בתשובה לעוזי ו., 26/10/04 17:07
קשר עם הציבור 256713
ננסה שוב. יש מקרים רבים ש''נופלים בין הכסאות'' והנהלים המקובלים לא בדיוק מתאימים. צריך התערבות אנושית , כמו כל המקרים הגבוליים של העולים החדשים שילדיהם מגורשים אבל עליהם יש עיכוב יציאה, או מקרה פתולוגי אחר. זה אחד מתפקידי נציגי, גם בכנסת וגם בממשלה- לטפל בחריגים. עכשיו, לא תמיד הם בכלל יודעים שיש חריגים עד שהם לא מקבלים מכתב, או טלפון. חברי הכנסת (ואולי גם השרים, אני לא בקיא) מקבלים תקציב כדי להיות בקשר עם הציבור. שיתחילו לעבוד.

כמו שאמרתי, השאלה היא מעט מיתממת, כי ברור שיש הבדל בין המכתב של אחד ע.ו. שמציע לשרת החינוך שיטה נהדרת ללמד גיאומטריה דיפרנציאלית בגני הילדים ( בדידים אלסטיים בחמישה מימדים, שמשנים צבע לפי ערכי העקמומיות הרימנית), לבין טלפון מחבר מרכז ששואל אם אין איזה משרה פנויה במחלקה להכשרת מורים, כי הוא ''מכיר מועמד מה זה מתאים''. אבל הגבול הוא דק.
קשר עם הציבור 256756
ואם מקרה פתולוגי הובא לידיעת השר - הוא לא יכול להבין מעצמו שיש עוד מאות כאלה שלא הובאו לידיעתו? (שאלה רטורית, אני מאד מקווה שהתשובה חיובית). שיקים וועדת חריגים.
(וועדת החריגים צריכה לשמור תעוד של השיקולים שהנחו אותה בכל מקרה והקריטריונים אד-הוק שהתגבשו, כדי להעביר אותם לעיונו של מבקר המשרד בסוף השנה).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים