בתשובה לאביב י., 09/08/04 14:10
תמיד תהיתי 240358
ועוד פרמטר קטן שיש נטייה להתעלם ממנו בדיון שכאן הוא היחס בין אחוז הנפגעים מרכיבה על אופנוע, שאינם שותפים להנאת הרכיבה (רוכב או מורכב), לבין אחוז הנפגעים מעישון פאסיבי.

ואכן, רוב נפגעי הרכיבה לא נפגעים ברכיבת שטח, שגם מהווה חלק קטן מאוד מכלל זמן הרכיבה של כלל רוכבי האופנוע. מספר רוכבי האופנוע שרוכבים ברכיבת שטח הוא חלק קטן מכלל הרוכבים. מידת הסיכון שרכיבת שטח גורמת לסובבים את הרוכב (שאינם רוכבים בעצמם, ולכן מסכימים לסיכון) לא קיימת לדעתי.

רכיבת שטח, באופן כללי, נכנסת לקטגוריה של ספורט אתגרי, ולכן שקולה לוגית לצורך הדיון שכאן לטיפוס הרים וראפטינג. לעומת רכיבה על כביש, שלגביה עוד ניתן להתווכח עד כמה היא מסכנת את הסביבה, ועד כמה היא תופעה בקנה מידה שדורש התייחסות מיוחדת.

_______
carry on, gentlemen...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים