בתשובה לששת, 14/01/05 8:20
סליחה רגע, 275277
1. מסכים.
2. החלק השני אומר שכדי לשמור על חברה מתפקדת ובריאה אין צורך לחייב נהגי מוניות לשלם תשלום מיוחד רק בשביל שהמדינה ואירגון נהגי המוניות יתנו להם את הזכות להיות בעלי מוניות וכן יש צורך להכיר בזכויות הבעלות על רכוש פרטי.
הזכות של אדם לדעת איזה סיכון הוא לוקח על עצמו כשהוא נכנס לרכב שנהגו מזהה את עצמו כמונית כן נחשבת בעיני כדרישה סבירה ולגיטימית כדי לשמור על חברה מתפקדת.
3. העניין הוא שאם אתה מרמה את חברת הביטוח שלך בעניין הגיל שלך זה עניין שלך ושל חברת הביטוח. אם אתה מרמה גם את הנוסע שלך זה כבר עניין של הנוסע כלומר של הציבור הרחב שעלול למצוא את עצמו נוסע אצלך במונית. כלומר, גם שלי.
4. לא הבנתי.
טוב 275282
2. ולמה הזכות הזו שונה מהזכות של אדם לדעת איזה סיכוי הוא לוקח על עצמו כשהוא חוצה את הכביש. אתה לא רוצה לקחת סיכון, סע רק בחברת מוניות שאתה מכיר. אגב, היום, כשאתה עולה על מונית, אתה באמת יודע שיש לה ביטוח? וזה בזכות הפיקוח? הכיצד?

3. אם אני מרמה את חברת הביטוח שלי ועושה תאונה, זה עניין של הטרמפיסט שלקחתי, הזקנה שדרסתי, בעל הרכב שנסע ממולי ובעל החנות שהרסתי, כלומר, גם שלך.

4. לא משנה.
טוב 275290
2. אני לא רואה את הקשר בין סיכון בחציית כביש לבין הנחות מוקדמות על שירות. כשאני הולך למסעדה אני יוצא מנקודת הנחה שהאוכל לא מורעל. זה לגיטימי להגדיר החוק שאסור למסעדה להגיש מזון מורעל או לדרוש במידה שהמזון כן מורעל (או עשוי להיות מורעל כמו במקרים מסוימים), לידע את הלקוח בכך ולהסביר לו היטב מה התופעות שהוא אמור לצפות במידה שיורעל. כשאני נכנס למונית אני יוצא מנקודת הנחה שהנהג מוכשר במידה סבירה, הרכב תקין (מבחינת בטיחות) והביטוח מכסה אותי במקרה של תאונה.
בוא נתחיל בלקבוע שההנחות הללו סבירות ובאחריות הנהג או בעל המונית לשמור שהמצב הזה יתקיים או לידע את הלקוח אם זה לא המצב "תשמע, הברקסים לא עובדים אז אני יעשה לך הנחה חמש שקל מהמונה בסדר?"

3. אתה יודע מה? אתה צודק.
כל נהיגה ללא ביטוח צריכה לקבל אכיפה קשוחה.

4. בסדר.
טוב 275292
2. כשאתה חוצה את הכביש אתה מניח הנחה נוקדמת שכל הנהגים באותו כביש עברו מבחן נהיגה, שכל הרכבים באוטו כביש עברו מבחן רישוי, ושכל הרכבים בכביש מבוטחים בהתאם לנוהג העכשוי בהם. במילים אחרות, לא צריך להוסיף שום דבר שלא קיים, ברור שיש לכל נהג מונית דרישה להיות מבוטח בהתאם למצבו הנוכחי, כמו שיש לכל נהג אחר. ההנחות שלך סבירות, רק שאין בהם שום תוספת. אדור לנהג מונית לנהוג ללא ביטוח *מתאים*, כמו שאסור לך ולי לנהוג ללא ביטוח *מתאים*.
מעבר לזה, המצב הקיים, וזה המצב הסביר לדעתי, אוסר על נהג מונית, ועל נהג רגיל, לסוע במכונית ללא מעצורים. אני לא מוכן להסכים שהנהג צריך להודיע רק לנוסעים שלו, הוא מסכן את כל האנשים בכביש, והנסיעה עליו אסורה.
טוב 275303
2. המצב הקיים הוא שכדי להפעיל מונית אתה חייב לשלם עבור המספר שלה סכום של כמעט מאתיים אלף שקלים ולקבל אישור מאיגוד נהגי המוניות. זה בנוסף על הדרישות האחרות (רשיון נהיגה, מבחן רשוי לרכב וביטוח *מתאימים*).

אני מציע לבטל את שתי הדרישות הראשונות ולהשאיר רק את האחרונות כמו שהן כיום רק לאכוף אותן בצורה הרבה יותר חזקה.
כן, לזה התכוונתי, אני איתך. 275304
טוב 275305
לא צריך גם רישיון עסק או משהוא כזה (בשביל להוציא קבלות)?
טוב 275493
רשיון עסק זה כדי להפעיל בית עסק במבנה מסוים. בשביל להוציא קבלות צריך רק לפתוח תיק במס הכנסה.
מע''מ 275587
מע''מ 275598
מס רכוש.
(מה אתה מתערב?
חשבתי משחקים צעצועסטים, לא ככה?)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים