בתשובה ליובל רבינוביץ, 04/06/01 9:42
אי אפשר לנצח (2) 24965
כעת נפגעים אזרחים, זה נכון, אבל הטענה שזה ''במקום חיילים'' היא שלך והיא זו שטעונה הוכחה. אין לי תזה שמסבירה מדוע החזיתות מנותקות זו מזו, מכיוון שזו בראייתי פשוט ברירת המחדל עד שמישהו יוכיח לי אחרת. אם אתה טוען לקשר מוצק בין החזיתות, אנא הוכח זאת בעובדות. הסתכלות ''הוליסטית'' על המצב ושימוש במונחים כמו ''העולם המוסלמי'' כדי לכרוך ביחד עימותים שונים עם גורמים שונים על נושאים שונים, עלולה להתפרש כראיית עולם גזענית (''כל הערבים אותו דבר'' וכו') ובכל מקרה איננה תקפה יותר מאשר, נניח, הטענה המגוחכת שצו המעצר שהוציאה ממשלת ארה''ב על הטרוריסט אוסאמה בן-לאדן הוא-הוא האקט שגרם, כאותו פרפר מבייג'ין בשעתו, לפריצת אינתיפאדת אל-אקצה.
אי אפשר לנצח (2) 24975
הקשר בין החזיתות הוא ברור לכל מי שעוקב אחר האירועים.

כניסת ישראל ללבנון היתה כדי להוציא משם את יאסר ערפאת, שכעת אנחנו נלחמים בו בחזית אחרת.

הרטוריקה של ערפאת, טלאס, נסראללה ואחרים היא, במקרים רבים, אנטי יהודית ולאו דווקא אנטי ישראלית.

הכינוסים התקופתיים של מדינות ערב שבהם נדון העימות המשותף שלהם כנגד ישראל הם דבר שבשיגרה.

כתבת: "הסתכלות 'הוליסטית' על המצב... עלולה להתפרש כראיית עולם גזענית". אל תדבר סחור-סחור. אם אתה רוצה להאשים אותי בגזענות, ובכלל זה מראי מקום וכו', קדימה. אני אוכל לעמוד בהאשמה מופרכת שכזו. אז, אנא, חסוך ממני את הרמיזות האלה, ואמור את מה שברצונך לומר. טענתי פעמים רבות שהסכסוך הישראלי-ערבי הוא סכסוך אתני-דתי ולא סכסוך טריטוריאלי. הוא התחיל משום שאנחנו יהודים, ולא משום סיבה אחרת, וזהו הדלק המניע אותו גם כיום. אני סבור שהמניע למתקפות נגדנו הוא גזעני. אני סבור שהתקפה על מישהו משום שהוא ערבי היא שפלה. אני גם סבור שאנו מותקפים משום שאנו יהודים, ולכן ההתקפות האלה הן שפלות.

ובאשר ל"הוכחה" שאזרחים נפגעים "במקום" חיילים: אינני יודע כיצד ניתן להוכיח דבר שכזה, כמו שאינני יודע אילו הוכחות ניתן למצוא ל"והיה אילו" (דוגמא: אם היינו יוצאים מלבנון מזמן, היו נחסכים עוד חיים). הדבר היחיד שאני יכול לומר להגנת התזה הוא שבמאמר המקורי לפני שנה חזיתי שהאבידות בקרב אזרחים תגדלנה. כעת אתה אומר: הן אכן גדלו, אבל לא עקב כך.

בוא נאמר דברים כהווייתם: לשנינו דעות מוצקות בנושא, ואנו נוטים לפרש את המציאות בצורה שתתאים לדעותינו. יש צורך ברעידת אדמה כדוגמת התנהגות הרש"פ כדי להפוך איש שמאל לאיש ימין, ולהיפך.
ראיית עולם תרבותית 25007
הערבים הם כולם אכן אותו הדבר. לא מבחינה גנטית חלילה אלא מבחינה תרבותית. הם כולם, כמו כל עם או חברה אחרת ברחבי הגלובוס חולקים בכמה מאפיינים תרבותיים וחברתיים משותפים. כמו השפה הערבית, דת האיסלאם שרובם נוהרים אחריה, או השאיפה הבלתי מוסברת של רבים מהם לסיים את קיומה של ישראל.

לכן כשאומרים לך שאולי, יכול להיות, כנראה, או אפילו בסיכוי גדול, שיש קשר בין נסיגה בחזית ערבית אחת לבין עמידה בחזית ערבית אחרת....עשה לי טובה כך את זה כדבר הגיוני וסביר מאוד, גם אם אין לך עובדות כרגע.
(וקשה לי להאמין שאין)

תודה
ראיית עולם תרבותית 25022
חוץ מהכללות גזעניות גורפות ולהגיד לי "עשה לי טובה", יש לך משהו *ענייני* להוסיף לדיון?
ראיית עולם תרבותית 25056
האם אתה אומר שד"ר חיידר עבדל-שאפי, בוגר קיימברידג, פעיל זכויות אדם בעל שם עולמי הוא "אותו הדבר" כמו עראפת? כמו מחמיד עובייד בעל הבאסטה בכניסה למחסום ארז?
האם לבנון, מדינה שמזה 30 שנה נמצאת במרכז סכסוך איזורי שהרס אותה פוליטית וכלכלית היא "אותו הדבר" כמו בחריין, נסיכות נפט עשירה ושלווה?

תעשה לי טובה, תביא הוכחות.
הוכחה 25071
דבריי - כל הערבים הם אותו הדבר מבחינה תרבותית.
(ולא כל הערבים אותו הדבר)

הוכחה - ד"ר חיידר עבד אל שאפי בוגר קיימברידג' פעיל זכויות אדם ובעל כישרונות בלתי מבוטלים בתחום השמות העולמיים מזהה עצמו כערבי ואחרים מזהים אותו ככזה. בעל הבאסטה החביב ממחסום ארז, מחמיד עובייד שאותו איני מכיר כלל וכנראה שהינו דמות פיקטיבית גם הוא נקרא ומזדהה כערבי. לבנון, מדינה שמזה 30 שנה נמצאת במרכז סיכסוך איזורי ובחריין שהיא מדינת נפט עשירה, שלווה ובעלת ילידים שוחרי שלום, מזדהות שתיהן כערביות וכשייכות לעולם הערבי.

זהו. זו אולי לא בדיוק הוכחה אבל לפחות התאמצתי רק כדי לעשות בשבילך טובה.

נ"ב - כוונתי לא היתה גזענית. כוונתי היתה להראות שערבים אכן קיימים ברמה מסוימת כמקשה תרבותית או חברתית אחת למרות שברור לכל כי ישנם הבדלים גדולים בתוך כל מיקשה כזו. או במילים אחרות - שתי בננות לעולם אינן זהות, אבל שתיהן עדיין בננות.
או בקיצור... 25125
כל מה שהוא X הוא X.

עם טטולוגיות אי אפשר להתווכח.
הוכחה 25146
אז? אז הוכחת שקיימת קבוצה לא קטנה של אנשים המכנים עצמם "ערבים". אבל אם תרצה להוכיח משהו בהתבסס על טענה זו (למשל, כולם מתנגדים לקיומה של ישראל) תצטרך להוכיח שלכל ערבי יש שאיפה זו, דבר שיהיה קשה עד בלתי אפשרי.

אמנם הוכחת שקיימים ערבים, אבל לא הסברת האילו מובנים הם כן או לא אותו דבר, כך שקשה לבסס דיון על הטענות שלך.
מי רוצה לבסס דיון ? 25150

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים