בתשובה לאייל אלמוני, 28/10/04 11:02
על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון 257486
אענה רק על השאלות שבקטע הראשון בתגובתך ואתעלם מאוסף התיאוריות המפוזרות (להגדרתך) שבאות אחר כך, שכדי להגיב עליהן צריך לעשות בהם סדר ולראות מה בדיוק אתה רוצה, וכרגע לא בא לי לעשות זאת.
יגאל עמיר אינו "טיפוס אנטי חברתי משולהב", ואיני יודע מדוע אתה חושב שזו דעתי. הוא ביצע רצח פוליטי מתוך הכרה עמוקה (אבל מטופשת ונוראה), שזה מה שהוא צריך לעשות. גם רוצחים פוליטיים אחרים כמו רוצחו של קנדי או של לינקולן שאותם הזכרתי, לא חפשו אדם מקרי לצורך רצח, ובמקרה תפסו את הנשיא. אבל עדיין אין זה אומר שהם בצעו את הרצח בגלל הסתה. התיקשורת בפרוש, גם בגלל רצון ישיר להסית וגם בגלל שיקולים של ריטינג, מסיתה. כתבתי על כך פעם מאמר באייל. הדוגמאות שהבאתי במאמר אם זכרוני אינו מטעני היו אותו טקס השבעה מבוים שעשה אבישי רביב סוכן השב"כ. מניעי התקשורת במקרה זה היו בפרוש הסתה כנגד מחנה הימין, ומעט שיקולים של רייטינג.
הוא הדין בצילום אותו טקס פולסא דנורא בבית הקברות בצפת. זה נראה כמו תיאום בין הטלויזיה ואותה קבוצה. איש לא היש שם מלבדם. את מי יכלו להסית לולא הטלוויזיה ? ברור שללא מצלמת הטלוויזיה, המופרעים האלה היו בוחרים ללכת לישון והיה נמנע טקס פולסא דנורא מסוכן . . .
ואכן, ככל שאני מבין פולסא דנורא היא מעין קללה (קללות "חביבות" אני לא מכיר, ואם ישנן בודאי לא בכך המדובר): קריאה לאלוהים לפגוע במקולל (כמו שפוך חמתך על הגויים אשר לא יידעוך). אבל לא קריאה לבני אדם לעשות זאת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים