בתשובה להאייל המפרגן הפולני, 13/06/04 22:03
מידור 225863
אני אוהב אותו. יש לציין שאני לא מכיר את מה שפינק עשו בין "הלוואי שהיית כאן", שאני די מתעב, ל"החומה", ולא את מה שהם עשו אחרי "החתך הסופי" (התפרקו מווטרס?). בכלופן, מפרספקטיבה של הפרוגרסיב בכללותו‏1, "החתך" הוא יחיד ומיוחד. לא רק שאין בו פומפוזיות, בכלל אין בו הברקות מוזיקליות נוצצות. מצד שני הוא צנוע ומזוכך, עם "מסר" מוזיקלי ברור וצליל מיוחד משלו, ומאוד מאוד מרגש.

1 עד כמה שאני מכיר; יש כאן מומחים גדולים ממני.
מידור 225926
אני דווקא מאוד אוהבת את 'wish you were here'. בדיוק שמעתי את זה שוב לאחרונה, אחרי תקופה די ממושכת, ונזכרתי למה אהבתי אותו כ"כ.
מידור 226026
מה שהיה בין ''הלוואי שהיית כאן'' לבין ''החומה'', הוא ''חיות'', דיסק קטן וחמוד עם לחנים לא רעים, אך מלים דידקטיות כרגיל של רוג'ר ווטרס.
''החתך הסופי'' הוא לדעתי דיסק זוועתי. אני זוכר שבפעם הראשונה ששמעתי אותו מיד אמרתי שזה נשמע כאילו אף אחד מהם לא ממש רצה להקליט את האלבום הזה (חוץ מרוג'ר כמובן), וכל אחד הגיע בתורו, ניגן את הקטע שלו והלך. לאחר מכן התברר לי שזה אכן היה כך. כמו-כן, חסרה עבודת הקלידים המצוינת של ריק רייט (האיש שיותר מכל אחראי לצליל המיוחד של הלהקה), כך שבשמיעה ראשונה זה אפילו לא נשמע דיסק של פינק פלויד. תוסיפו לכל זה מלים ברמה נמוכה מאוד מבית מדרשו של רוג'ר ווטרס (למעשה מאז ''הצד האפל'' היכולת המילולית שלו בירידה קשה. הוא פשוט הפסיק לכתוב שירים והתחיל לכתוב מסרים).
מידור 226054
למה להרוס לי? כל מה שחשבתי שהוא חלק מהחזון המוזיקלי המכוון באלבום, עכשיו אתה אומר שהוא קלקולים.

סתם - תודה על המידע. באמת, אפשר לומר שזה אלבום סולו של רוג'ר ווטרס, עם עזרה ברקע של מייקל קיימן (בקלידים ותזמורת), למרות שהסולואים המעטים שבו מאוד אפקטיביים בעיני. אפשר להגיד שהליווי התזמורתי והקלידי לא מגיע לקרסוליים של ריק רייט (ולא מתיימר לכך, אלא שמח להיבלע ברקע); אבל אחרי שכבר שמענו את כל הפרוגרסיב, מה כבר היה יוצא לנו מעוד כמה הברקות קלידים? העדרם מבליט משהו אחר: את הרגש שווטרס מצליח כן להעביר, בשירתו ובמילותיו, וגם אפקטים מוזיקליים יפים ויחודיים שאינם קשורים דווקא בהלחנה ונגינה וירטואוזיות. המילים? שירה גדולה זה לא, כלומר, היום הן לא יזיזו לי; אבל במושגים של רוק נראה לי שהן עושות את העבודה, כלומר, בגיל 16 הן כן נגעו לי. בכל מקרה, אני לא רואה במה הן נופלות מ"הצד האפל של הירח".
מידור 226194
חלילה לי מלהרוס לך. כל משאלתי היא שתהנה מהמוזיקה הטובה ביותר.

לגבי ליווי הקלידים, אני לא חושב שניתן לכנות את עבודת הקלידים של רייט כהברקות (שים לב שגם לא הבעתי את דעתי על איכות עבודת הקלידים שלו, שאני אכן חושב שהיא גאונית, אלא ציינתי שהוא אחראי לצליל של הלהקה, לטוב ולרע). בכל מקרה, מייקל קיימן(ראיתי איפשהו שהוא נפטר השנה. מישהו יכול לאשר או להכחיש?) יזכר בשל הרבה דברים טובים שעשה (הליווי התזמורתי ב"החומה", ניצוח על התזמורת ב S&M של מטאליקה, עיבודים ללני קרביץ, והרבה פסי קול של סרטים), אך "החיתוך הסופי" לא יהיה אחד מהם. לדעתי לא עובר בדיסק שום רגש, אלא יש ניסיון בוטה להזריק למאזין אינפוזיית רגשות לווריד.
מידור 226225
למרבה הצער קיימן אכן נפטר, בסוף שנה שעברה. הוא היה צעיר למדי, חמישים ומשהו לדעתי. לגבי היתר, מפאת קוצר זמן אומר רק שאני די ממש מסכים עם הערותיך לגבי האלבומים המאוחרים של פינק פלויד. (אגב, עוד מישהו כאן מכיר את Radio KAOS של ווטרס?)
מידור 226232
"די ממש מסכים"?! כנראה זמנך אכן קצר מכדי להתנסח :)

נ.ב. יש לך רעיון מה להביא למפגש?
מידור 226247
די לגמרי מביך. סליחה. יש לי כמה רעיונות, אבל בוא נדבר במקום אחר? (בדיון ההוא, בדואל... עוד מעט אשלח גם מס' טלפון למי שאישר).
מידור 226254
אני מכיר, לצערי. זה מה שקורה לאנשים שלוקחים את עצמם יותר מידי ברצינות.
מידור 226445
מסכים.
מידור 226433
אגב, אתה חושב שיש קשר בין Radio KAOS (נדמה לי שזה אות הקריאה של איזו תחנת רדיו ציבורי), לתקליט רדיו בלה-בלה של החברים של נטשה?
מידור 226446
אולי רק הרעיון של תקליט-שהוא-כאילו-רצף-שידורים-ברדיו. מוזיקלית, אני לא רואה קשר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים