בתשובה לליאור חיימוביץ', 19/05/01 22:28
למה כן? 23627
שמתי לב שאולי אתה חושב שיש חוק שאוסר על נסיעה ביום כיפור.
ועד כמה שאני יודע - אין.
זה סתם מנהג.
וזה מוכיח, ש''צביון יהודי'' ניתן כמובן למעין אכיפה, אהה.. שלא על םי חוקים מגבילים.
ואם מגינה האחרון של היהדות הוא החוק, אז אין לה זכות קיום.
למה כן? 23653
אני חושב שיש חוקי עזר עירוניים בנושא.

ראה, קשה מאוד לתת דוגמאות מהעולם שכן ישראל היא המדינה היהודית היחידה, וככזו היא גם מדינת הלאום היחידה שהלאום בה יהודי.
בכל זאת הרשה לי להדגים:
במדינות "כלל אזרחיה" שונות בעולם, אין המדינה מסתמכת על הדת. לכן, לדת מרכיב משני ואופציונלי בחיי התושבים. כך בארה"ב למשל - אדם לא חייב ללכת לכנסיה אם אין הוא רוצה, וקיום חוקי הדת זהו עניין של בחירה בלבד. זאת ועוד: לא ניתן להשוות את הקלות בשמירה על הדת הנוצרית לקושי בשמירה על הדת היהודית.
ישראל, לעומת זאת, אינה מדינה נוצרית, ואינה מדינת כל אזרחיה. היא מדינה שחלק גדול מזכות קיומה מתבסס על היותה מדינת הלאום היהודי. על כן, חשוב לשמור על הקשר לדת - גם אם יש צורך בחקיקה.
למה? 23656
אני חושב שאתה טועה כאן. למיטב ידיעתי אין שום חוק עזר עירוני שאוסר על נסיעה במכונית ביום הכיפורים כמו שאין חוק האוסר על נסיעה במכונית בשבת (אבל מצד שני יש חוקי המגבילים מכירת חזיר, נו, סטטוס קוו הא...).

ואגב, לא שמעתי על כך שקיום מצוות הדת הוא חובה בישראל. אין חוק שמחייב אדם ללכת לבית הכנסת או לא לאכול חזיר. ישנם חוקים המגבילים את האפשרות לבצע משהו אחר פרט למצוות הדת כמו ההגבלות על ממכר חזיר (אבל לא איסור כללי) או אי מציאות האפשרות לנישואים אזרחיים רשמים (אבל ההכרה בהם לו נעשו בחו''ל) או אפילו חוק שעות עבודה ומנוחה (הנאכף סלקטיבית, על יהודים בלבד, אבל תמיד יש לך את האופצייה להצטרף לקיבוץ שהוא גוף חסר דת לפי פסיקת ביהמ''ש, או פשוט לעשות משהו אחר).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים