ליוסי גורביץ', שלום 2227
שלום לך, ידידי החפשי.
קצרה אך נבונה תהיה תגובתי.
במאמרך כתבת "כי כל-עוד החילונים יכריזו על עצמם כ"יהודים", הם יהיו בהרגשת נחיתות מסוימת".
למשפט זה אינני מסכים.
משום שכאן אנו רומזים,
כי לחילונים (אתאיסטים, דאיסטים, ואגנוסטיקנים כאחד),
אין אלוהים (כלומר, אמונה),
וכאן בטח תשאל "מה???",
ובכן, ידידי החפשי,
כזו היא כוונתי:
לטענתך, "הרגשת נחיתות מסוימת" זו,
על-שום-מה?
על-שום שחסר לנו מרכיב בתרבות,
אחד ויחיד (לא הפרח ולא הלכיד) (תגיד לי אם אני מגזים עם הקטע של הליריקה),
ושמו: אמונה.
ובכן, טעות בידך,
כי אנו מאמינים,
מאמינים באדם.
זה פשוט מאוד,
ולדעתי גם מובן.
סליחה? 2228
מיהם אותם אנחנו שאתה מתייחס אליהם?
אם אכן כוללים אותם "אנחנו" אתאיסטים גם אתאיסטים הרי שאתה משייך גם אותי לבעלי התפיסה שלך וזאת מבלי שהצהרתי מעולם על דעה מעין זו.

"מאמינים באדם"?
למה? מה בני אדם כבר עשו בכדי לגרום לי "להאמין" בהם?
להאמין ב"טוב שבאדם"? להאמין ב"מרכזיות האדם"?
במה? אתה קצת מעורפל.

אני לא מאמין בכלום, לכל היותר מניח הנחות היכן שאין לי מספיק עובדות בכדי לקבוע קביעות (אשר גם הן תמיד מוטלות בספק).

שלך, אתאיסט "רך" בלי אמונה (ובלי רגשי נחיתות).
ליוסי גורביץ', שלום 3986
,אני מסכים. זאת לדעתי התשובה המתבקשת כיום יותר מכך, אם קוראים את התלמוד המשנה ואת דברי חכמי ישראל (חז''ל) לאורך הדורות זאת גם מסכנה שעולה מדבריהם, יותר מכך גם מקריאה ועיון בתנ''ך ניתן למצא גישה דומה. הכל עניין של פרשנות ונקודת מבט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים