בתשובה לדובי קננגיסר, 27/10/04 8:36
דברי כפירה 257069
למורים בתיכון יש ידע ברמה של תואר ראשון מתמטיקה. אני חושבת.
דברי כפירה 257098
רק למורים למתמטיקה כמובן.
דברי כפירה 257175
אני חושב שהם עושים מסלול ששונה מזה של מתמטיקאים, ומעט פחות מקיף ומעמיק (אם כי כולל הרבה נקודות גם בהוראה, כמובן).
דברי כפירה 257178
מורים ל*מתמטיקה* (שזהו מקצועם ולא איזה תוספת למקצוע אחר בחטה"ב, או משהו כזה) בתיכון מסיימים תואר ראשון מלא ואח"כ מוסיפים לו שנת לימוד (בד"כ) בה הם מקבלים "תעודת הוראה". הבעיה היא אולי בכך שלא כל מנהלי בתיה"ס התיכוניים (באזורים פריפריים) מקפידים על התנאי הזה ומסתפקים, לפעמים, בפחות.
הבהרה קטנה 257179
ב''בד''כ'' שבסוגריים התכוונתי שבד''כ עושים את תעודת ההוראה תוך שנה.
דברי כפירה 257182
אני מדבר על המסלול של "הוראת המדעים" שמיועד למורים למתמטיקה שבטכניון: http://ug/messages/catalog-2004/catalog-doc/198-215....

זה לא אומר שאין מורים שמתקבלים גם על פי דרכך, אבל אני לא חושב שמי שעובר את המסלול של הוראת המדעים בטכניון הוא כזה שמנהל בית ספר רציני יזרוק מכל המדרגות.
דברי כפירה 257344
אני לא מסכים אם מה שאתה אומר.
אני חושב שלמי שסיים בגרות 5 יח', וסיים כמה קורסים במתמטיקה (לא בהכרח במסגרת לימודי תואר במתמטיקה, גם במסגרת לימודי הנדסה, מדעי המחשב, פיזיקה, סטטיסטיקה, מדע כללי או הוראת המדעים וסליחה למי ששכחתי) יש מספיק ידע כדי ללמד מתמטיקה בתיכון.
לדעתי רוב המורים למתמטיקה שלמדו בארץ לא מחזיקים תארים מסוג BSc או BA במתמטיקה.
דברי כפירה 257185
למיטב ידיעתי הדבר נכון רק לגבי מורים שהחלו לעבוד החל משנה מסויימת, ולא לפני הרבה זמן. יתכן שמורים ותיקים יותר נדרשו להשלים לימודי תואר ראשון תוך פרק זמן כלשהו, אך אינני יודע כמה מהם אכן עשו זאת, ומה נעשה למי שלא עשה זאת, או ניסה וכשל.
דברי כפירה 257295
לא הרבה זמן? שאלה של הגדרה. מהן 30 שנים לעומת הנצח?
כבר כאשר אני הייתי בתיכון, וזה היה לפני הרבה שנים, מורה בתיכון היה חייב להיות בעל תואר אקדמאי. כאשר הוכרזה ה"רפורמה" במערכת החינוך (ב1970 אאל"ט), והוקמה חטיבת הביניים בין ביה"ס היסודי לתיכון, ניטש ויכוח האם חטיבת הביניים תשוייך לבתי הספר התיכוניים או היסודיים‏1. כאשר הוחלט כי חטיבות הביניים ישויכו לבתי הספר התיכוניים, הוחלט גם כי המורים בחטיבות אלו יחויבו אף הם להיות בעלי תואר אקדמאי. יחד עם זאת סוכם כי מורים אשר לימדו בכיתות הגבוהות של בתי הספר היסודיים (כיתות ז' ח') יוכלו להמשיך וללמד כיתות אלו, במסגרת חטיבות הביניים, גם אם אינם בעלי תואר אקדמאי. יתכן שעדיין נותרו מורים כאלה במערכת, אבל בכמות זניחה.

___
1 ויכוח זה גרם לקרע בין (חלק ניכר מ)מורי בתי הספר התיכונים לבין הסתדרות המורים, ולהקמת אירגון המורים (העל יסודיים).
דברי כפירה 257351
תואר אקדמי בתחום הנלמד, או תואר אקדמי כלשהו? כי מורה למתמטיקה עם תואר ראשון בחינוך יכול להיות יופי של מחנך, אבל לא מי יודע מה כמורה למתמטיקה.
דברי כפירה 257357
תואר אקדמי בתחום הנלמד בתוספת תעודת הוראה, או תואר אקדמי בהוראת המדעים/מתמטיקה/אנגלית‏1 (אני לא יודע, אבל כנראה יש לזה מקביל גם בתחום הוראת הספרות, ההיסטוריה וכו').
___
1 לא מדובר בתואר .B.Ed, שזהו תואר "בוגר בהוראה" וניתן ע"י הסמירים למורים, ומהווה אקדמיזציה של תעודת המורה, אלא בתואר .B.Sc או .B.A.
דברי כפירה 257360
עד כמה שידוע לי, רוב המורים למתמטיקה בתיכון הינם בוגרי תואר בהוראת המתמטיקה Bed . הם לומדים מתמטיקה בהיקף של מהנדסים (לא בהיקף של מתמטיקה שהוא יותר גדול) אבל ברמה יותר נמוכה. עם זאת, איני רואה למה צריכה מורה למתמטיקה 5 יחידות לדעת יותר ממהנדס על פתרון משוואות דפרנציאליות.
דברי כפירה 257372
תעודה שכזאת בהחלט מספיקה, לדעתי. השאלה היא האם מורים ביסודי נדרשים להציג אפילו תעודת בגרות לפני שמשלחים אותם להתעמר בנפשותיהם של הילדים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים