בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 17/08/04 17:09
סיפורי צדיקים‏1 241065
אתה בטח מודע לכך שאחד הטיעונים הנפוצים של מחב''תים הוא ''אלו שקודחים חור בתחתית הסירה''.
הבנת המציאות היא לא מונופול של השמאל או של החילונים. למרות שאני בצד שלך וחושב שאם נלך בדרך של ניצה נביא לחורבן המדינה, באיזשהו מקום אני מודע לאפשרות שהיא צודקת ואני טועה.
סיפורי צדיקים‏1 241069
האפשרות ש*אתה* טועה כמובן קיימת.
סיפורי צדיקים‏1 241071
אני מסכים לכל מילה ב-‏2 תגובותיך האחרונות. אין ספק שניצה היא מסדרת ייצור שונה לגמרי. היא בודאי יכולה ללמד את כולנו כמה שיעורים בנושא של כבוד לזולת (במובן זה היא אינה תלמידה נאמנה של חותנה. יש לי ספק רב אם היא תפנה לאדם כלשהו ב"שלום כלב"). כמי שהגיע בויכוחיו איתה לנקודה בה אני מרגיש שאנו מתחילים לחזור על עצמנו, אני מנסה לנסח בתגובה מהו המנגנון הגורם לניצה להחזיק בדעות שהן אטומות ומחרידות יותר מאשר דעותיהם של א. פז או יעקב.
האפשרות שהיא צודקת ואנו טועים קיימת. אך נראה לי שאחד הגלגלים הראשיים במנגנון של ניצה הוא הדבקות העיקשת והעיוורת במערכת קומפקטית ומפורטת של כללים וחוקים (שהיא ההלכה היהודית לפי גרסתה האישית). ועל כך כבר לימדנו המורה הגדול כי "הרוצה שהמזל יאיר לו פנים חייב להשתנות עם הזמנים". לכן אני מזדהה גם עם הערתך כי אם נלך בדרכה של ניצה, הדבר יביא ככל הנראה לאסון.
מה שמדאיג אותי, הוא שמה שמפריד בין התסריט הזה לבין המציאות, היא חבורת האספסוף של מרכז הליכוד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים