בתשובה לאורי פז, 11/07/04 18:14
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232731
הם היו הראשונים שחילקו את היממה ל 24 שעות ואת השעה ל 60 דקות.

הם לא האמינו באל אחד, אם זה מה שאתה שואל. היה להם מיתוס שלהם בדבר בריאת העולם, ובין שאר הסיפורים שסיפרו היה גם סיפור על מבול גדול.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232741
במיתוס בריאת העולם שלהם היה גם סיפור מעניין של הפרדת שמיים ממים, אשר נתגלגל, ככל הנראה, בתרבויות מאוחרות יותר (בבל/אשור), והגיע לפרק א' בספר בראשית. כמו כן שמו של אחד מאליהם - "אנליל", ויש הרואים קשר אטימולוגי בין שם זה לבין השמות "אלוהים" ו"אל" המאוחרים יותר.

אורי פז (רגע, למי התגובה הזאת? אממ... לשכ"ג. טוב, בכל זאת :-) - ) : אתמול, כ"האיילת הנהנית", קצת שועשעתי מעניין כתיבת התורה ע"י משה רבנו והבאים אחריו. הבוקר ההודעה ההיא כבר הוסרה, ביחד עם עוד שתיים-שלוש תגובות שנלוו אליה - אבל אני מתנצלת בכל מקרה, אם נפגעת (אם כי עדיין אינני מצליחה שלא לחוש משועשעת מעט, אבל אתאמץ ואשמור את הדבר לעצמי).
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232743
אם את כבר נכנסת למיתולוגיה השומרית, איך אפשר לא להזכיר את גלגמש, האיש והאגדה?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232744
אני קצת ממהרת, אז נעשה חלוקת עבודה, טוב? ישאלו על גלגמש - כולו שלך (או שאם גם אתה ממהר, תגיד שהוא במשרד ויתפנה אחה"צ, אבל הרי אתה לא ממהר).

צ'או.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232764
מה עשתה החשמנית במיתולוגיה השומרית?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232745
טלה בר כבר כתבה על זה מאמר שלם: "בריאה ויצירה: במציאות, במיתוס ובסיפורת" דיון 1691.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232802
ראשית, אני לא מסכים עם ההבחנה המזהה את מעשה בראשית בדבר הפרדת השמים ממים כאילו שהתגלגל מתרבויות קדומות יותר. לדעתי, רק בור במקרא יכול לטעון טענה שכזאת. ואין כל קשר בין היגוי ומשמעות השם האלילי להיגוי שמו ומשמעותו של הקב"ה.

שנית, ממה בדיוק את משועשעת? מרצינות הדיון או מעצם הטענה המסורתית שאני אמון עליה יותר מכל מחקרי האקדמיה הפורחים והמשנים עמדתם כפטריות לאחר הגשם?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232820
איך פטריה לאחר הגשם משנה את דעתה?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232826
מתי לאחרונה פתחת את נייצ'ר? את סטיינסיפיק אמריקן או את סיינס?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232827
אם היית יודע על מי אתה פוער את לועך, היית *נורררא נוררררא מתבייש*.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232830
יש איזה חדשות על פטריות שמשנות את דעתן? עד כה, כל הפטריות הפסיכו-אקטיביות שהכרתי שינו את רק את הדעת של אלה שאכלו אותן, אבל אשמח לקרוא ראיון עם פטריה, אם יש לך לינק.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232837
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232842
יפה מאד, אבל לפני שאתנצל בפני מר פז מעומק הלב על הסקפטיות שלי, עלי לברר אם הפטריה באתר ההוא שינתה את דעתה בזמן האחרון בקשר לאכילת גזר. שלחתי שאלה בעניין לבעלי האתר, ואם תשובתם תהיה חיובית אני מבטיח שלא אחסוך מכם את ההתנצלות הפומבית המתבקשת.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232845
זה בסדר, לצערי אני לא הראשון שחושב אותך לקטנוני.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232850
אבל אתה הראשון ששלח אותי למצוא חומר על פטריות שמשנות את דעתן במגזינים מדעיים.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232857
אינני זוכר ששלחתיך שד יודע לאן. מישהו אחר לגמרי הפנה אותך לאן שהפנה.

בשביל להבין את משמעות הביטוי ''כפטריות לאחר הגשם'', מומלץ שתיעזר במילון עכשווי, לפני שאתה בוחר להגיב באייל.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232862
זה לא היית אתה ב תגובה 232826 ? שוב אותו מתחזה שמאחריו אתה מתחבא כל פעם אחרי שאתה נופל על הפנים?

על משמעות ביטויים בעברית אני באמת לא מציע לך להתעקש. תאמין לי שאתה לא יוצא מזה טוב.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232865
בקריאתך בכתבי עת מדעיים אלו, אתה לא יכול שלא להיווכח בשינויי עמדות קודמות, כפטריות לאחר הגשם.

אז, אני מבין שבדקת במילון את משמעות הביטוי ''כפטריות לאחר הגשם'', והבנת ש''יצאת צדיק''.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232870
אורי, מקובל להגיד על דברים שפתאום הופיעו רבים כמותם שהם ''צצו כפטריות אחרי הגשם'', מפני שאחרי שיורד גשם אכן צצות פטריות רבות. אתה השתמשת בביטוי הזה, נדמה לי כבר פעמיים, במקום שאינו מתאים למשמעות המקובלת הזו. לא מקובל לומר ''משנים את דעתם כפטריות אחרי הגשם'' מפני ש, כפי שציין שכ''ג, פטריות אחרי הגשם לא משנות את דעתן.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232871
אני לא טענתי את זה, רק ביקשתי לקבל עוד פרטים על התהליך.
הייתי פיטריתו של מפקד מחנה ריכוז 232872
אכן כך, תודה רבה.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232809
אז, החלוקה השבועית איננה מיוחסת להם. סיבה טובה להנדלזלץ לגנוז את רשימתו.

וזה שאמונתם הייתה אלילית ופאגאנית ידוע ידעתי, רק שלא ברור כיצד בדיוק לשיטתך מעולם אלילי שכזה צמח לו המונותאיזם האברהמי, שכבש את העולם האוניברסלי (היהודי, הנוצרי והמוסלמי).
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232828
שאלת שאלה פשוטה לגבי חלוקת היממה, קיבלת תשובה פשוטה. על השבת כבר ניהלו איתך דיון די ממצה, לא? אם יש לך עוד השגות, למה לא תמשיך את השיחה המאלפת שלך עם כרמית?

לגבי התפתחות המונותאיזם העניין פשוט מאד: האל הטוב התגלה לאברם בסנה הבוער וסיפר לו את האמת. אברם לא האמין, אבל אחרי שהדג בלע והקיא אותו הוא חזר בתשובה, הוציא את העמלק ממצרים וייסד את ישיבת "אוהל אברהם". קצת אח"כ הוא עלה בסערה השמיימה, הלך על המים וקפץ עם סוסו ממכה לירושלים בקפיצה אחת. מאז אסור לחטט באף בשבת. עוד משהו?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232846
במקומך, בתור ליצן החצר של האייל, הייתי הולך להתלוצץ על אגדות האבולוציה, במקום להתלוצץ על היהדות.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232851
שאלת אותי על מונותאיזם ואתה מצפה שאענה לך על אבולוציה? לא כולנו אורי פז, אתה יודע.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232853
חבל שאתה עדיין עונה לו.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232856
את לא יכולה לראות מישהו נהנה, אה?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232860
איך נהנה? הוא קטן עליך, מה אתה מוצא בו?
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232867
אני איש משונה עם נטיות סאדיסטיות קלות.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232874
אתה לא מדייק, שכ''ג קטן עלי...
לא, לא במידת הסאדיזם, רק במידת הרצינות.
232876
אתה קטן עליו במידת השכל, בשלושה ארבעה מספרים לפחות.
אופס 232880
נסחפתי. עכשיו כולם יודעים שאני הוא המגיב האלמוני.
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232864
נו טוף, כמו שאמרה הנידונה למוות כששאלו אותה מה שלומה - ''תלוי...''
אוהו, מעניין מי הטרים את מי 232861
שאלתי שאלה מאוד עקרונית, ואתה ענית בליצנות מטופשת, כזאת שמתאימה להפליא לאגדות הסבתא של האבולוציה הדרוויניסטית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים