בתשובה לדובי קננגיסר, 10/07/04 23:05
התקשרו עיניי בדמעות, ואילו עיניך לא הוזילו דמעה 232385
טענתך זו, הנובעת לדעתי מתוך התעלמות מודעת מהאמת המוטחת כנגדך, מזכירה לי את אותו הילד שהחליט שאינו מוכן לאכול ולשתות יותר אף פעם בחייו, כל אימת שלא יכיר וידע אישית כיצד פועלת מערכת האנטומיה של גופו בשלמותה.

וזה גם מזכיר לי את הטוענים בנמרצות: "לא ראיתי, לא שמעתי - סימן שלא הייתה שואה".

אבל שתהיה זו תגובה לגיטימית.
אוקיי, אז מתי אתה רוצה לצאת הרחובה בהתחפשות חרדית בשביל לחטוף מכות מאחיך החילונים?
התקשרו עיניי בדמעות, ואילו עיניך לא הוזילו דמעה 232795
אני מסתובב ברחובות לא מעט, ומאודי לא ראיתי חרדי מוכה. מאידך אציין גם שמאודי לא ראיתי חילוני מוכה על ידי חרדים, ומאידך מאידך אציין גם שמאודי לא ראיתי חילוני מחלק חומרים אנטי-דתיים ברחוב חרדי, וממילא טענתי שרק בתנאים האלו חרדים מכים חילונים (לא כולל זריקת אבנים על מכוניות בשבת, או הטלת חיתולים משומשים על שוטרים).
התקשרו עיניי בדמעות, ואילו עיניך לא הוזילו דמעה 232825
תתפתל, תתפתל, למה לא?

אני מסתובב ברחובות בעלי מאפיין חרדי מובהק לא מעט, ומאודי לא ראיתי חרדי מכה חילוני.
אני מסתובב לא מעט ברחובות העיר נתניה, החילונית תיירותית ברובה, ומאודי לא ראיתי חילוני המוכה בידי חרדי מקומי.
ערן סיפר שחסידי האדמו"ר ירון ידען חילקו חומרים ארסיים (בעיני כשומר מצוות) ברחובות חרדיים דווקא, והוכו עד זוב דם. שומו שמיים! אם אתה טוען שאינך מכיר מציאות שכזו - מה אתה מתערב לדיון? מה אתה דוחף ת'אף? אמת, גם אני לא מכיר מקרוב חילונים מוכים עד זוב דם וכו', אבל אני הוא שהתדיין עם ערן בנושא הדיון. זכותי להמשיך אותו.
ואתה הוא שטענת שרק בתנאים שכאלה החרדים מכים, על סמך מה העדת כאן? הרי כרגע הודאת שמאודך לא ראית חרדי מכה חילוני. אתה גם טענת בעליל שהחילונים לא מכים חרדים, עד שהתבדית.
ואל תציג לי כאן בסוגריים "אלימות חרדית" נוסח זריקת אבנים על מכוניות נוסעות בשבת או הטלת חיתולים משומשים על שוטרי מדינת ישראל. משום שכתלמיד למדעי המדינה היה עליך לדעת ולא להטעות הציבור שאלה הן צורות הפגנה של אזרחי המדינה כנגד עריצות שלטונית. ברור שעל פי ההלכה היהודית אסור להרים אבן בשבת, כי האבן היא מוקצה. ואין לך מושג כמה אבישי רביבים מושתלים במהלך "הפגנות השבת" (כותרת ראויה יותר לדיון שהתקיים באייל בנושא). במו עיני ראיתי אחד שכזה בהפגנות בר-אילן, כאשר מכשיר הסלולרי שלו ביצבץ משולי בגדיו ולפתע צירצר. האיש הלהיב והתסיס את המפגינים והוא שזרק מספר אבנים על שמשות הרכבים העוברים, בניגוד לכל אחד אחר שראיתי וחיפשתי לשווא להוכיח זורקי האבנים. ייתכן שהאיש מושתל תקשורתי, כמו שאלה נוהגים להביא צמיגים לערבים שישרפו אותם ותהיה לעיתונאים ולכתבים לחם לאכול וקולה לגמוע.
כמו כן, אין לך כל מושג על חרם מוצהר וגלוי שהוציא הבד"ץ כנגד כל צורה של אלימות בהפגנות לגיטימיות על ידי אנ"ש. כי התקשורת, כמו שהתקשורת צריכה להיות בישראל הדמוקרטית, לא תטרח לדווח לך על גינויי מעשי האלימות של בתי הדין החרדיים השולטים בנעשה בשטח.
וכל הטלות החיתולים על שוטרים, איננה נובעת בשל היותם שוטרי מדינת ישראל או חיילי מג"ב. החרדי אינו מכה שוטרים בשוק הירושלמי כשהוא קונה ירקות לעשרת ילדיו. זוהי רק צורת מחאה רגשית, פסולה בעיני כמו בעיני הרבנים ללא יוצא מן הכלל. וזר לא יבין מה מפריע ופוגע ברגשותיו הדתיים של החרדי לנוכח נסיעה ברכב בשבת לנגד עיניו.
מעודך, לא מאודך 232836
מעודך, לא מאודך 232897
כן, גם אני חשבתי על זה בזמן הכתיבה, אבל הנחתי שממילא אורי לא קורא, אז מה 'כפת לי אני?
מעודך, לא מאודך 232905
לא שאורי אינו קורא,* אלא בעקבותיך ועל סמך עליך חזרתי על כתיבת המונח המוטעה, בתגובתי. וזה למרות שתמיד ידעתי שאי אפשר לסמוך על המילה שלך...

---------
* זה שאיני מקבל את דבריך, אינו אומר עוד שאינני קורא אותך. וכמובן שוטף אחר כך ת'פה, ת'עיניים ות'אוזניים עם סבון טוב-טוב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים