בתשובה לדורון יערי, 03/07/01 17:33
משחק הפירמידה 27263
יש לך טיעון יפה, על כך שיש מספר קבוע של מנהלי עבודה, ולכן מספר קבוע של פועלים פשוטים, ולכן תמיד ישארו אנשים שלא יוכלו להתקדם.

הבעיה היא שהפתרון שלך - לשפר את החינוך ואת שוויון ההזדמנויות - לא ברור איך הוא יפתור את הבעיה הזו. ייתכן שהוא רק יחריף אותה, כי עכשיו יהיו פועלים פשוטים שעוד יהיו עם תואר ראשון (ולא יוכלו להתקדם, כי למנהל העבודה יש תואר ראשון בהצטיינות).
משחק הפירמידה 27308
השיפור במערכת החינוך ישפר את המצב בשני אופנים.
א. יקטין את ההשפעה של נתוני הפתיחה על הסיכוי להצלחה, ובכך יחזיר את האמון של אנשים בשיטה.
ב. ייצר כוח עבודה איכותי יותר שיאפשר את שיפור שיטות עבודה, הסתמכות על מיכון מתקדם יותר ומתן יותר אחריות ועניין לעובד הפשוט ופחות על עבודה מונוטונית ומשעממת. בשיטה הזו, העובד יוכל לקבל יותר כסף תמורת עבודתו (משום שהוא עובד מקצועי) וחשוב יותר הניסיון שהוא צובר נזקף לזכותו במהלך החיים ומגדיל את סיכוייו להתקדם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים