בתשובה למשה דורון, 04/02/00 15:44
אשר בחר בנו מכל _העמים_, ברוך הש 2307
מובן לך, בודאי, כי העירוב המופלא של היסטוריה, לוגיקה ואמונה דתית, תוצאתו תהיה תוהו ובוהו ותו לא.
תאלץ לבחור, אם כן.
הסטוריה? מצוין. הקב"ה, מה לעשות, אינו חלק מאותו מדע הקרוי הסטוריה. מובן, אם כך, כי "בחר בנו מכל העמים" אינו יכול להשתלב בתחום זה, או להיות מוכלל בכל טענה המתבססת על תחום זה. הלאה.
לוגיקה? יפה. הקב"ה כהגדרתו בתנ"ך אינו בריה לוגית ואינו יכול להתקיים ע"פ חוקי אותו ענף מתימטי הקרוי לוגיקה. הבא בתור.
אמונה? נפלא. אבל אמונה, יקירי, אינה משתלבת מעצם הגדרתה עם לוגיקה או הסטוריה. לכן הטיעון היחידי שלך הוא "הקב"ה אמר", וטיעון זה, כמובן, אינו יכול להתקבל ע"י רוב האוכלוסיה הבוגרת, בעיקר מטעמים של עודף חכמה. לכן תאלץ, בויכוח עמנו, להחליט: או טיעוני קב"ה, שאז יסתיים הויכוח כאן ועכשיו, או הסטוריה ולוגיקה, שאז יש לך הרבה מה ללמוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים