שאלות דקדקניות ומעצבנות 264807
* מדוע התחביר אינו תקין בשורות מסוימות? יש לזה מטרה או שזה נעשה סתם כך, בעלמא?

* מה פשר הציור שמקדים את השיר?
* האם כבודו מכיר את חלק ג של השיר שח וולך, "בדיוק נמרץ"?
* הפחד הוא הרגש הרציני העקרי במחזור השירים הלז?
* בשיר מספר שלוש, ובמחזור בכלל, ניתן לקרוא שורות מסוימות באופן דו משמעי? שורות כמו: הכלבים הריחו את זה גם אנשים לא אוהבים". גרסה א: הכלבים הריחו, את זה גם אנשים לא אוהבים", או, "הכלבים הריחו את זה. גם אנשים לא אוהבים". ובכלל, האם הניקוד של הטקסט בא בחשבון כאשר חובר הטקסט?
שאלות דקדקניות ומעצבנות 266094
>>* מדוע התחביר אינו תקין בשורות מסוימות? יש לזה מטרה >>או שזה נעשה סתם כך, בעלמא?
בכוונה כמובן. זה מאפשר ריבוי משמעויות וקריאות לאותו משפט. כמו כן זה עושה את השיר לאמיתי (קרא ראשוני) יותר
במובן מסויים - הורדתי את העכבות (אפילו התחביריות) כדי לנסות להגיע אל אמת.

>> * מה פשר הציור שמקדים את השיר?
הציור של אורנה הוא אינטרפטציה ואסוציאציות שלה
שנובעות גם מהשירים. אם אתה רוצה לדעת עוד תשאל אותה.

>>* האם כבודו מכיר את חלק ג של השיר שח וולך, "בדיוק >>נמרץ"?
אני לא כ"כ נכבד ואני לא מכיר דווקא את השיר הספציפי הזה
אבל יונה וולך היא השפעה גדולה.

>>* הפחד הוא הרגש הרציני העקרי במחזור השירים הלז?
לא.

>>* בשיר מספר שלוש, ובמחזור בכלל, ניתן לקרוא שורות >>מסוימות באופן דו משמעי? שורות כמו: הכלבים הריחו את >>זה גם אנשים לא אוהבים". גרסה א: הכלבים הריחו, את >>זה גם אנשים לא אוהבים", או, "הכלבים הריחו את זה. >>גם אנשים לא אוהבים". ובכלל, האם הניקוד של הטקסט בא >>בחשבון כאשר חובר הטקסט?
אתה צודק, יש כמה קריאות אפשריות.
אני לא מנקד כי כאמור אני לא כ"כ נכבד ובין היתר לא יודע לנקד. הניקוד לדעתי לא מוסיף ולא גורע לשירים
היות שהמשמעות של השירים נקבעת לפי הגדרת הנושא/נשוא של משפטים ולפי שבירתם ואין אי-בהירות לגבי משמעותה של מילה ספציפית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים