בתשובה לערן בילינסקי, 01/08/04 23:56
יה-חווה 237374
יהוה מסביר את השם שלו למשה (שמות פרק ג פס יג - טו)
"יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם. יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. טו וַיֹּאמֶר עוֹד אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, כֹּה-תֹאמַר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, יְהוָה אֱלֹהֵי אֲבֹתֵיכֶם אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; זֶה-שְּׁמִי לְעֹלָם, וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר"
אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה 237377
בטח אצלה בגהינום בגלל התגובה הזאת, אבל ההסבר הזה תמיד הזכיר לי שאת שירו של פופאי:
I am what I am
and thats all that I am
Im Popeye the sailor man!
יה-חווה 237382
ואכן, השם המפורש הוא תמצות של הפועל בגוף שלישי יחיד ובכל הזמנים, כמו שמוסבר ב'אדון עולם': "והוא היה והוא הווה והוא יהיה".
יה-חווה 237385
ומה מקור הכתיב "יי"?
יה-חווה 237388
כתיבה ברמז. כדרכו של עולם, גם הרמז התקדש.
כמו בכיוון ההפוך, ולהבדיל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים