228211
באופן לא מאוד מפתיע לא נמצא קשר (במחקר *פסיכולוגי*) בין בין משך הנקה ובין התפתחות מנטלית, קוגניטיבית ופסיכו-מוטורית של תינוקות, בשנה הראשונה לחייהם. מה שמעניינת היא היא המסקנה אליה הגיעה הפרופסור לוי שיף לגבי הסיבות לממצא שבקרב תינוקות בגיל 6 חודשים תינוקות יונקים חברותיים פחות ועירניים פחות לסביבה מאשר תינוקות שניזונו מתחליף חלב אם. לוי-שיף אומרת שההבדל נבע כנראה מהתלות שנוצרה בין התינוק לדמות המאכילה - האם לבדה או דמויות נוספות. לטעמי (ואני, איך לומר, לא פרופסור לפסיכולוגיה) ההבדל נובע מכך ש(בדרך כלל) ההבדלים בין תינוק יונק לבין תינוק הניזון מתחליף חלב אם(1) בחצי השנה הראשונה לחייהם, הוא לא רק במקור ההזנה ובתפריט, אלא גם (ולטעמי בעיקר במה שנוגע לממצא האמור) במגוון האנשים אליהם נחשף התינוק באותה מחצית שנה.

___
(1) לאיזה משתי הקטגוריות נכנס תינוק המוזן בחלב אמו באמצעות בקבוק?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים