כביש 6 257135
כביש 6 בכלל לא מגיע לנגב. דרך ארץ לא בנתה את תבנה את הקטעים הדרומיים של כביש 6 על חשבונה, אלא הממשלה תבנה אותו בכספי המיסים. כדי לעשות את הדברים יותר מעניינים, הממשלה תעביר את הכביש (אם יבנה) לחברת דרך ארץ כדי שתגבה בו אגרה. כלומר דרך ארץ קבלה זכיון לבנות את כביש חוצה ישראל. היא בנתה את החלק הרווחי שלו (מעט יותר מ"מחדרה ועד גדרה"), הממשלה תבנה את שאר החלקים הפחות רווחיים אבל תעביר את הניהול לחברת דרך ארץ.
בעלות זהה הממשלה היתה יכולה לבנות כביש מהיר שיחבר בצורה נוחה את הדרום לפקקי המרכז, בלי שהנהגים ישלמו אגרה לחברה פרטית שכלל לא בנתה את הכביש.
כרגיל, חלמאות ישראלית במיטבה.
כביש 6 257168
נראה לך שממשלת ישראל הייתה מתחזקת את הכביש טוב יותר? לבד מזאת, היא נהנית מחלק נאה מתשלומי האגרה.
כביש 6 257406
למה? כביש חיפה תל-אביב מתוחזק רע?
המדינה מחוייבת להשלים ליזמים סכום מסויים אם הם לא ירוויחו סכום מסויים. אולי זה האינטרס של מדינת ישראל להזרים נהגים מחלקו הדרומי (כאשר יבנה) של כביש 6 לחלקו המרכזי. דרך ארץ תהנה גם מרווחים מכביש שהיא לא בנתה, וגם מתוספת נהגים שיהוו לקוחות שבויים.
כביש 6 257438
"למה? כביש חיפה תל-אביב מתוחזק רע?"

אם אתה משווה אותו לכבישים אחרים בסלילה ממשלתית, אז לא. בכל זאת, יש אינטרס חיוני שלאזרחי חיפה תהיה גישה למרכזי הציוויליזציה.
אם אתה משווה אותו לכבישי אגרה (לדוגמה, כאלו שבצרפת) אז כן, מדובר בכביש המתוחזק רע.
כביש 6 257444
ההשוואה המתבקשת היא לכביש 6. הרי גם אם תשווה אותו לכבישים בסלילה ממשלתית בצרפת, תקבל את אותה תוצאה.
כביש 6 257520
לא נכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים