בתשובה לרון בן-יעקב, 03/06/04 14:34
כמה סיבות לעליות המחירים 225058
הסבר נוסף עליו שמעתי היום הוא המחיר הגואה של ההובלה הימית של נפט. ישנם כ 3500 מיכליות נפט בעולם, אבל רק כ400 ומשהו מיכליות מעבירות את רוב רובו של הנפט לצפון אמריקה, אלו הסופר טנקרים. לא משתלם להעביר נפט במיכליות קונוונציונליות במסע דרך האוקיינוס האטלנטי. הביקוש הגובר לנפט, בעיקר מסין, גורם לחוסר במיכליות ענק, ומכאן לעליית מחירי התעבורה, מ10,000 דולר למסע ל-‏100,000 דולר. קצב בנית מיכליות חדשות לא עומד בביקוש, התור מתארך, וכיום ישנם לקוחות שיקבלו נפט רק בשנת 2007.
למד''ב הפתרון. 225062
זה מה שקורה כאשר משאירים לגילדה את השליטה על התעבורה. נו, מתחילים בתכנית הרבעה לשם יצירת "Kwisatz Haderach"? (יריית פתיחה: שידוך בין שר חוץ ישראלי לבין מתפקדת לליכוד מ"הנהגה יהודית". זה יהיה הצעד הראשון לכיוון הולדת האדם שנמצא במספר מקומות בו זמנית).
כמה סיבות לעליות המחירים 225064
זה לא ממש מסביר את העליה החדה בשנתיים האחרונות. המחסור שאתה מתאר בטנקרים (אם זה באמת המצב) היה יוצר עלייה הדרגתית הרבה יותר.
המחסור בנפט כיום הוא בשל הורדת התפוקה באופן מכוון ע''י אופ''ק.
כמה סיבות לעליות המחירים 225065
למיטב ידיעתי אין "תור" לנפט, ודאי לא כזה שמתארך עד 2007. (לפחות חלק מ)סחר הדלק (במיכליות, להבדיל מצינורות) מתנהל On the flight, וזהו שוק של מכירה פומבית לכל דבר. מיכלית יוצאת עמוסה בדלק, ובמהלך מסעה (לכוון כללי של שוק הצרכנים) מתבצע מכרז, כאשר לבסוף מגיעה המיכלית לנמל היעד של מציע ההצעה הגבוהה ביותר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים