בתשובה להמסביר לצרכן, 12/12/04 19:52
נאום החילונית 268474
מסמך ההטפה המגמתי הזה פורסם במסגרת המדור האיילי הסטוריה ותרבות ולכן אני חושבת שזה יהיה נכון לבדוק את ההסטוריה של המטיף העז (עז מצח, לא עזוז) שכתב אותו. ראשית אני לא רואה בנו קבוצה של כופרות וכופרים כי אלה מושגים דתיים שמטרתם להעמיד את מי שאיננו חובר לאמונתם בצד השלילי והרע של החברה, מושא למאמץ לשנות את דעתם, מאבק שבו לא בוחלים כמעט בשום אמצעים, וראה את כל ההסטוריה הדתית בכל העולם. שנית אני לא רואה איפה ראית השטת יד כנה. בכל התגובות הבוטות והגסות שהמטיף השחצן הצליח לפזר ברחבי האייל בחדשים האחרונים לא ניכר אפילו אפס פסיק קצהו של כנות. אני רושמת כנות כי כנות פרושה פתיחות, הקשבה בכבוד, ויציאה מתוך בסיס של אפשרות שכנוע הדדית. זאת אומרת במקום התחפרות דוגמטית ויריקות בפרצופי המגיבים השונים כאן, שחלקם אפילו דתיים, הייתי מצפה לשיח תרבותי נינוח בלי ירדה למעמקי הביוב בו התמחה הכותב הלא נכבד שלפננו. אני כותבת את זה בצער כנה כי הרבה מגיבים נסו להאיר לפניו את דרך הישר אבל יצרו הדתי האטום גובר עליו פעם אחרי פעם. כולו נופת צופים שפתיים יישק, התחטאות תמימה כביכול שנודף ממנה ריח רע של התחסדות והתנשאות. דוגמה אחרונה להתחסדות הזו זה כרכורי מה יפית שלו כשהוא נסה להתחכם עם הברל'ה שלו. דוחה.
נאום החילונית 268518
נראה שאת מאוד כועסת. ואם כל מה שאת אומרת על הכותב נכון, הוא לא נראה לי הצדקה מספקת לקיב קייבה.

לגבי המונח "כופרים/ות" נכון שהקונוטציה שהחרדים נותנים לו היא שלילית אבל אני "כופר בגאווה" בבסיס האמונה הדתית.

האמת היא שההסטוריה של הכותב באייל, זו הידועה לי, מוגבלת לשניים שלושה דיונים אחרונים. גם אני מוצא בה דוגמטיות, התחסדות והתנשאות, אבל אינני מופתע כשאלו באים מאדם חרדי. אחרי הכל, אם היה מגיע לכאן דתי כמו אברום בורג זה לא היה חוכמה גדולה.

בסופו של דבר, החרדי הזה כאן ומדבר איתנו. ועל זה לבד, לדעתי, מגיע לו קרדיט והכנסת אורחים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים