בתשובה ללא חרדי ולא עורך-דין, 29/06/04 5:03
בחן את עצמך: האם אתה גזען ? 229378
They probably didn't mean to hurt you; and their behavior, which was ugly indeed, might have reflected their own resentments and stereotypes about you - it does take two for tango.

There are plenty of nasty, uncaring individuals in both nations that would have behaved the same way. If anecdotal evidence provides any relief, I've had similar interactions on the road with people that were unmistakably Jewish. It's called rudeness, and unfortunately, it's pretty universal.
בחן את עצמך: האם אתה גזען ? 229411
אני לא בטוח שהבנת מה כ"כ מפריע לי בתקרית הזו.

אין לי בעייה עם חוצפה וגסות. 99.9% מהזמן הן עוברת לי מעל הראש, ובשאר הזמן מדובר באנשים שקרובים אלי בצורה כלשהי. מה שמציק לי בסיפור כאן הוא האם היה או לא היה ניסיון מכוון *לפגוע* בי. פגיעה שיכלה להסתיים במקרה *הטוב* בכמה אלפי שקלים והרבה כאב לב, ובמקרה הרע...
בחן את עצמך: האם אתה גזען ? 229412
I understand; when I said "similar incidents" I meant incidents in which the other person's behavior on the road was so extreme it was hardly believable that it could be accounted to pure negligence. You were there, and we weren't, but the scenario of an "intentional road accident" still seems farfetched. At most, it would be like all those cases when road rage leads people behind the wheel to want to "teach the other driver a lesson", and in that case, based on my 12-year acquaintance with the Israeli road culture, I would not attribute it to ethnicity or nationalism.

בחן את עצמך: האם אתה גזען ? 229422
אכן החשד הוא בניסיון "ללמד אותי לקח" מתוך איזהשהו road rage (מצטבר אולי), ע"י מראית עין של סטייה פתאומית לא מכוונת שאמורה להפיל אותי. כמו שאמרת בעצמך, מקרים של road rage קיימים, ולכן אני לא רואה את האפשרות הזו כמופרכת.

הייחוס של המניעים לזהות האתנית איננו אוטומטי. כפי שכתבתי, אני מתלבט אם היה כאן מקרה של road rage, במנותק מזהותו האתנית של הפוגע, או שהייתה כאן תאונה תמימה לחלוטין שאני מייחס לה מניעים שונים בגלל זהותו האתנית של הפוגע. הקונפליקט מחריף בגלל הרקע המתוח סביב הזהות האתנית הספציפית הזו, מכיון שהיא מעצימה את הרגשות מצד אחד, אבל גם משמשת כבלם מצד שני, ולא ברור לי מה הוא מה: ערבי שעשה טעות תמימה ואני מייחס לו מניעים שליליים בגלל היותו ערבי, או נהג חסר מצפון שניסה לפגוע בי במכוון, שאני מפקפק בכוונותיו הזדוניות ובתפיסה האינטואטיבית שלי את הסיטואציה בגלל היותו ערבי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים