בתשובה לטלי וישנה, 01/12/04 11:01
שאלה צדדית 265749
אנסח זאת אחרת.
האם, לדעתך, יש מחסור/עודף/מספיק באדמיניסטרציה של בית החולים?
שאלה צדדית 265751
ואני אחזור על התשובה: אני באמת לא יודעת. המגע של הרופאים עם ההנהלה הוא מצומצם למדי. נוח לומר "יותר מדי", אבל זו תהיה תשובה חסרת משמעות, משום שאני לא מרגישה שאני מסוגלת להעריך את התפקידים המוטלים על ההנהלה.
שאלה צדדית 265766
אז מי בדיוק בא במגע עם האדמיניסטרציה. יצא לי "לבלות" בבתי חולים תקופות ארוכות ושמתי לב, במיוחד בבית לווינשטיין, שכמות הפקידים היא די מפלצתית ואני תוהה, לשם מה הם נחוצים?
שאלה צדדית 265780
המגע שלי עם האדמיניסטרציה מועט למדי. המרכז הרפואי שבו אני עובדת הוא בין הגדולים בארץ אם לא הגדול בהם (נדמה לי שבבית החולים יש את מקסימום המיטות המותרות במרכז רפואי אחד). אני מניחה שכאשר באים לטפל בגוף גדול, זקוקים לסגל ניהולי/פקידותי. אבל אין לי כלים לשפוט אם הסגל הזה הוא גדול מדי, קטן מדי או מתאים.
(לעומת זאת, יש כמה גופים סמי-קליניים שעסוקים בלהציק לצוות המטפל (למרות שבמקור תפקידם לגבות ולעזור). הייתי שמחה לו היו מורידים מעט מהתקינה שלהם...)
ואחרון, פעילות רבה של הצוות היא עיסוק בשמירה מפני תביעות, כאשר בית החולים מחזיק צוות שתפקידו לזהות מקרים בעייתיים מראש ולטפל בהם. אבל גם הצוות הקליני צריך למלא דוחות על ימין ועל שמאל הקשורים בנושא זה בדיוק. (כל נפילה של חולה במחלקה, כל חולה שלא נמצא בדיוק בשעה שחיפשו אותו, וכדומה, מצריך מילוי של "דוח אירוע" על ידי האחיות והרופאים, שעובר למרכז מנהלתי כלשהו שעובר על כל הדוחות ומזהה את אלה שבהן יש חשש לתביעה). על זה בעצם המאמר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים