בתשובה לאפופידס, 22/05/04 9:41
תקווה לעתיד 220695
זו טענה מפתיעה. הנטייה של קבוצות מהגרים להסתגר בגטאות תרבותיים ורעיוניים היא מן המפורסמות. יש לך סימוכין השוואתי לכך שהנטיה הזו אצל מוסלמים שונה מהותית מאשר אצל קבוצות אחרות (כמובן בכפוף לפער התרבותי הראשוני בין המהגרים למדינה החדשה)?
אתוס החברה הקולטת 220700
הסימוכין הם אלו אותם מכיר גם אתה. אם אתה רוצה מחקר השוואתי נומרי - אין לי כרגע.
כוונתי למשל להודים, הגרמנים, הסינים, הרוסים, הפיליפינים, האיטלקים, היהודים, היפנים, הפולנים, הלטינו-אמריקאים והקוריאנים. אצל כל אלה תמצא גם אלמנטים של הסתגרות וקירבה לתרבות המקור - אצל חלקם בלבד. ואולם, חיש מהר, עם עבור הזמן וחלוף הדורות, המגמה היא אימוץ הערכים הבסיסיים שהעניקו לחברה הקולטת את רווחתה, שיפור עצום ברמת ההשכלה, מעבר לשכונות אמידות יותר, עליה במעמד הנשים וכן הלאה‏1. רק אצל המוסלמים/ערבים המגמה היא, עם חלוף הזמן, צרות עין בחופש והרווחה בהם הם גדלו, גם אחרי שלושה דורות. כמובן, לא אצל כולם, אך אין שם, בקרב 20 מליון המוסלמים האירופים, תמיכה נחרצת ופעילה בכמויות סבירות (אם בכלל) בפלורליזם, בהשכלה ביקורתית, ברב-תרבותיות, כלכלה חופשית, בחירות דמוקרטיות, זכויות הנשים וכו' אלא רק שימוש באלו של החברה הקולטת, לכל היותר. מי שיש לו עמדה פעילה הם רבים מאוד כאלו הדוגלים בהיפך.

1 אם יש למישהו מידע אחר – אשמח להיתוודע אליו.
אתוס החברה הקולטת 220741
אם אני לא טועה אז הכוהן הגדול של מלחמת הציביליזציות זיהה את הסכנה הבאה לאמריקה החופשית דווקא בתוך קהילות המהגרים מדרום-אמריקה, ובפרט ממקסיקו. הנטיגטון מציין את הסכנה הגלומה בכך שהם מהווים את זרם המהגרים הגדול ביותר (המקסיקנים בלבד היוו בשנת 2000 יותר מרבע מכלל אוכלוסיות הזרים בארה"ב. חצי מהמהגרים לארה"ב הינם היספנים), את קירבתם למקום מוצאם המקורי (מה שמעודד אותם לשמור על תרבותם המקורית), ואף את העובדה שהמקסיקנים הינם המהגרים היחידים אשר להם יכולה להיות תביעת בעלות על אדמות אמריקאיות (חלקים מטקסס, אריזונה, נבדה, קליפורניה, ועוד).
אתוס החברה הקולטת 220805
אני מכיר את הטענה הזו, אבל לא את פרטי המצב, כולל המנטליות המקסיקנית ובאופן כללי יותר, ההיספנית, כך שקשה לי להעריך את הבסיס לאזהרתו של הנטינגטון.
אפשרות אחרת היא שמהגרים אלו, עם חלוף הדורות, מאמצים את הערכים הנכונים - וכזכור, אין כוונתי לשפה, לטקסים, למאכלים או אפילו לא למורשת הספרותית האנגלוסכסית, אלא לחופש, הסקרנות והיוזמה וטוהר המידות (שכה חסר באמריקה הלטינית), המביאים את השגשוג. אם זה קורה, אז לא משנה אילו מאכלים יאכלו בטקסס ובאיזו שפה ילמדו בבתי הספר בנוואדה. ומי יתן ואולי הם גם יטמיעו את סיבות השגשוג המערבי לתוך תרבויות וארצות המוצא שלהם.
אתוס החברה הקולטת 221402
גם באמריקה, גם אישה, גם מוסלמית ואפילו תומכת בישראל:

אתוס החברה הקולטת 221426
תודה על ההפנייה. שמעתי את זה היום בגל"צ. הנה עוד מדבריה של הגברת דרוויש מלפני כמה חודשים: http://www.jewishindy.com/print.php?sid=2006 .
אתוס החברה הקולטת 221504
אכן, דברים נוקבים על החברה הערבית ותרבותה, ודוגמה חיה למה שאתה מחפש בהודעותך, למשל בתגובה 221459, ערביה מוסלמית שתוקפת ללא עכבות את העולם ממנו הגיעה.
אתוס החברה הקולטת 228565
יפה. אז כמה יש לנו? אחד ל70 מיליון? זה עדיין אינו מוכיח את אנושיותה של הקבוצה.
אתוס החברה הקולטת 228655
רק תחפש, עיוני. רק תחפש ותמצא הרבה.
אבל חוששני שכל דבר תבטל או תפסול מטעמים מסויימים, כי התאהבת בשנאה.

הרי לך עוד כמה קישורים שתוכל לפסול מגיגול מהיר תחת הערך arab self criticism שהניב 187 אלף תוצאות:

אתוס החברה הקולטת 228682
תודה על הקישורים.
אנא סנן אותם בשבילי בהתאם לתגובה 228561 .
לגבי הקישור החמישי שלא צלח, ניתן להשתמש ב http://tinyurl.com/ .
ב ה צ ל ח ה !
אתוס החברה הקולטת 228740
נראה לי שדרישותיך קצת מוגזמות, ואפנה אותך לתגובה 228660.
עוד כמה צדיקים בסדום 242382
[פסקה 17 ואילך]

מלומד סורי בשם ג'אוודת סעיד ניבא כבר למראה הפעילות של האחים המוסלמים במצריים בשנות ה-‏50, שהשימוש באלימות מצד תנועות איסלמיות יביא להרס עצמי. מאז הוא הטיף לאי אלימות באופן עקיב (חוץ מהתקופות הממושכות שבהן ישב בכלא). בניו הסתבכו עם שלטונות סוריה בגלל סירובם לשרת בצבא, ולא ניתן להם לסיים את לימודיהם באוניברסיטת דמשק.

עוד אנשים הקוראים לאי-אלימות: כהן-דת שיעי בשם מוחמד אל-שירזי; רופא סעודי בשם חליס ג'לבי; ומלומד וסופר מוסלמי בשם חאליד חיסתני.

בעיר הסורית דריה יש קבוצה קטנה שהולכת בדרכו של ג'אוודת סעיד. במאי 2003, כשהם קיימו תהלוכת מחאה הם נעצרו ע"י השלטונות, ובסופו של דבר ארבעה מהם הואשמו בסעיף מוזר כלשהו, והם כלואים בבית הסוהר של דריה, בתנאים קשים ביותר, עד היום.

ואל הצד השני, הנפוץ יותר, של המטבע:
אתמול היה בחדשות שמאה וחמישים נשים סוריות שובתות רעב לאות הזדהות עם האסירים הפלסטינים. אולי כדאי להן לפעול קודם לשחרור הפציפיסטים בני ארצם מהכלא הסורי הנורא, שלעומתו גם בית הסוהר הישראלי הקשה ביותר הוא קייטנה.

אבל הנקודה היא- שיש פה ושם בעולם הערבי קולות אחרים. לא הרבה, אבל יש.
עוד כמה צדיקים בסדום 242525
תודה על ההפניות, אך גם כי תרבו תגובות, איני שומע: ידיי, אריזות מלאו.
___________
ישעיפידס (פרק א', פסוק טו) עובר דירה
עוד כמה צדיקים בסדום 242649
לא ממש חיכיתי לתגובה, זה היה יותר בשביל להמשיך לתייק כאן את כל אנשי החופש של העולם הערבי.
כך שאתה חופשי להמשיך לארוז בנחת.
ואגב המעבר- עוף קל: "הארץ" שמעו את שוועתך בנושא החתול, הציפורניים והריהוט החדש, והנה התשובה [בקיצור:לא להסיר להם ת'ציפורניים!]
ובמעבר הדירה תנוחם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים