בתשובה לאורי פז, 27/05/04 23:30
''מעולם לא פגשתי תופעה דומה באף אוניברסיטה אליטיסטית בישראל'' 221720
אחרי שתגמור את ההתנצלויות שאתה עוד חייב לי, אולי תוסיף גם אחת בשביל ההנחה שאתה יודע בשביל מה למדתי (אני, ועוד מישהו או שניים) באוניברסיטה.
יחיד בדורו 221732
מזמן אמרתי לך שאתה לא מדגם מייצג, אלא יחיד בדורו. אגב, דרגה רוחנית (כהבנתך את המושג) גבוהה מאוד, שרק יחידי סגולה כמוך זוכים בה.
יחיד בדורו 221744
1. כן, אמרת לי שאני לא "מדגם מייצג", וזה היה קשקוש אז כשם שזה קשקוש עכשיו.

2. איך אני מבין את המושג "דרגה רוחנית"?

3. אנא הסבר, מה הופך אותי ליחיד סגולה ויחיד בדורו.

4. אתה סבור שלעג הוא תחליף הולם לתשובה עניינית, שלא לדבר על בקשת סליחה?
יחיד בדורו 221754
שאלה חטטנית במקצת: באמת חסרה לך בקשת סליחה מפי האדון פז?
יחיד בדורו 221772
לא.

(תשובה מפורטת יותר תהפוך את השאלה לחטטנית מדי, לפורום פומבי).
יחיד בדורו 221756
ראשית כל, לא לעגתי לך חלילה, אלא אמרתי את שאני חושב עליך בכנות. ואני חושב אתה לא "מדגם מייצג" ואם זכרוני אינו מטעני גם יהונתן אורן טען כך כנגדך בדיון המעניין ההוא על המוסר, ורבים כאן יודו בקלות ובמהירות שמדובר באדם עם ברק בעיניים, כלומר, יודע הרבה, חושב עצמאית, וימשיכו הקוראים את הרשימה הארוכה שלא היתה מביישת אף אדם מן היישוב.
אתה לא רוצה לומר לי שבאוניברסיטה העברית שבה למדת הרבה שנים *כל* הסטודנטים הסתובבו עם ברק בעיניים של סקרנות אינטלקטואלית והמרצים כולם התאפיינו בענוות האינטלקט של ריצ'רד פיינמן. יש יחידים בדורם, בכל מקום ובכל זמן. תשמח להיות אחד מהם.
ועל ה"רוחניות האמיתית" כפי שאתה מבין אותה לעומתי, כבר דיברנו בדיון על הרוח שהתפרסם לאחרונה באייל. אין לי לא כוח ולא זמן לחפש תגובה מדויקת בשעת לילה מאוחרת.
יחיד בדורו 221783
מראשית ימיך באייל, אורי, אתה טוען טענות על החברה החילונית (תגובה 179459, למשל). כשמסבירים לך שראייתך מעוותת, אתה אומר "כן, יש יוצאי-דופן". שמע: אין לך הבנה של החברה החילונית, לא הממוצעת, לא המיוחדת, ולא כלום. זו לא אשמתך וזו לא בושה, אבל למען השם, תכיר בזה כבר. אתה *לא* *יודע* *מה זה* להיות חילוני משכיל בישראל (וגם לא מה זה נוצרי משכיל בדנמרק, אבל זה עניין אחר). אתה *חושב* שאתה יודע, ואתה חושב שאני איזה "יחיד בדורו" או "יחיד סגולה", ו***אתה טועה***. ("מדגם מייצג" אני לא. אף אדם יחיד הוא לא מדגם מייצג‏1).

אתה לא חושב שזה יהיר ומטופש מצדך לטעון שאתה מכיר יותר טוב ממני את החברה בה אני חי ובה גדלתי? ועוד לזרוק ביטויים בזויים כמו "חילוינים"? אתה לא מתבייש?

לעניין הלימודים באוניברסיטה: האם אני טענתי ש"באוניברסיטה העברית *כל* הסטודנטים הסתובבו עם ברק בעיניים של סקרנות אינטלקטואלית והמרצים כולם התאפיינו בענוות האינטלקט של ריצ'רד פיינמן"? לא. האם אתה טוען את הטענה המקבילה על הישיבות? כבר אמרת שלא. אז זה לא העניין, נכון? עכשיו, אם זה *לא* כך, האם האלטרנטיבה היא שפרט ל"יחידים בדורם", כולם שם בשביל הכסף? מה אתה חושב? זו לא הקיצוניות הזו, ולא הקיצוניות האחרת. אל תתיימר, שוב, לדעת את מניעיהם של רוב הלומדים באוניברסיטה. גם לא את מניעיהם של כולם פרט לכמה "יוצאי דופן", "יחידי סגולה", "יחידים בדורם" או שטויות כאלה. מאין אתה מוצא את העוז לזרוק "רוב הסטודנטים חושבים לכל אורך דרכם האקדמית על הכספומט של העו"ש", אינני יודע.

ולבסוף, לעניין בחורי הישיבות שאסור לגייסם. טל כהן כבר שאל אותך, מה בדיוק יקרה להשכלתם וללימודיהם המעמיקים של אלה אם ישרתו שלוש שנים? יהפכו לשוטים? יאבדו את היכולת? לא ענית על זה, ואם אתה כל כך מרוצה מרוחב ידיעותי וחשיבתי העצמאית, הבא בחשבון שביליתי קצת יותר מעשר שנים מחיי בשירות צבאי - מסתבר שאפשר, ואני כמובן לא לבד אז אל תתחיל שוב אם "יחיד בדורו". וכשאתה מזכיר חילוניים משתמטים בתור תירוץ לא ברור למשהו, תבין שזה מרתיח. יתכבדו בחורי הישיבות ויצטרפו לחוג המתגייסים, ואם ירצו להשתמט, שישתמטו.

--
ולפסים אישיים: איך "ברק בעיניים, יודע הרבה, חושב עצמאית" ועוד רשימה ארוכה כלשהי מסתדרים עם "ידענות מנופחת בבלון של אגו עצמי בדיוני" (תגובה 214287) והביקורת החוזרת ונשנית על היושר האינטלקטואלי שלי? ההם היו שקרים, או שזו חנופה?

חיפשתי משהו על "רוחניות אמיתית" בדיון 1897, ולא מצאתי. אם יש לך כוח וזמן, תסביר לי.

1 את מה שיהונתן כתב אני זוכר, והוא דיבר על נקודה מאוד ספציפית, אז אל תביא אותו כעד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים