בתשובה להאייל האלמוני, 26/08/04 0:56
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243005
למרות שאני בכלל לא מסכים עם "האייל אלמוני" שלו אתה מגיב, בכל זאת הטיעון שלך לא ברור לי. "שלום, שויון ואחוות עמים" היא סיסמה בעלת קונוטציה היסטורית שלילית מבחינה מוסרית. אבל מה ב*הגדרת* אותן סיסמאות עושה אותן ל"אנטי-מוסריות"?
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243012
א. מי שהגדיר אותן היה לא מוסרי (רצחני, ליתר דיוק)
ב. האידיאולוגיה שהגדירה אותן היא לא מוסרית
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243015
אבל אלה לא חלקים מ*הגדרת* הסיסמאות. ההגדרה כוללת את האידאולוגיה שהסיסמאות מחזקות *היום*, לא את האידאולוגיה שהסיסמאות חיזקו כשהן הומצאו.

במילים אחרות, עדיין לא הראית את אי-המוסריות של "אייל האלמוני".
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243034
אני מוצא בעייתיות במושג "אחוות עמים", משום שהוא מדבר על עמים ולא על בני אדם. מה פירושה של אותה אחווה? יאהבו הקובנים את האמריקאים כעמים, אבל לא אכפת לנו מה יקרה איתם כבני אדם?

אני מוצא בעייתיות במושג "שוויון" - איזה סוג שוויון? שוויון זכויות, שוויון הזדמנויות, או שוויון וונגוט ("אתה חכם מדי? בוא, נטמטם אותך קצת כדי שתהיה שווה לאחיך").

טוב, אני מודה - אי אפשר ממש לסחוט אנטי מוסריות מהססמאות הללו. זה ככה לרוב עם ססמאות של השמאל.
הפוסל ביעקב מומו הגדולה 243352
כפי שציינתי, אני לא ממש תומך נלהב של ‏1 האייל האלמוני שלו הגיב האייל האלמוני שלו עניתי.
אלא שאותו אייל (שלו עניתי) הוא זה שאמר שהסיסמאות אנטי-מוסריות מהגדרתן. זו כמובן טעות.
בכלל, אני לא מגיב בהכרח לאנשים שדעתם לא כדעתי ‏2. אני מגיב בד"כ לאנשים שהטיעונים שלהם לא הגיוניים, או שהדרך שבה הם מתבטאים לא הוגנת.

1 נא לנשום לפני סוף המשפט, ולהכין דף ועט לצורך שרטוט דיאגרמה למעקב.
2 בעיקר כי ברוב הנושאים אין לי דעה מובהקת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים