בנאלי 239759
רעיון פשטני ובנאלי.
כולנו חלק מגוף עם כללים, ואנחנו גם מתים ככה.
לעניות דעתי, מדובר במניפולציה רגשית די זולה.
בנאלי 239769
נכון מניפולציה. אבל מה הופך אותה לזולה?
הפנייה לרגש ולא לשכל?
בנאלי 239789
השימוש בטקסט צהל''י. הופך את צה''ל למכונה חסרת לב שמתכננת את מות חייליה, פרט לפרט.
בנאלי 240447
הרושם שלי מהשיר היה של צה"ל כמכונה חסרת מוח, ולא מכונה חסרת לב. בכל מקרה, אני עדיין לא מבינה מה זול פה. השיר הוא פשוט, ואף פשטני, אבל בזאת גם גדולתו. אני לא חושבת ששיר חסר תחכום, או דל רבדי משמעויות הוא בהכרח שיר "זול". לפשטות יש קסם משלה. ושירה בכלל, לדעתי, צריכה לעשות קודם משהו בלב (פניה לרגש) ואחר כך משהו בראש. ולכן תגובתי המקורית: וואו.
בנאלי? 239781
לקחת טקסט תקנות יבש ולשוברו למבנה שירי
להכניס את הקורא למקצב רגוע, תוהה לפשר, ללא מגננות
להפיל בלא מצמוץ אזהרה ובאותה נימה את פצצת תקנות הטיפול בגופה
ולשוב לתקנות שיער

בעיניי זה מבריק, ואני גם לא חושב שנתקלתי במשהו דומה.
לכן, בזמן שכרמית מטפלת בעניין ה"זולה", אני רוצה לתהות מה כ"כ פשטני ובנאלי?
בנאלי 239788
אני אפרט:

"לקחת טקסט ולשוברו למבנה שירי" זה לא לכתוב שיר. זה לקחת טקסט ולשוברו למבנה שירי.

טיפול בטקסט אמור לעסוק גם בתוכן. חייב. אחרת זה מיצג, זה משהו, אבל לא שיר. זה טקסט שכבר נכתב.

פשטני ובנאלי- מה המסר שקיבלת מהשיר? הייתכן ולא נתקלת בו קודם? באלף מניפולציות זהות? ("אנחנו חיילים, אנחנו ברגים אומללים כאן, אנחנו מתים"?) לא יודע, לטעמי האישי זה כבר מוצה. מה העומק? מה הזווית החדשה?
אבל על טעם ועל ריח
בנאלי 239791
Why don't you take a look at my comment above; I had an entirely different take on the poem than merely a "plug in the machine" approach. You may find the new angle you're seeking there.
small addition 239792
the "new angle" for me, and perhaps for others, could be the bridge the poem builds between two seemingly incompatible ways to see the army: the external perspective of death, which you say you've seen in many places, and the internal, organizational-bureaucratic perspective of everyday life in the army which are not as dramatic. If you will, it's "Tironut" meets "M.K. 46".

The bridge is the system of regulation and attention to detail, which allows for a multifaceted prism of what the army is like.
בנאלי 239798
לטעון ש''זה טקסט שכבר נכתב'' זה כמעט כמו טענתו של מרק טווין לאותו נואם שנתהדר בנאום נאה ומקורי, שיש לו בבית ספר המכיל ''כל מילה מנאומך''. אכן היה לו כזה. מילון אנגלי-אנגלי. הנואם רק בחר באיזה מן המילים שבמילון להשתמש, ובאיזה סדר.
בנאלי 239810
בעיניי? בנאלי לגמרי. לא מבינה מה ההתלהבות.
אם, לצורך העניין, הייתי לוקחת רשימת מכולת וכותבת אותה בשורות קצרצרות, זה היה נחשב חדשני ומקורי? אולי, אבל זה לא היה מרגש אף אחד.
השיר הזה, לא רק שהוא לא חדשני ומקורי, הוא גם לא הזיז לי את קצה המיתר הרגשי. הרעיון שבבסיסו שחוק עד אימה.
רשימת מכולת 239857
למכולתניק

חצי ככר לחם
מאה חמישים גרם גבינה
שני לבן
שש ביצים
חבילת סוכר,
אחי אתה

(מצוטט מהזכרון כמחווה ל-יבי ו-זוארצזו)
הרחבת הרעיון 239859
תגובה 120742

(יבי יותר יפה)
הרחבת הרעיון 239864
שנקבע ליד החמוצים?
והיא נתנה לי להחזיק לה 239861
אם ללכת לקניות,אז רק עם אגי משעול.

משוטטת בהיפר בתוך מהות עקרת הבית שלי
ופתאום אתה מתלוצץ לי אגי בגי
ליד החמוצים
ואחר כך רב מזימות
(הוי יוד)
צובט באחורי ליד הדליקטסים
בעוד אשתך מתלבטת בין דברי החלב
תרה אחריך בשביל
הקביעה הסופית:
חמישה אחוז? תשעה אחוז?..
אופס... 239863
והיא נתנה לי להחזיק לה 239865
אני מאד מקווה שלא פספסת את המשמעות הנסתרת בשיר דמוי-יבי.
והיא נתנה לי להחזיק לה 239868
האר את עיני (סוף סוף אנחנו באייל).
והיא נתנה לי להחזיק לה 239869
1. יבי
2. זוארצזו
3. השורה האחרונה
רשימת מכולת 239874
קילו נאה
קילו יאה
אחד אלוהינו
שני לבן...

למכולתניק
אחי אתה

(מצוטט מהזכרון כמחווה ל-יבי ו-זוארצזו)
רשימת מכולת 239883
אז הספר שלי אצלך?
רשימת מכולת 239889
המקורי, ב(מה שהיה) כריכה רכה. דפים בתפזורת ארוזים בשקית.
רשימת מכולת 239931
ותגיד לעזיז שירשום
)במקום שתי השורות האחרונות)
אמר אויב ארדוף אשיגה / שתי נקודות בליגה 239932
נדמה לי שמתערבבים כאן שירים שונים
לעשות סדר בסחבק 240106
אכן, התערבבו כאן שני שירים. במוסף הספרותי, מתחת לעיונים בשירתו של ש. פרס וליד שירת דבורה, מופיע ההומאז' ליבי (בכתב יד ומנוקד):
למכלתני'ק
גבינת קוטג'
זיתים דפוקים
לבן אחד
לחם שחור אחיד
תה
חלב מעוקר(!)
אחי אתה.

ואילו תחת "חגים וזמנים: פסח" מופיע
1 אלוהינו
שני לוחות הברית
3 אבות
4 אמהות
קילו נאה
קילו יאה
גבינה קוטג'
___
להגיד לעזיז שירשום.

אז בסלט שלנו מופיע פעמיים קוטג': פעם גבינת קוטג' ופעם גבינה קוטג', אבל צודק הקהמ"ק שהתערבבו שני שירים.

כפיצוי למאזינינו שלא שילמו את האגרה, עוד רשימה מההגדה של פסח:
-אתה שונרא!
ואתה כלבא!
-ואתה חוטרא!
-חוטרא אביך!
-דזבין אביך!
-דזבין אביך בתרי זוזי!
רשימת מכולת 239875
מעורבב מסוגים שונים
של וויסקיים נדירים מאד
חלקם חזקים מאד בטעמם
מגיעים מהאיים ממערב לסקוטלנד
וחלקם מההיילנדס הסקוטיים.

את טעמם של החזקים
מאזנת העובדה
שחלקם
של
המאלטים
מתיישנים בחביות שבהם יושן בעבר יין שרי ספרדי
גורם
שנותן
אלמנט
של
רכות
ועומק
נוספים
שני אופטלגין.
ג'וני כחול 239878
הכותרת שיכת להודעה שממעל
נו, מה? 239881
עכשיו
כל אחד
יתחיל להשתעשע
בשבירת שורות או
אפי
לו מלים?
מישהו
הרי צריך לשים לזה קץ.

אנא, רעי המשוררים,
תפסנו את הפרינציפ
או בעברית: את העקרון,
חייכנו, החכמנו,
הפנמנו את הביקורת
המתוחכמת על השיר.

די.
בנאלי 240448
אכן. זה כמו להגיד שלא צריך יותר לכתוב על אהבות חסרות סיכוי של בני נוער פוחזים, כי רומיאו ויוליה כבר נכתב.
בנאלי? 240044
יש שיר שנקרא "שיעור בלשון", ומכיל משפטים קצרים מתוך ספר דקדוק, אבל בעוונותי אני לא זוכרת של מי הוא. הנה דוגמה אחרת לשימוש ב"טקסט תקנות יבש":

1. גמגום = נטייה דידאקטית מודגשת במישור הבינהברתי

גמגום - נטייה דידאקטית מודגשת במישור הבינהברתי
(והבינהבהרתי). מתבטא בעיקר בצורך הכפייתי לחזור על הברות ו/או
על חלקיהן, אם גם (גם, גם במטרה ברורה להקל על השומע את
קשיי המשמיע. גמגום - פעמיים גם. מילת-חיבור, כפולת-ביצוע
במקרה זה, שפירושה לאו דווקא הכפלת הנכסים השמיים, הבאים
אחריה ברצף התחבירי, אלא בעיקר הכפלת עצמה על חשבון
הנכסים הנ"ל, כלומר: פיחות מראש. גמגום - נטייה מחקרית לבדוק
את המרווחים הבינעיצוריים כפנומנים ראויים לתצפית, אגב דיווח
מילולי על הפנומן באוזני פנומן אחד. גמגום - תחלוא פיוני, הנובע
מליקוים במתאם הלשון, מיתרי הקול ומערכת השיניים. גמגום - גגם
כל דדבר אאחר.

(דוד אבידן, מתוך "ספר האפשרויות - שירים וכו"', הכתיב המלא המזעזע שלי).
בנאלי? 240046
וישנה (1) גם שירת הסטיקר של הדג נחש. את המילים כתב דוד גרוסמן.

__
(1) לא טלי, נודניקים. יש בנקבה שלפניה ו"ו החיבור.
בנאלי? 240245
נדמה לי שרוני סומק. פחות או יותר מזכרון בן 25 שנה, וסליחה על האי-דיוקים (אי-הדיוקים?)

בעברית יש עבר ועתיד.
אין הווה. יש רק בינוני.
ועכשיו נעבור למשפט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים