בתשובה לאסתי, 12/06/04 9:49
נשמע נעים, כל העניין. 225528
הדלת אליה התפרצת אכן פתוחה לרווחה, אסתי, והשאלות טובות. הביקורת על שילוב הדתות המונותאיסטיות לדת לא אקסקלוסיבית עשויה לבוא בעיקר ממי שמחזיק בתיאולוגיה אקסקלוסיבית. מנקודת מבט של יהודים ונוצרים מאמינים, למשל, קשה ליישב את הנביאים הנוספים עם, מחד, התפיסה היהודית שכולנו עוד מחכים למשיח, ומאידך, התפיסה שהנביא האחרון והאולטימטיבי הוא ישו. הדתות האחרות טוענות לאמיתות מוחלטות וישימות, ולכך שבכתבי הקודש שלהן יש תשובה לכל דבר, והן תתקשינה להתמזג עם גישה לפיה המדובר היה רק בהתגלות חלקית שהתאימה לזמן ולמקום בו התרחשה.
אשר לעניין המדע, כנ"ל. בעיניי חוקי הטבע הם הביטוי הטוב ביותר ליופיו הרוחני, אבל אם נעזוב את התיאולוגיה שלי בצד, הדתות אותן חפצים הבהאים לשלב מתקשות ליישב בין סיפור הבריאה בשבעה ימים ובין תורת האבולוציה, למשל.
ההסתייגויות האישיות שיש לי מהדת הבהאית הן לא רבות, אבל משמעותיות, וסובבות בעיקר סביב המגבלות על סגנון חיים והתפיסות העומדות בבסיס המגבלות האלה. מצד שני, הרבה אנשים בחרו בדתות מונותאיסטיות שסובלנותן כלפי סגנון חיים שונה פחותה בהרבה…
נשמע נעים, כל העניין. 225533
לא הבנתי. כיצד הדת הבאהאית אינה אקסקלוסיבית, אם "אי אפשר להיות 'גם יהודי וגם בהאי'. לדת הבהאית יש אמונות ומנהגים שונים מאלה של הדתות האחרות, שהבהאים רואים כהתפתחות, והתאמה לרוח הזמן".
האין זאת אקסקלוסיביות? והאין המושג "התפתחות" מצביעה על שיפוט?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים