בתשובה לאורי פז, 05/09/04 11:45
קסמה המר כלענה של ההתבוללות 244983
לא דיברתי על מסורתיים אלא על חילונים אמיתיים. ייתכן שאתה מכיר באוניברסיטה (מעניין איזו אוניברסיטה) עשרה מוסלמים או עשרים, או שלושים. להקיש כי - הנה, אני מצטט אותך מתוך תגובה 244595: "יש מעט מאוד אנשים בעלי ידע והשכלה המאמינים באגדות דרווין וחבר מרעיו." - זהו היקש חסר אחריות, חסר כל כל טיפה של יושר אינטלקטואלי וחסר שחר. בתור אדם נייטרלי כאן, שאין לו שום חלק בכל המלחמות, אני מאוד מתפלא עליך.

אני מאוד מצטער ובאמת אין לי שום כוונה להצטרף לעלבונות ההדדיים שאני מבין שהלכו כאן (ושהיה לך בהם חלק לא קטן), אבל עכשיו כבר הספקתי לקרוא יותר תגובות שלך, ואני רואה שלכל דבריך בהקשרים מדעיים אין שום ביסוס, והם אינם ראויים כלל להתייחסות (בענייני חכמי ישראל וגדולי ישראל ושאר ירקות מסוג זה אין לי שום עניין, כבר הייתי שם וראיתי שזה לא זה).

שלום וכל טוב
איזי
קסמה המר כלענה של ההתבוללות 245046
בעוד שאתה מנסה לדברר על החילונים האמיתיים, תתפלא לשמוע שאין חיה כזו: תגובה 209078.

ועדיין אני סבור מהיכרות אישית עם בני אדם מן היישוב, שיש מעט מאוד אנשים שפויים שעוד מאמינים באגדות הסבתא שדרווין בחר לספר לחסידיו השוטים. וזו סברה והבחנה דקה שמעולם לא התיימרה להביע עוד מחקר מדעי-השוואתי מצוץ מן האצבע.
קסמה המר כלענה של ההתבוללות 245059
ממש דקה מן הדק, האבחנה.
קסמה המר כלענה של ההתבוללות 245068
אלף פעם אני אומר לעצמי שהאיש הוא מקרה אבוד ושאין עם מי לדבר, ואלף פעם אני מתפתה שוב לנסות ולהגיע לאיזושהי הידברות. לא עוד. הפעם אדום.
מקרה אדום אבוד 245101
הנה, עוד אחד שעיסתו מעידה על היותו מקרה אדום אבוד, שאין עם מי לדבר.
מקרה אדום אבוד 245146
אני די בטוח שהאלמוני כתב "אֶדום" מלשון "אחריש", ולא "אָדום" כמו נזיד.
אכן, ''אחריש'' היתה כוונתי 245192
איך אתה מנתח את דארוין 245236
אפילו אם ניקח לרגע ברצינות (היפותטית) את הטענה שלך כי התיאוריה של דארוין היא "אגדות סבתא" - מדוע, לדעתך, הוא בחר לספר את האגדות האלה ל"חסידיו השוטים"? מה היה האינטרס שלו? אל תשכח שמדובר בזמנים שבהם לכנסיה היה עדיין שלטון נרחב מאוד. הרי דארוין ידע שיעורר התנגדות גדולה ושנאה גדולה (שאכן עורר). מדוע, אם כן, פרסם את התיאוריה שלו, אם לא מתוך רצון אמיתי להגיע לחקר האמת בדבר מוצא המינים ומוצא האדם?

אם אתה מתכונן לטעון שדארוין היה כופר ואתאיסט ורצה להפיץ את הרע: דארוין התחיל כאדם דתי ואף למד לימודי דת. השנים הארוכות שבילה במחקר - והאכזריות הרבה וחוסר ההרמוניה שראה בטבע, הם שגרמו לו לאבד את אמונתו - ולא היתה בכך שום כוונה רעה (ואני חייב לומר שתהליך דומה קרה גם לי עצמי).

ולמה אתה מתכוון במילים "חסידיו השוטים"? אתה חושב שבזמנים ההם זה היה *קל* להיות חסיד שוטה של מישהו שמפיץ תיאוריה שהכנסיה והציבור מתנגדים לה? באמת, אני מתקשה להבין את השנאה התהומית המשתקפת מסגנונך בהרבה מתגובותיך. הייתי יכול להבין אם היית אומר "אני מאמין בכך וכך ואינני מסכים עם תיאוריה זו וזו" - אבל למה כל הסגנון הזה, ולמה אתה מייחס לדארוין מניעים מושחתים (כך משתמע ממילותיך "שדארוין *בחר* לספר..") שקשה מאוד למצוא אותם אצלו?

חשוב רגע או שניים, ותענה לא לי אלא אך ורק לעצמך - אולי כל השנאה הנוראה הזאת שלך לאדם שכבר איננו כאן ואינו יכול להגן על עצמו - היא מפני שבעומק ליבך אתה יודע שהתיאוריה שלו, עם כל הבעיות והכשלים שבה, היא בכל זאת עדיין הרבה יותר הגיונית מכל אמונה דתית, ובכלל זה האמונה שלך - ואתה יודע שלכן לא תצליח לעולם לשכנע את האנשים החושבים והאינטליגנטיים כאן במה שאתה מאמין? אולי זוהי הסיבה לשנאתך? (אני מקווה שאתה חש בכך שאני מדבר באדיבות ואין לי שום כוונת התלהמות. כאמור, אני מציע שתחשוב על הנושא רק בינך לבין עצמך, ואינך חייב לדווח על המסקנות לאף אחד, וכמובן גם לא לי - רק לעצמך)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים