון יותר אופטימי 216991
בסוף 1999 הייתי במבוכה פילוסופית בקשר ליחסים ביני לבין אשתי. כל פעם שהייתי מוריד לה לאטמה בראש, היה מנקר בי ספק. אולי זה לא בסדר? ומצד שני, לא רק שהמכות נותנות לי תחושת סיפוק שאין ולא יהיה לה תחליף, אני גם יודע שאין מה לעשות, זה טבעו של עולם, שרשרת המכות, כבר בימי האדם הקדמון החזקים הרביצו לחלשים. נראה היה לי ששום תשובה אינה טובה. אז הלכתי ללמוד פילוסופיה, לקחתי איזה שני קורסים על מוסר, טחנתי שעות באתר דיונים אינטלקטואלי אחד, והגעתי למסקנה מבוססת ועמוקה ששום תשובה אינה טובה. כהחלטה אד-הוק, שאני חי איתה בשלום אבל לא מתיימר מי-יודע-מה להצדיק אותה, אני מרביץ לאשתי די חופשי, פרט לשני אבות הטומאה (מין אנאלי בכפייה וכוויות עם ברזל מלובן), ובסוף אני מבקש סליחה.

ואם לנצל את הבמה, ראיתי לאחרונה שהגיעו לאזור הנמל כמה בנות חדשות שנראות קצת יותר מבסוטיות מהרוסיות הקבועות, ונראה לי רעיון טוב לעצור אצלן בהזדמנויות הנדירות שאני הולך לזונות. מישהו יודע אם הסרסורים מתנהגים יותר יפה לשרמוטות האלה? (יש גם קטינות, והן דומות בטעמן - לרע ולטוב - לקטינות רגילות. אבל נחמד לקנות אותן, ולו רק בגלל רשימת השירותים שהן מציעות, ששום דבר בה לא חורג מתחום האסוציאציות שלנו על "סקס").
ומכיוון יותר אופטימי 217403
נחמד‏1. ומה הנקודה שלך?

כאמור, אני לא מתיימר להצדיק מוסרית את ההחלטה שלי (או כל גישה אחרת), בוודאי לא לשכנע אחרים להחליט כמוני (וגם את חוסר היומרה שלי אני לא מנסה להצדיק). הסיבה היחידה שהטרחתי את הקוראים היתה שאופק שאל אותי איפה אני היום. כך שאם אתה רוצה עכשיו שאני אתחיל להסביר למה אישה לא וחיות כן, מצטער, אני לא במשחק.

רק להבהיר, אני לא חי את חיי במנותק משיקולי מוסר. אפילו בענייני אכילת בשר, כאמור, שיקולי מוסר לא זרים לי. פשוט אין לי תשובה ברורה ("אין מוסר" או משהו כזה גם אינו תשובה טובה). אני דווקא חושב שקל יותר להרשיע-מוסרית את מי שמכה את אשתו מאשר את מי שאוכל חיות, אבל אם במקרה אתה חולק על כך - מצטער שוב, אני לא אנסה לשכנע אותך. ואם (נשחק רגע את המשחק, ונעמיד פנים שהודעתך היא כנה) יבואו שוטרים לאסור אותך, אני אשמח - אבל לא אתאמץ מדי להצדיק מוסרית את השמחה.

1בדרכו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים