בתשובה למאיה, 21/11/04 9:20
טיעון די שחוק 262950
לא הבנתי איך מה שכתבת קשור לתגובה שלי, אז אולי אבהיר את עצמי: מה שצרם לי מבחינת הפורמט של דבריך (מעבר לתוכן שלהם) היה השימוש בביטוי "אף אחד מהצדדים" שמצביע על נסיון לאוביקטיביות היאה למשקיף מהצד ולא למי שרואה עצמה כחלק מהעם הישראלי.
ניסוח בסגנון "לא הצד שלנו ולא הצד השני" לא היה משנה את תוכן הדברים (שגם עליו אני חולק, כאמור), אך היה פחות צורם לאוזן.
טיעון די שחוק 262954
דווקא מתוך היותי חלק מן העם הישראלי, ומי שבאופן אישי מוצאת שהאמוציונאליות גוזרת שנים רעות ורבות על שני הצדדים אני מנסה, ולא בטעות, כן להתבונן קצת ''מהצד'', כהגדרתך,משום שלמיטב הבנתי הסובייקטיבית לדרך הזו יש סיכוי טוב יותר להביא לפתרון בר קיימא.צר לי אם משהו מדברי צרם לך, הם לא נאמרו מתוך כוונה להתריס.זוהי באמת דעתי ואינני חוזרת בי.
טיעון די שחוק 263012
זו בדיוק הבעיה. השאירי את המבט האוביקטיבי לאו''ם, ונסי להסתכל על הבעיה מצד האינטרס הישראלי. ברור לי שלא ניסית להתריס, אבל בחירת הניסוח שלך מעידה על נקודת ההשקפה שלך (מהצד) והיא זו שמפריעה לי. הייתי רוצה לראות דוברים - אפילו מהשמאל הקיצוני - שמנסים להגיע לפתרון הבעיה מתוך נקודת ההשקפה של העם בישראל, ולא מאמצים בחדווה את ''הנראטיב הפלשתיני''. או-אז היה ניתן להתחיל בויכוח ענייני על מהי הדרך הנכונה להגיע למטרה.
טיעון די שחוק 263013
להיפך - את נקודת המבט הסובייקטיבית ישראלי-יהודו-צנטרית נשאיר לדיונים בינלאומיים, ואילו את נקודת המבט הרחבה יותר נלבן בתוכנו.
טיעון די שחוק 263020
א. הבעיה העיקרית היא שדוברים רבים בשמאל, ועל אחת כמה וכמה בשמאל הקיצוני, לא נוהגים כך, אלא תוקפים את ישראל בפורומים בינ''ל.
ב. גם בדיון בתוכנו, ניתן להביא את נקודת המבט של הצד השני, אבל צריך לזכור מאיזה צד אנחנו. לא טענתי נגד התוכן של הדברים (שהוא כשלעצמו מפריע לי), אלא הפורמט. הרי הטיעון של הדוברת לא ייפגע אם במקום לכתוב ''צריך להבין את שני הצדדים'' היא היתה כותבת ''צריך גם להבין את הצד השני''.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים