בתשובה לאלמנה ויתום, 26/10/04 13:42
אריאנה מלמד בשבחי העונשים החמורים 256615
את צודקת שבמצב הנוכחי לא ניתן לשלם מספיק כדי למשוך אנשים טובים:
א) כי העבודה היא אכזרית וקשה ביותר וגם אנשים טובים לא יצליחו בה
ב) המשכורת הנדרשת היא לפחות פי 2 מהיום סכום שיביא לקריסה כלכלית טוטאלית.

אבל אם המערכת תופרט, לא יצטרכו לשלם לכולם סכומים גבוהים וגם יהיה ניתן לשפר את בתיה"ס כדי שיותר אנשים טובים יוכלו להצליח בעבודה קשה זאת.
אריאנה מלמד בשבחי העונשים החמורים 256621
שלוש שאלות:

1. כיצד שמרה ישראל על איכות הוראה גבוהה ב 40 השנים הראשונות לקיומה?

1. מה השתנה בישראל ב 15 השנים האחרונות שגרם לירידה ברמת ההוראה ולעלייה באלימות התלמידים?

2. האם אתה יכול להביא דוגמא למערכת חינוך בה יש שוברים/הפרטה שהיא מצליחה יותר ממערכות חינוך בהן השיטה לא קיימת?
אריאנה מלמד בשבחי העונשים החמורים 256623
1. (נשאיר למישהו אחר לענות)
1. (שוב) - השתנתה החברה כולה. זה לא שהתלמידים האלימים התבגרו, זאת האלימות שהוצערה.
2. (נשאיר למישהו אחר לענות)
אריאנה מלמד בשבחי העונשים החמורים 256637
1. לא בטוח שישראל שמרה על איכות גבוהה אי פעם. הסיפורים על ירידה במבחנים במתמטיקה אינם נכונים כי ישראל היתה ראשונה ב 1965 במבחן של 3 בתי"ס ולא מבחן כללי.

אני מניח שיש ירידה הדרגתית עקב הנורמות הנשחקות בבית. ביה"ס אשר היה חסר תועלת כבר אז (הוא מוציא את מה שהוא מכניס) נשאר חסר תועלת, אבל המצב נהיה יותר גרוע.

2. שוודיה עשתה רפורמה שנחשבת מוצלחת:
המערכות בדנמרק והולנד נחשבות טובות מאוד, למרות שאני רחוק מלהיות מרוצה מהשיטה ההולנדית אשר לוקחת את הרע מהתחרות יותר מאשר את הטוב (תחרות בחלוקה אתנית).

בארה"ב יש רפורמות זוטה שנעשו בדלית ברירה ושפרו במקצת.
אריאנה מלמד בשבחי העונשים החמורים 256681
1. ליתר דיוק - במבחן המיתולוגי של 1965 שבו ישראל היתה ראשונה, לא בחרו את הכיתות הנבחנות באקראי (כמו במדינות אחרות) אלא מילאו כיתות בתלמידים לפי בחירת המנהלים. ישראל "נענשה" על התרגיל בכך שהיא לא שותפה בהשוואה הבינלאומית הבאה (1968?).
כך שמעתי מהמדענית הראשית לשעבר של משרד החינוך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים