בתשובה ליעקב, 25/10/04 11:26
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 256158
ואם חמש מאות מהם יחליטו שהם מואילים להתפנות רק אם יינתן להם פנטהאוז בשווי שני מליון דולאר עם ריהוט יוקרה, ג'קוזי, מעלית נפרדת ומגורי משרתים ביחידה צמודה, ואך ורק באחד מארבעה אזורים: רמת אביב ג', אפקה, הרצליה פיתוח ורמת השרון - גם לדרישות האלה המדינה חייבת להיענות?
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 256161
לא. אבל יש לאפשר להם להביא איתם את הפועלים :)
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 256163
אני שמח :) . אז כמה רחוק צריך ללכת והיכן בדיוק עובר הגבול של העקרון שקבעת - "הולם על פי בחירתם..."?
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 256186
בית אקוויולנטי בפ"ת עולה 375 אלף דולר. בהתחשב בעקירתם ממקומם וטלטולם אל אשר ישא הרוח (ויתור על מקום עבודה) תוכל לשלם להם סכום כזה.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257626
מה רע בבית אקוויולנטי בשדרות? המעבר יהיה פחות טראומטי.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257845
אין שום רע בבית בשדרות. רק שהכסף לא יספיק לבית בפ''ת ולעוד המון מקומות, ומבחינה זאת בחירתם מוגבלת. כחמסן, המינימום שהמדינה יכולה לעשות זה לתת להם בחירה לגבי מקום המגורים ולא לקבוע להם לאן ללכת.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257847
מה זה "המדינה"? זה הכסף שלי.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257854
שהמדינה לא תחמוס. אבל אם אתה החלטת שהמדינה יכולה לחמוס אז היא חייבת לשלם. אינך יכול להחזיק את המקל משני קצותיו.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257859
אתה זה שמחזיק את המקל בשני קצותיו. מצד אחד, אתה טוען שכספי המסים הם "שלך" ואם המדינה לוקחת אותם היא בגדר חומסת, מצד שני אתה דורש לתת למתנחלים את הכסף שלי.
אתה אל תקבע לי לאן ילך הכסף שלי.

(במילים אחרות: בחמס ובגזל לא מעורבים שיקולי צדק. אם אתה רוצה לערב שיקולים כאלה, תצטרך להציע תפיסה מורכבת יותר של המציאות).
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257875
מבחינתי, המדינה צריכה לעסוק רק בענייני ביטחון חוץ ופנים. ובעניינים אלו מותר למדינה לגבות מיסים. ממני לא שמעת טענה נגד מיסים למימון הצבא. נהפוך הוא, אני מתנגד לשירות בצבא הנעשה ללא משכורת. המדינה צריכה לשלם עבור מה שהיא לוקחת מאנשים לצורכי ביטחון ‏2.

אם הצורך בהרס גוש קטיף מוגדר כצורך בטחוני ‏1 הרי שמותר למדינה להרוס אותה כחלק מהערכותה הבטחונית, כמו שמותר לה להעביר גדוד טנקים דרך הגינה שלך - לצורך מבצעי. אבל המדינה צריכה לשלם עבור הנזק שהיא גורמת ממה שהיא מגדירה צורך צבאי. אם הפתרון הצבאי הזה יקר מדי אז אולי שתפנה לפתרונות יותר זולים, כמו מלחמה עיקשת, ארוכת טווח, באויב.

1 זה מופרך - אבל לא משנה.
2 יש קשר ברור בין לקיחת צעירים לשלוש שנות עבדות בצבא בפחות משכר מינימום לבין לקיחת בתים של אנשים בפיצוי עלוב.
אם כבר יש לך טענות הרי שעליך להתלונן על השכר המופרך של הרמטכ"ל.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257878
1. טוב, אם יש *אפשרות* שזה לא חמס, אלא צורך ביטחוני, דיינו.
2. המדינה משלמת עבור הנזק שהיא גורמת. הבסיס לתשלום הוא הערכה מקצועית של שמאים. אולי אתה חושב שצריך להוציא יותר. אני חושב שצריך להוציא יותר על אנשים חולים ועניים. אם המדינה יכולה להוציא יותר על מה שאתה רוצה, אני לא מבין מדוע היא לא יכולה להוציא יותר על מה שאני רוצה.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257883
2) על פי התורה, המדינה יכולה להוציא כסף על צורכי ביטחון כחלק ממעורבותה בנושאי ביטחון.
לעומת זאת, היא אינה רשאית להתעסק בסבסוד חולים ועניים ‏1.
לכן, גם אם המדינה תחליט לצפות בזהב את בסיסי צה"ל הדיון הוא האם זה נזקק לצורכי בטחון או לא, והאם זה משרת בצורה היעילה ביותר את הבטחון - ולא מה עוד אפשר לעשות בכסף.

3) הערכת שמאים הינו דבר חסר מובן, כאשר אתה לוקח מוצר ומאייד אותו בכפייה. מבחינת אותו אדם, הבית שלו בשירת הים אקוויולנטי רק לפנטהאוז בת"א. מה תגיד לו? שהשמאי בדק ומצא שהבית שלו אקוויולנטי למחסן בכפר ורדים?
וזה עוד לפני שאנו מדברים על נזק שאתה גורם לאנשים בטלטול ובמעבר.
אם כבר, תמצא את הסכום שבו 50% מהתושבים מוכנים לעזוב.

1 אני מזניח את האפשרות שהמדינה לוקחת על עצמה תפקידים של הרשות המקומית - אשרר בכל מקרה מנוהלים בקופה נפרדת שלא דרך התקציב.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257888
2. בעניין התורה - קרא בבקשה את הדרשה הי"א של הר"ן (דמיין קישור לתגובתי. מנוע החיפוש מסרב לעזור).
3. אם לשמאות אין משמעות, כיצד אתה יכול לקבוע קריטריון? אל תשכח שכל שקל מעבר למה שמגיע להם בדין הוא חמס.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257922
2) בעניין התורה - אתה קורא את הר"ן בצורה מאוד מרחיבה ולדעתי לגמרי לא נכונה. מה שהר"ן אומר זה שבשמירה על הביטחון על המלך לנהל את הדברים שהוא צריך לנהל לא על פי שורת הדין של ההלכה אלא יותר בכללים שמתאימים למשימה במציאות הנוכחית.
אין זה מתיר לו:
א) להתעסק בתחומים שאינם שייכים לו כלל - זה היה מביא לאבסורד ולביטול כל התורה. אם אתה מתחתן לבד עליך לפעול על פי ההלכה, אבל אם המלך שותף איתך - עשה מה שאתה רוצה. זה כמובן לא הגיוני.
ב) לפעול נגד ההלכה.
ג) גם כשהוא חורג מההלכה עליו לפעול באופן כללי ברוח התורה. לכן עליך לשים עליך מלך שהוא אחיך ועליו לקרוא בתורה כל ימי חייו. כדוגמא ניתן להביא מס ירושה. נכון שזכותו של המלך להטיל מיסים. אולם מס ירושה נוגד במובהק את דרך התורה ולא ראוי שהמלך יטיל מס כזה.

3) "אל תשכח שכל שקל מעבר למה שמגיע להם בדין הוא חמס."
- זה לא נכון. השלטון משלם למג"דים לפי מה שהוא בוחר. אם הוא טועה ומשלם קצת פחות או קצת יותר הוא איננו גזלן. הגזל נובע מהתעסקות בעניינים שאינם שייכים לשלטון.
לגבי דרך השמאות, יש לשלם את הסכום שהיה משכנע אדם רגיל לעזוב. זה הדבר הכי קרוב להגינות.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257938
2. זה לא אני שמפרש את הר"ן. קטונתי. אני נדרש למאמץ רק כדי להבין את שפתו.
אולי תקרא את הר"ן עצמו, ואז תגיב? הדברים שאתה כותב כאן הפוכים לדברים שהוא כותב.

3. פיצוי מפונים, בניגוד לפינוי עצמו, אינו שייך לענייני ביטחון. אחרת, תוכל גם להכניס פנימה גם חינוך (אנחנו צריכים חיילים משכילים), סיוע לעניים (כדי לתת לחיילים שקט להילחם) וכדומה.
לגבי דרך השמאות - מה פתאום? מי קבע? שוב אתה? תעזוב ת'כסף שלי!
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257941
2) כשאמצא.

3) אסכם:
אם הפינוי אינו בטחוני. אל תעשה אותו.
אם הפינוי הוא לצורכי בטחון הרי שהפיצוי הוא תשלום בטחוני.
בדיוק כמו המשכורת של דובר צה"ל או של הספר הגדודי.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257949
תקרא יותר בתשומת לב. הוא לא אמר שהפינוי הוא לא בטחוני אלא שהפינוי בטחוני וה*פיצוי* לא בטחוני.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257952
אין פינוי ללא פיצוי כמו שאין גיוס ללא תשלום.

ג וכן לוקח מכל בעלי אומנייות, כל מה שהוא צריך; ועושין לו מלאכתו, *ונותן שכרן*. ולוקח כל הבהמות והעבדים והשפחות למלאכתו, ונותן שכרן או דמיהן--שנאמר "ולחרוש חרישו ולקצור קצירו, ולעשות כלי מלחמתו וכלי רכבו . . . ואת עבדיכם ואת שפחותיכם ואת בחוריכם הטובים, ואת חמוריכם--ייקח; ועשה, למלאכתו" (שמואל א ח,יב-טז).

ה וכן כופה את הראויין להיות שרים, וממנה אותם שרי אלפים ושרי חמישים--שנאמר "ולשום לו, שרי אלפים ושרי חמישים" (שמואל א ח,יב). [ו] ולוקח השדות והזיתים והכרמים לעבדיו, כשילכו למלחמה ויפשטו על מקומות אלו, אם אין להם מה יאכלו אלא משם, *ונותן דמיהן* --שנאמר "ואת שדותיכם ואת כרמיכם וזיתיכם, הטובים--ייקח; ונתן, לעבדיו" (שמואל א ח,יד). [ז] ויש לו מעשר מן הזרעים ומן האילנות ומן הבהמה, שנאמר "וזרעיכם וכרמיכם, יעשור . . . וצאנכם, יעשור" (ראה שמואל א ח,טו-יז).
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257954
מבלי להיכנס לשאלת הפינוי והפיצוי (אם כי אני נוטה להסכים עם יהונתן. אם מתחילים עם זה שהפיצוי גם הוא כביכול עניין בטחוני - אין לזה גבול, ומוכרחים להתוות גבול) - אנחנו חיים במאה העשרים ואחת וזה יהיה טפשי וחסר שחר לקבוע מדיניות של היום לפי טקסטים דתיים עתיקים (וגם לא עתיקים אבל דתיים. הדת צריכה להיות מופרדת מענייני המדינה).

לך ולחבריך יש חילוקי דעות עמוקים בעניין זה, דת ומדינה, עם כל אדם שפוי ומתקדם, ועדיין יש רוב בארץ לאנשים שפויים ומתקדמים (למרבה הצער, אני לא בטוח שהרוב הזה יחזיק מעמד עוד שנים רבות, לנוכח האופיום להמונים ההולך וצובר תאוצה, בסיוע קסמם המעורר בחילה של האמנון יצחקים למיניהם).
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257964
1) אם אתה שולח ילד לבי"ס זה עניין חינוכי. אבל לשלם שכר לימוד - זה כבר לא עניין חינוכי. נכון?

2) התעלמות ממה שכתוב בתורה היא בערות. לפחות תבין מה שכתוב ואז תגיד אני יותר חכם. אבל סתם להתעלם כי זה נכתב לפני מאות שנים או כי זה "דת".
התוצאות של הגישה הטפשית הזאת ניכרות בכל מקום במדינה הזאת. אוסף של שוטים בזים לכל ידע ועושים ניסויים בבני אדם. זה מה שקרה באוסלו וזה מה שקורה מול עינינו עם טירוף ההתנתקות.

3) האופיום להמונים הינו מקסם השווא של השלום אשר הפיל מאות חללים. אבל אתה אכן צודק, הציבור לאט לאט נגמל מהאופיום הזה ומתחיל לחשוב, בעזרתם האדיבה של אמנון יצחק והדומים לו.

4) העובדה שאתה מערבב מין בשאינו מינו באמצע דיון, שאינך מבין כלל את מה שכתבתי, ושאינך מסוגל לנתק את הדעות שאני מביע מהדעות הקדומות שיש לך על המגזר אליו אני משתייך - מעידים עליך (ולפי מיטב הכרותי על רבים במגזר אליו אתה משתייך) את המשמעות של היותך שפוי ומתקדם. על כגון דא נאמר - אשרי פרימיטיבי אני.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 257990
אמנון יצחק, האיש שקלטות ה"התחזקות" שלו בלבלו את הנער זוהר חבני שהסתגר בחדרו, התנתק ממשפחתו, מן העולם ומן המציאות והאזין רק לקלטות האלה, ובהמשך התהליך התאבד. עוד לפני ההתאבדות פנתה האם המודאגת אל יצחק וסיפרה לו על מצבו המחמיר של בנה. תגובת המחב"ת: "תגידי, אם הוא היה שומע דיסקים ולומד כימיה, זה היה בסדר?"

אמנון יצחק, האיש שאמר בכנס החזרה בתשובה באשדוד, באפריל 1998, כי "החילונים יישרפו כמו יתושים": "יום יבוא ועל כדור הארץ יהיו 1500 מעלות, ואז החילונים יישרפו כמו יתושים במלכודות החשמליות וישמיעו גם קולות כמוהם, טזז... טזז...טזז. והשכנים הצדיקים החרדים לא יבינו מה הקולות הללו ולאן שכניהם החילונים נעלמים."

אמנון יצחק, האיש המשכנע את קהלו כי האבולוציה היא "בילבולוציה של דרוויש", בכך שהוא מסביר כי כשם שהדיו הנשפך מן הקסת באקראי אינו יכול ליצור שירה, כך גם שינויים אקראיים אינם יכולים ליצור חיים.

אמנון יצחק, האיש שהפרשנות שלו לשואה היא שזו היתה יוזמה של הקב"ה, כדי ללמד את עמו לקח על תנועת ההשכלה.

אמנון יצחק, האיש שחזר בפעם החמש מאות על הבדיחה: "טמבלויזיה", אחרי שראה שבפעמיים שלוש הראשונות היא באמת הצחיקה קצת.

אמנון יצחק, האיש שחוץ מ"טמבלויזיה" יש לו עוד כמה אמצעים להלך קסם על שומעיו: "שאכטה", "בוכטה", "חרטא" ודומיהם.

אמנון יצחק, האיש שאמר באחת מהופעותיו בקריות לחילוני שניסה להתווכח איתו - שהוא "מוגבל".

אמנון יצחק, האיש שבכנס בראשל"צ, במרץ 2000, דיבר הרבה על גלגול נשמות וכשנשאל האם נשמה של יהודי יכולה להתגלגל בגוי, ענה: "כן, כעונש על חטאים שחטא".

אם זהו האיש שבעזרתו ובעזרת דומיו הציבור "מתחיל לחשוב" - אז אולי אשריך שפרימיטיבי אתה, אבל אבוי לנו שיש בקרבנו פרימיטיבים כאלה.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 257997
1) יש גם צד שני, כמו סרט ההסתה של אחימאיר נגד אמנון יצחק. אולי מישהו יכול להביא לינק?

2) אז אני רואה שאמנון יצחק מעודד אצלך מחשבה. אז מה הבעיה?
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258003
2) אז אני רואה שהחלילן מהמלין מעורר אצל בני הנוער חיבה למוזיקה. אז מה הבעיה?
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258005
2) הבעיה היא אצל אלה ששומעים אותו ומתחילים "לחשוב": "אה, אם אמנון יצחק מרביץ כזה מופע סטנדאפ מצחיק, אז כדאי להיות דתיים". וככל שירבו, ניהפך ממקום חצי מטורף למקום מטורף לגמרי.

בעיה נוספת היא במחשבה *שלך*: "אה, אם אמנון יצחק מעודד אנשים "לחשוב", אז יותר ויותר אנשים "יחשבו", ואז יעדיפו את "התורה", ואז סוף סוף המדינה תפסיק להתערב לנו בחיים ותעשה את הדבר היחיד שהיא צריכה לעשות: לקצור ערבושים לפי קילומטראז"'.
הגיגי יעקב 258008
תוכל לתת לינק ל 4 המילים האחרונות באמירה המיוחסת כאן ליעקב?

ואולי גם תתן את השם שלך ואולי גם דוא"ל במקום לכתוב שטויות בלי לחשוב?
הגיגי יעקב 258009
מתעצבנים, אה? סוף סוף נהיה כאן קצת שמייח אחרי יבשושיות השוק החופשי של הזמן האחרון. אני לא יודע אם הוא יצליח להביא לינק אבל ארבע המילים האלה משתמעות מהתגובות שלך גם אם לא אמרת אותם במפורש.
יכולות חשיבה 258013
ועוד טוענים שאמנון יצחק גורם לאנשים לא לחשוב?
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258264
2. אצל "עוד אייל" אמנם אמנון יצחק מעודד מחשבה, אבל אצל האנשים שהוא פונה אליהם כוונתו לעודד אנטי-מחשבה.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258270
אמנון יצחק אינו פועל אחרת מכל אנשי השיווק והמכירות המסתובבים פה בינינו, כולל לוביסטים נגד חוצה ישראל:

מוכרי תכניות התנתקות מוזרות, מוכרי הסכמי ז'נבה, מוכרי שואבי אבק, מוכרי כרטיסי פיס ועוד.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258507
לא מפתיע שאתה שולח אותי דווקא לדמגוג שטרסלר.

ציר הרשע או האטימות, נבל אל נבל יתחבר.
הצעה להרחבה של חוק גודוין 258520
As the length of a discussion thread grows, the probability approaches one (1) that one participant will introduce the terms "Demagogue".

The custom should evolve that the first party to utter "Demagogue" has lost the discussion, and the thread terminates.

אני בכלל בעד ביטולו של חוק גודוין 258521
אני בכלל בעד ביטולו של חוק גודוין 258523
אי אפשר, זה חוק יסוד. אולי משאל עם?
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258528
נראה שבעיניך התורה ודת ישראל הן בדיוק כמו שואבי אבק וכרטיסי פיס. לעומתך אני, שאינני דתי - יש לי יחס קצת יותר רציני לישראל סבא והייתי מצפה שהדת ''תשווק'' בדרכים יותר רציניות ומכובדות, אבל אולי באמת הציפיה הזאת, מצידי, היא ציפיה בלתי סבירה - והדת ושואבי האבק הם אכן היינו הך.

כמובן, בחוסר ההבנה האופייני לך אינך מבחין שהמצדדים בהתנתקות ומסבירי הסכמי ז'נבה מדברים בלשון הגיונית ואינטליגנטית - בשונה מאוד ממוכרי שואבי האבק ומהאמנון יצחקים.

והלינק שהבאת אינו שייך לא לאלה ולא לאלה. הירוקים הם אכן תמהוניים ומוזרים וכך גם נימוקיהם, אך הם רחוקים מרחק שמיים וארץ מן הטפשות התהומית והמבישה שמוכר אמנון יצחק ושמוכרים שאר מחב''תים מסוגו.

אבוי לדת שאלה משווקיה.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258534
אני, שלא כל כך מכיר את כביש חוצה ישראל ואת האזור שבו מדובר, לא התרשמתי שהם כל כך תמהונים, התרשמתי בעיקר ששטרסלר שואף להציג כך אותם, ולגביו זה לא מפליא אותי (כמו שלא מפליא אותי שדווקא יעקב נשען על 'טיעוניו' כדי להמשיך לענות בצורה שמתחמקת מהעניין, כדרכו ). אבל נדמה לי שלחוצה ישראל יש פה דיון אחר.
אוף טופיק: מעט מזעיר מהקסם של אמנון יצחק 258538
אולי אני טועה בעניין התמהונות. על כל פנים, כוונתי היתה לציין את ההבדל בין הללו לבין שטיפת המוח הירודה האמורה לדחוף את הדת לראשיהם של האנשים.
קצת על שיווק 258731
כמובן שיש הבדל בין קיום מצוות לכרטיס פיס. אולם שיטות להשפיע על אנשים - חד הם. גם אדם אשר רוצה למכור נהיגה בטוחה, המנעות מעישון ותרומה לנזקק משתמש בשיטות תקשורת המונים ומניפולציה רגשית.

אישית, אני מסכים איתך שעדיף להשתמש בשיטות יותר שכלתניות, אולם איני רואה פסול בשימוש בידע הפסיכולוגי הקיים בידינו על מנת לשכנע אנשים לעשות את הטוב, לטוב להם כל הימים.
מדוע שנשתמש בידע פסיכולוגי כדי למכור משקאות וכלי צריכה, אולם להציל אנשים מחטא ואבדון נמנע מכך?

כל עוד אדם דבק באמת איני רואה בעייה עם שימוש בשיטות פסיכולוגיות. ואם אתה מתנגד לכך, אבקש שתגנה לכל אורך הקשת (עישון, תאונות) ולא רק בענייני תורה ומצוות.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258021
את המשכורת של דובר צה"ל והספר הגדודי די ברור כיצד צה"ל צריך לקבוע: על-פי מחיר השוק. את גובה הפיצוי הראוי עדיין לא ברור לי איך צריך לקבוע. אני מסכים איתך ש"הערכת שמאי" היא עניין מפוקפק בנסיבות הנוכחיות, אבל בערך מאותה סיבה גם "הסכום שבו אנשים היו מתפנים מרצון" הוא חסר משמעות.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258024
יש שני דרכים:

1) למצוא סכום שישכנע אנשים לעזוב תוך ביטול האלמנט הפוליטי והסחטני - זה בדיוק הנזק.

2) לקבוע נקודת ייחוס מספיק רחבה שיאפשר להם לבנות מחדש את חייהם במגוון רחב מאוד של מקומות.

בעניין זה ניתן להשתמש בשמאי שיעזור בעשיית ההערכות. הבעיה עם שמאי אינה שהם לא מסוגלים לעשות את העבודה אלא שהם צריכים לקבל עקרונות עבודה.
עקרון העבודה - כמה הם שלמו לא מקובל עלי ואיני חושב שהוא ראוי לאדם הגון כלשהו.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258077
1 הוא בדיוק מה שאמרתי עליו שהוא חסר משמעות: הרי אם תשאל אותם "בכמה אתם מוכנים להתפנות", ומוסכם שהסכום הזה הוא מה שהם יקבלו כפיצוי, תשובתם תהיה משהו באזור האינסוף. מה שהיית רוצה הוא לשאול "בכמה הם היו מוכנים למכור את ביתם אילו לא היה עניין הפינוי", אבל ברגע שמחליטים על פינוי זה הופך להיות ניסוי מחשבה מאוד מעורפל (ואני לא בטוח שאפילו זו השאלה הנכונה, אבל לא חשוב).

ל-‏2 אני מסכים, אני חושב.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258083
1) נראה לי שאפשר למצוא דרכים לשאול אנשים (לא תושבי גוש קטיף) בכמה הם היו מוכנים לעזוב בית בגוש קטיף. אולי אפשר לעשות איזה משחק ריאליטי בעניין. או לחילופין למצוא אנשים שעזבו מקומות יישוב מסוג דומה רק בגלל הכסף.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258084
מה זה יתן אם תשאל את השאלה הזו אנשים שהם לא תושבי גוש קטיף?
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258406
עוד כמה משפטי תנאי נוגדי מציאות, ואתם מגיעים לרולס-סקנלון.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257950
אני בטוח שיעקב לעולם לא יגיד את זה במילים מפורשות, אבל בשביל המטרות שלו (ולמרבה הצער - של רבים החושבים כמוהו) אנחנו לא צריכים חיילים משכילים. אם היתה מסה מספקת של חיילים משכילים שההשכלה שקיבלו נתנה להם עידוד לחשוב בכוחות עצמם - הם כבר מזמן היו מתמרדים נגד השיטה הזאת, לשלוח אותם ליהרג בשביל המתנחלים.

(סליחה, יעקב, אין לי שום דבר נגדך באופן אישי כאדם, אבל זאת האמת)
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257953
אין לי מושג איך הגעת למסקנה הזאת.
אין לי מושג מה זה קשור לנושא הדיון כאן.
לעניות דעתי, אם היו לנו חיילים משכילים, והלוואי שהיו, תכנית ההתנתקות כמו גם הסכם אוסלו, לא היו באים לעולם וכבר מזמן היה לנו שלום.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 257958
כשאתה אומר ''חיילים משכילים'', אולי אתה מתכוון לחיילים שלמדו הרבה ''תורה'', על כל מה שמשתמע מכך. אבל התרכזות בלימוד ''תורה'' איננה השכלה אלא העמקת הבערות. השכלה אמיתית היא השכלה חפשית שנולדה בעולם הנאור.

לו לפני שלושים ושבע שנים היתה לנו מספיק השכלה בנושאי אתיקה ובתחום המשפט הבינלאומי ומספיק אנשים שהיתה להם השפעה בנושא זה - ההתנחלויות לא היו נולדות מעולם, השטחים היו חוזרים למי ששלט עליהם, לטוב ולרע, לפני כן, המעמד הבינלאומי שלנו היה כיום שונה לגמרי, הכלכלה האסונית שלנו היתה במקום אחר וכל הברוך עם הפלסתינאים - אם בכלל היו קוראים להם פלסתינאים - כבר מזמן לא היה הברוך שלנו.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258570
למה מי שבנה בית בעזה צריך לקבל בית בפתח תקוה?
המתנחלים בנו את כל חייהם על סחיטת הקופה הציבורית, מן הראוי לגמול אותם אחת ולתמיד.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258730
אני כבר הצגתי את האופציה להציג אותם כעכברושים מקור הרוע ולפעול בהתאם.
אני מדבר רק כלפי אלו אשר מוותרים על השיטה הזאת ורוצים לפצות אנשים על עוול הנעשה להם.
נותנים לו אצבע אז הוא רוצה את כל היד :) 258804
עוול!
האנשים הללו מצצו את קופת המדינה עשרות שנים,ועכשיו הם בוכים שנעשה להם עוול.
שיגידו תודה שמפנים אותם חזרה לארץ ,ולא משאירים אותם בעזה עם דחלן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים