בתשובה לאורי קציר, 17/11/04 21:42
כמה תשובות 262196
מאחר שראיתי את היצירה בעצמי במוזאון במרכז פומפידו בפריז אז לצערי אינך מדייק בנקודה זו - ה"מזרקה" אינה אסלה סטנדרטית אלא משתנה ציבורית סטנדרטית - דגם מיושן של המשתנה המקובלת בשירותי גברים ציבוריים. בוא נגיד שאתה לא ממש יכול לשבת עליה. ראו: http://www.beatmuseum.org/duchamp/fountain.html
כמה תשובות 262252
ראשית, אינני מתיימר לקבוע מיהו אמן ומי אינו. אני מביא כאן את ההגדרה הקרובה ביותר שאני יכול להסכים לה בנוגע לאמנות כמושג. אפשר לחלוק על ההגדרה הזו, אבל זה כבר עניין אחר.

לרמי נוידרפר: הגדרת יצירתו של מאנצוני כ"אמירה" היא מרחיקת לכת מעט. לדעתי, היתה זו פרובוקציה מתוכננת מראש, ובמידה והייתה לה אמירה כלשהי (מה שאני מסופק בו מאוד) היא נוסחה - במקרה הטוב ביותר - לאחר שאותה "יצירה" זכתה לפרסום בינלאומי. הפרסום הוא תוצאה של יחסי ציבור, שבעולם בו התקשורת מעדיפה את החריג והביזארי על פני הבאנאלי והמוּכָּר, הם כמעט מובנים מאליהם. "אם אתה תחרבן, ותאמר שגם זו יצירת אמנות, זה ישאר בכל זאת רק חרא", קובע רמי - וצודק בנקודה זו. שהרי "אתה" לא זכית להכרה כאמן במידה שזכה לה מאנצוני, מה שמעורר את השאלה האם כדי לזכות להכרה אמנותית יש צורך ביצירת פרובוקציות מהסוג הזה.

אם אמנות אינה אלא התגלמות של יחסי ציבור מוצלחים, עטופים בפרובוקציות, הרי שאני מעדיף להיות שמרן ולשוב להגדרתי המקורית: יש חשיבות מוגבלת לראשוניות שבהאלעת רעיון וחשיבות מוגדלת לדרך בה הרעיון הזה מקבל ביטוי בפועל.
כמה תשובות 262274
(נדמה לי שהתכוונת להשיב בתגובה זו למישהו אחר ולא לי)
שחרור החומר 263861
כבר שנים מנקר במוחי הרעיון לערוך מיצג בו אני לוקח את המשתנה הנ''ל מהמוזיאון, קובע אותה בשירותים ציבוריים סימפטיים והולך להשתין על אסלה אחרת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים