בתשובה ליוני לזרסון, 22/05/01 2:07
ויוה ממטיקה 23772
2. נראה לי שהתהליך הוא דו-כיווני - החברה (או האליטה שלה) יוצרת ממים כדי לשלוט באנשים החברים בה, או כדי לסייע להם, אך בשלב מסויים, הגולם קם על יוצרו, והמם מתחיל להשתמש בבני אדם במקום ההפך. קח לדוגמא את הנימוס. במקור הוא נועד כדי לסייע לאנשים לשמור על כבודם של עצמם ושל אחרים. בשלב כלשהו המם של הנימוס הפך למטרה בפני עצמה - כדי להיות אדם מכובד עליך להיות מנומס. מכאן והלאה מם הנימוס הפך מכלי בידי אנשים לטפיל המנצל בני אדם כדי להעביר עצמו הלאה.

3. יש סוגים של פרסומות שעובדות (החדרת מוצר חדש) יש פרסומות פחות (אישוש מוצר קיים) ויש פרסומות שלא משפיעות בכלל, בטווח הקצר (חיזוק שם מותג). הסיבות, דומני, ברורות - החדרת מוצר חדש מביאה לאנשים את האפשרות לפגוש אותו. אז מתגבש השוק שסביב המוצר, ועליות וירידות משם והלאה לא ממש מושפעות מפרסומות נוספות. רק אם המוצר נשכח, ומלבישים לו תדמית חדשה ונוצצת (או לא) ניתן להגדיל בצורה משמעותית את המכירות - כאשר בעצם חוזרים לגודל השוק המקורי.
ויוה ממטיקה 23775
2. יש דוגמאות חזקות בהרבה לממים שמשמעותם המקורית אבדה או שהיא השתנתה מאד - למשל הרגולציה של ההתנהגות המינית והטמעת הבושה, ממ הזוגיות ההטרוסקסואלית (הידוע גם בשם אישה וילד), ממ הקפיטל וכיוב'

3. מומלץ לך לבחון את התפחות שוק המים המינרליים בישראל, תוכל לראות את יצירת השוק הראשוני, את הגידול בצריכה בעקבות קמפיינים נוספים וגם את שיכלול השוק והרחבתו תוך שיפוץ של הממים הקיימים (מבקבוק למיני בר, ממי מעיינות למים מזוקקים ומתוספי מינרלים וכו').
ויוה ממטיקה 23785
3. אבל הקמפיינים השונים עזרו להחדיר את המם של מים בבקבוק, לא את השם של החברה הספציפית. המם הוא ש"מים" זה מוצר שצריך לקנות בחנות (ולא משהו שזורם מהברז). הפרסומות רוצות שהמם יהיה "המים שלנו טובים יותר", וזה פשוט לא קורה. בדיוק כמו שמרבית האנשים יכולים לנקוב בשמות של 5 תוכניות בערוץ 2, אבל מרביתם לא ידעו לשייך אותן לזכיינית. מוצר, לא מותג.
ממים להמונים 23869
2. אכן, ממים לא מסתובבים חופשיים בטבע. אני מניח שלכל מם יש איזה אב קדמון. השאלה היא אם יצירתו של מם חדש (באופן מודע) נובעת ממניעים רציונליים טהורים, או שהוא תולדה של התפתחות טבעית של הממפלקס הנוכחי...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים