בתשובה לאורי פז, 06/06/04 14:32
אתם ''לא רוצים'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית. 223927
אנחנו, או אם לדייק, אני, לא רוצה לשמור את עיוותי המוח שלי לעצמי. אם אתה מרגיש אחרת, אתה מוזמן ליישם את ההצעה של האורתו-דוסית על עצמך.

והדיבורים שלך על בועה אפילו לא מצחיקים. זאת לא קורה שאתה צריך ליטול מבין עיניך, זה מגדל אייפל.
אתם ''לא רוצים'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית. 223939
למען הדיוק, אני דווקא הבנתי שההמלצה: "תשמרו את עיוותי המוח שלכם לעצמכם!" באה כסגירת מעגל הטיעון כולו: "אתם יודעים שאתם פשוט מגעילים? אין לכם אפילו שמץ של מושג עד כמה. לוקחים מושגים טהורים וקדושים והופכים אותם ללעג. אין לאף אחד מכם זכות לפתוח את הפה. אם הייתם מבינים מה משמעות הצניעות, המשפחתיות, מסירות הנפש, האהבה ההדדית ועוד מושגים ששורים במשפחות חרדיות, הייתם מתביישים אפילו מעצם מחשבותיכם". ותתקן אותי ה"אורתודוקסית הלא אופציונלית" אם אני טועה.
להתייחס רק למשפט האחרון שבתגובה, זה משהו שאתה עושה לאחרונה לא רק לה, אלא גם לי (ראו פתיל: תגובה 223381). ולדעתי, אין צורת תגובותיך שכאלה בבחינת תגובה פרופורציונלית והיא אינה יאה לשם תגובה בכלל. עדיף היה שלא היית מגיב כלל, כי אף אחד לא מושך אותך בלשון, כשאין לך מה לומר על כלל הטיעון ולכן אתה בוחר להתייחס רק למשפט הסגיר.
אתם ''לא רוצים'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית. 223943
נו, מה חידשת? ההיא מעדיפה שאשמור את עיוותי המוח שלי לעצמי, ואתה מעדיף שתגובות שלא עומדות בקריטריונים שלך לא תכתבנה. לשניכם אני יכול לענות בכמה צורות, ונראה לי שהקצרה ביותר היא זאת שעניתי לה. מאחר ולא השתכנעת, הרי לך תגובה אחרת, שקולה יותר:

תקפוץ לי.
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223950
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223959
הסיבה לא משנה לי, העיקר שהמסר עבר.
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223961
הבעיה שאתה לא משכיל להבין שהמסר שלך ("לא רוצה", "תקפצו לי" וכו') נובע מסיבת האסקפיזם שלך ושל כמותך (כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית, או: יש לי תיאוריה - אל תקלקל לי אותה עם עובדות מהשטח).
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223964
אני לא חושב שכדאי לנו להתחיל לנתח האחד את בעיותיו של השני. יש לי הרגשה שהרבה טובה לא תצמח מזה.

אבל את העדות שלך על בועה סטריאוטיפית אני נוטה לקבל, שכן אין חכם כבעל נסיון.
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223976
מצדי, אתה ושכמותך יכולים להמשיך לחיות בבועה של עצמם. אני את חובת התוכחה שלי עשיתי.
''תקפוץ לי'', כי אין כמו לחיות בתוך בועה סטריאוטיפית 223979
מצויין.
איפה? 224175
איפה ומתי עשית את חובת ההוכחה שלך?
איפה? 224176
תוכחה, לא הוכחה. הוא הזהיר, לא הראה לוגית.
איפה? 224181
''הוכח תוכיח את עמיתך...'' (ויקרא)

צברן המצוות המכובד עושה הכל בשביל לא להתגלגל לחולדה. הבה נאחל לו בהצלחה.
לא מצליח להבין 224193
אני לא מצליח להבין: מה יש עוד להראות לוגית למי שאינו מכיר מקרוב את הווי החיים החרדיים והדתיים ובוחר להשתלח בציבור שלם מתוך אסקפיזם של הבועה הצפונית של דעותיו המושתלות סטריאוטיפית?
לא מצליח להבין 224198
מי "אינו מכיר מקרוב את הווי החיים החרדיים והדתיים ובוחר להשתלח בציבור שלם מתוך אסקפיזם של הבועה הצפונית של דעותיו המושתלות סטריאוטיפית"? (אם זה מישהו באייל, ספק לנו קישור)

מה ההבדל בין "מי שאינו מכיר מקרוב את הווי החיים החרדיים והדתיים ובוחר להשתלח בציבור שלם מתוך אסקפיזם של הבועה הצפונית של דעותיו המושתלות סטריאוטיפית" לבין "מי שאינו מכיר מקרוב את הווי החיים החילוניים והרפורמים ובוחר להשתלח בציבור שלם מתוך אסקפיזם של הבועה החרדית של דעותיו המושתלות סטריאוטיפית"? (מלבד זה שהראשון לא קיים במציאות, ואת השני אתה בוודאי מכיר)
מצליח להבין: 224206
אתה מבלבל בין מין בשאינו מינו. את הכלאיים שלך תאכל לבד. ואת השעטנז שלך תלבש ותכבס בחוץ.
ועל חיי הרפורמים וחברי המועדונים שלהם, כתבתי מספיק באייל, אתה מוזמן לחפש (תרתי משמע).
לא מצליח להבין 224199
האם פרשתי לא נכון את "חובת התוכחה"?
לא מצליח להבין 224207
פירשת נכון, רק שאני לא מבין מה עוד יש להראות לוגית למי שאינו מכיר מקרוב את הווי החיים של המאמינים, ומדבר מתוך גרונו הניחר בשל היותו זולל חרדים לתיאבון בכל הזדמנות אפשרית.
זוללי חרדים? 224211
נה, שרצים יותר טעים.
לא מצליח להבין 224216
הה? "זולל חרדים לתיאבון"? מאיפה זה הגיע?

לא כל מי שאינו מסכים לדעותך על אורח החיים החרדי הוא "זולל חרדים לתיאבון". ויחסית להרבה מקומות, האייל הוא דווקא מקום סובלני מאוד עבור דתיים וחרדים, במיוחד אם הם אינם באים בגישה מטיפנית-מסיונרית (מה לעשות, אף אחד לא אוהב שמטיפים לו).

אה- ואל תניח שמי שאינו מסכים עמך "אינו מכיר מקרוב את הווי החיים של המאמינים". יש באייל לא מעט דתל"שים.
תבין: 224248
בניגוד לך, דברי התייחסו וממשיכים להתייחס לנושא הדיון הנוכחי ולא לכלל קוראי ומגיבי האייל; ואל תוציא את דברי מהקשרם.
חלק מאלה שניהלו כאן את הדיון הנואל אודות צניעותן של בנות השלוש בקהילות החרדיות, היו בעיני והינם, מה לעשות: זוללי חרדים לתיאבון.
תביני 224254
גם אני מתייחסת כאן לנושא הדיון. לא ראיתי כאן ''זלילת חרדים לתיאבון'', אלא נסיון להבין נקודה שנראית תמוהה למי שבא מבחוץ.
תביני דבר אחד: 224268
לו באמת רציתם להבין, הייתם מנהלים את הדיון ברמה אחרת לגמרי, במקום לנהלו ברמה שהיא מתחת לחגורת התחתון.
תביני דבר אחד: 224312
<מסתכלת לצדדים. לא רואה אף אחד חוץ מהחתולות. הממ... גם הן השתתפו כאן בדיון?>

עזוב, אני רואה שדיון אתך הוא כמו לדבר אל הקיר. נראה לי שאשוב למצב קריאה בלבד.
אשתדל לענות כי גם אני זיהיתי את הבעיה. 224414
בתגובה 220866 עדי כתבה דברים פשוטים והגיוניים. הדרישה מבנות בגיל צעיר להתלבש בצניעות היא מדין חינוך.

דורון הגלילי בתגובה 220876 הביא סיפור שלדעתי מחזק את העניין, למרות שייתכן שעדי נפלה בפח ולא הבינה. דורון הגלילי מיד תיקן בתגובה 220892 לשיפוטך.

פתאום ללא שום הוכחה או הסבר, דובי הכניס את דבריו הבעייתיים בתגובה 220930. הוא חזר על דבריו פחות או יותר בתגובה 220981 ונדרש להביא נימוק בתגובה 220985.

ערן בילינסקי הוסיף הסבר הגיוני בתגובה 220988. והאלמוני חזר שוב על ההסבר של קודם בתגובה 221032.

למרות אין תגובה מדובי, אלמוני החליט להמשיך לשפוך בוץ בתגובה 223769

אני דרשתי הסברים בתגובה 223770 ולא נעניתי.

עכשיו שפטי נא את. שלוש פעמים הובאו פה טענות חמורות לגבי נטייה לפדופיליה אצל חרדים ללא שום הסבר. נתנו הסברים מספר שלדעתי הגיוניים אבל לא נעשה שום מאמץ להתמודד איתן. רק בוץ.
בוץ לא מוסיף ידע. הוא מעוות ידע. הוא גורם לאנשים להחליט החלטות לא נכונות. איני מבין מי יכול להרויח מזה. אם החרדים טועים, לשם מה צריך להשחיר אותם יותר משהם? ואם הם אינם טועים, לשם מה להשחיר אותם?
שאלת תם 224325
מיהם אותם דתל"שים?
שאלת תם 224358
אם אתה שואל ''מה זה דתלשי''ם'' התשובה היא דתיים לשעבר.
שאלת תם 224362
אך שאלתי היתה *מיהם* אותם דתל"שים.
שאלת תם 224363
למשל עוזי וי.

(סתאאם, מותר לבן-אדם לחלום, לא?)
שאלת תם 224368
למה סתאאם?
למיטב ידיעתי עוזי וי. היה דתי גם בעבר.
שאלת תם 224370
כזכור, לא סתם דתי אלא קתולי דתי.
שאלת תם 224374
על זה אמר סחב''ק ש''הרב הראשי הספרדי הוא קתולי''.
חידה: 224433
שוטה אחד זרק אבן לבאר. איך מוכיחים שאין לו אחות?
תשובה: 224439
באינדוקציה.

ראשית נוכיח שאין לו מאה אחיות. זה קל.
אחר כך נוכיח שעבור כל מספר טבעי N, אם אין לו N אחיות אז גם אין לו N-1 אחיות.
נוכיח על דרך השלילה: נניח שיש לו N-1 אחיות, אז ברור שיש לו לפחות N אחיות כי אחת ירדה לשאוב מים מהבאר (הרי לא יעלה על הדעת שאחד האחים הלך לשאוב מים מהבאר). הגענו לסתירה.

מש"ל.
חידה: 224444
כלום לא יעזור, יש לו אחות :) תגובה 223334 פיסקה רביעית.
חידה: 224451
הוכחתי המתמטית בעינה עומדת. הם לא האח והאחות.
תגובה 223337
שאלת תם 224481
xslf עצמה
אסף שרעבי
היושב על הגדר
יוסי גורביץ
שאלת תם 224512
וגם:
יהונתן אורן
נועם סטאָריק
שאלת תם 224708
יהונתן אורן דתל"ש? אתה בטוח?
"השכ"ג עצבני" ? 223994
"השכ"ג עצבני" ? 224020
חלילה. רק בעל מוח מעוות.
"השכ"ג עצבני" ? 224064
פשוט לא יצא לי לראות תגובות בוטות שלך. תהיתי אם הצליח אחד, א''פ, להוציא את השוטה משלוותו.
"השכ"ג עצבני" ? 224143
"מצוין" היא תגובה בוטה?
"השכ"ג עצבני" ? 224229
לא היא לא.

אבל ''קפוץ לי'' היא כן.
"השכ"ג עצבני" ? 224230
ראית את כל הפתיל ההוא? לעניות דעתי "קפוץ לי" היא תגובה שקולה, עניינית ומכובדת בהקשר בו נאמרה.

אם אתה חושב אחרת, גם אתה יכול לקפוץ לי (אבל זה רק בצחוק).
"השכ"ג עצבני" ? 224349
:-)
רגע אחד,

אני לא מותח עליך ביקורת מר גלובלי, אני חושב שהאדם הסביר (ואני בכלל זה) היה מאבד את שלוותו בדיון עם מר פז עוד הרבה קודם לכן (ולכן אני לא מתדיין איתו יותר - זה לא בריא ללחץ דם שלי).

יש איזה משפט שאומר משהו על הכעס של אדם סובלני. ובכן, תהיתי אם מר פז הצליח להוציא אדם סובלני אחד משלוותו, שאם כן הרי זה עוד אינדיקטור נהדר לאופי הדיון היוצא מן הכלל של הבחור.

(לא שחסרים כאלה...)
"השכ"ג עצבני" ? 224360
אני לא אדם סובלני במיוחד, ובטח לא כשמדובר בדעות מסוג אלה שהאדון פז מייצג, ובסגנון שהוא נוקט. לא הייתי מציע לאף אחד להשתמש בי בתור דוגמא ל*משהו*.
"השכ"ג עצבני" ? 224412
טוב ''סובלני'' הייתה בחירה לא טובה של מילה.

לא משנה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים