עדכון ותגובות 238774
שלום כולם. תודה על התגובות הרבות (זה היה לדעתי אחד הדיונים הפעילים ביותר באייל הרבה זמן), גם על האלה שהיו דביליות משהו תודה. זה גם חשוב.
מאז שהתפרסם המאמר הזה התפרסמה גרסה מורחבת שלו בכתב העת "דעות" (גליון 18) - http://www.toravoda.org/amit18.htm, ותגובה של רחל קרן עליה. גם אחרים הגיבו בכתב ובעל פה על המאמר והוסיפו לה רבות.
כמה הבהרות - גם למה שפורסם פה וגם למה שפורסם ב"דעות".
1. אין לי שום דבר נגד ההישגים של לימודי הנשים ועבודת ה' של הנשים שהושגו עד היום. באמת. אני רק חושב שצריך הרבה, הרבה יותר ובכיוון אחר לחלוטין.
2. בהמשך לזה, אני חוזר ומדגיש שאני פמיניסט של הסוג הישן. אני עדיין מאמין שיש שוויון שאפשר וצריך לשאוף אליו, שנשים וגברים נועדו למלא את אותם תפקידים בעולם וכו'. אני גם חושב שזו העמדה של ההלכה היהוסית לדורותיה ואני מוכן להוכיח את זה.
3. התייחסתי לאנשים מסויימים במאמרים שלי, וודאי שלא היתה בדברים של שום נימה אישית נגדם. הבאתי את דבריהם בכבוד הרב שמגיע להם ולשם המחשה בלבד. אני בטוח ששמאי לא נעלב כשהלל הזכיר אותו.
4. "כל מחלוקת שהיא לשם שמים סופה להתקיים".
עמית גבריהו
עדכון ותגובות 238775
מסקרנת אותי ההוכחה שעמדתה של ההלכה היהודית לדורותיה היא שנשים וגברים נועדו למלא את אותם תפקידים בעולם וכו'. היא מופיעה במאמר המורחב שהפנית אליו? אם לא, תוכל לסקור אותה? (אני מניח שאין די בהבאת ציטוטים התומכים ברעיון הזה, אלא גם להסביר משהו לגבי הציטוטים שלכאורה אומרים את ההיפך).
עדכון ותגובות 238912
יהוסית, לא יהודית. על עמדת ההלכה היהודית אנחנו יודעים את ההיפך.
צדיקים ומלאכתם 238784
הלינק הנכון הוא: http://www.toravoda.org.il/amit18.pdf

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים