בתשובה ליהונתן אורן, 01/06/04 0:09
ויהי ביום השמיני 222578
כן, אני חושב שיש מן הסכמה [שבשתיקה] בעניין הזה, ולו רק אם נחשוב על המלים "טנטטיבי", או "בר הפרכה", או אפילו "התפתחות" רחמנא לצלן. אלא שאתה תמיד משתדל לדייק בדברים ולכן אני חושב שנקודת הכובד נמצאת בזה שכתבת "במובנים מסוימים".

כן, השאלה אם אם לאותם "דברים אמיתיים הנמצאים מעבר למציאות שלנו" (ואני לא חושב שצריך לפתוח דיון במלה "אמיתיים" בהקשר הנוכחי) יש יכולת התקשרות עם "הדברים הנתפסים" בצד שלנו, נכי או משוללי יכולת תפיסת הדברים כשלעצמם. יותר מזה, אם נוסיף את הצרוף is ו-ought, צריך לשאול אם או איך אפשר שמאותם "דברים וצורות" (נסיון טפל לההתבדח) נוכל לגזור, נניח, מצוות יום השבת (שזה היה נושא הפתיל הנוכחי), או אפילו נזירים הנשענים על חודי חניתות (תגובה 222574).
ויהי ביום השמיני 222651
אני לא בטוח שאפשר באמת לעשות הפרדה כזאת. אם יש משמעות לדברים שנפרדת מהגילויים הנחווים שלה במציאות, הרי שהמשמעות הזאת היא "האמת". אם היא האמת, אפשר לגזור ממנה את ה-ought.
אני מסרב לראות את ההחלפה של דת בסוגים שונים של חילוניות כהתקדמות. זאת נראית לי בסה"כ החלפה של מטאפיסיקה אחת באחרת.
ויהי ביום השמיני 222661
וכל המטאפיזיקות טובות באותה מידה בעיניך?
ויהי ביום השמיני 222664
לא. אבל עדיין אני לא מצליח לראות בסיס ליצירת מדרג ביניהן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים