בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 04/01/05 21:04
תרבות הטוקבק 273054
הסבר כמובן, הגדרות מילוניות הן מועילות בקושי לצרכי תרגום. מהו התהליך שצריך לדעתך להתרחש כדי שאפשר יהיה להגיד ''האווז חש כאב''. הלא ברור שתגובה פיזית אינה מספיקה, משום שגם עגבניה מגיבה לנגיסה או המלחה בצורה מובהקת מאד.
תרבות הטוקבק 273062
ברשותך, אני מעדיף לחכות עם התשובה והפתיל שאולי יתפתח ממנה זמן מה. סיבותי האניגמטיות עימי, אבל אני מבטיח שאחזור הנה.

בינתיים, רק שאלת הבהרה (גם עם התשובה אליה את יכולה לחכות עד שנחזור לזה): אם יתברר, בסריקת MRI או אמצעי דומה, שהאווז מגיב על כאב בפעילות מוחית דומה לזאת של האדם, או חלק ממנה, האם תסכימי איתי שיש סיכוי גדול שהוא באמת מרגיש כאב?
תרבות הטוקבק 273072
סתם חלק ממנה לא מספיק. בין אם אתה מקבל מודל תודעתי דומה לזה של אדלמן או דומה לזה של דנט, צריך חלק גדול למדי כדי להעביר את האווז ממחנה העגבניות למחנה האנשים. אני מוכנה לקבל את ההשערה שישנן חיות שהן במחנה האנושי, אבל נדמה לי שאווז הוא לא מועמד (אין לו, על פי המודל האדלמני, את האווז שהיה ואת האווז שיהיה). מעבר לכך, אם מקבלים את המודל של דנט, אפילו אם החיה היא במחנה האנושי והיא *חשה* כאב, עדיין אין לכך השלכות מוסריות.

אחכה בסבלנות שתשוב.
תרבות הטוקבק 273179
אני מוצא שזה דבילי להצדיק עינוי של בעלי מערכת עצבים מרכזית בכל מיני מודלים של תודעה. אני גם מוצא שזה דבילי לנהל שוב דיון על צימחונות אחרי שכל מה שאפשר היה להגיד, והרבה ממה שעדיף היה לא להגיד כבר נאמר באייל בשני דיונים ארוכים.

הכותב אינו צימחוני.
תרבות הטוקבק 273189
אני מוצא שזה דבילי לבקר מישהו על כך שהוא מנהל (באתר דיונים!) דיון על צמחונות למרות הדיונים הרחבים שכבר היו על כך באותו אתר, ובכך להתעלם מכך שייתכן שהוא לא השתתף באותם דיונים ואין לו כוח לקרוא אותם, מה גם שעיקר הרעיון בדיון הוא שאתה שואל ואחרים עונים, ולא לקרוא את גיבובי המילים של אחרים ששאלו וענו להם.

הכותב אינו חף מדביליות בעצמו.
תרבות הטוקבק 273829
התוכלי לתמצת עבורי,
מי הם האדונים דנט ואדלמן ומה יש להם להגיד בנושא?
וגם אם משך מי מהם קו במקום זה או אחר על סמך החלטות שבבסיסן הינן ללא ספק שרירותיות, מה ערכו של קו שרירותי זה שמבחין בין אנושי לחיה?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים