שיטת החינוך 2754
טוב לאחר שקראתי את המאמר עלתה שאלה בראשי.

אם יאמרו לך כי יש לך שתי ברירות אחת ללכת שמאלה ולפגוש אריה רעב והשניה ללכת ימינה ולפגוש תנין אשר רוצה לאכול אותך לארוחת צהרים.

מה תבחר?

יש לנו מערכת חינוך (האם מטרתה באמת לחנך?) שלטעמי היא גרועה עד גרועה מאוד.

נכון כל אדם צריך להיות אינטיליגנטי וכמה שיותר אבל האם זה באמת חשוב למשהו פה שסיים את בת הספר ההבדל בן מילעל למילרע?(אני ממש לא זוכר איך רושמים זאת)

או משפטי כוסינוס וסינוס אתם זוכרים? כמה זה באמת משפיע על חייכם?

כמובן שלא שכחתי את שקספיר שלמרות שאני מאוד נהנתי ללמוד אותה עדיין קשה לי להאמין כי רבים פה זוכרים עליו יותר ממעט מאוד.

האם משהוא פה למד על מוצרט? ואם לא אז למה לא? מה ההבדל בינו לשקספיר?

וכמה פילוסופיה למדתם? מי הוא דקאט ואני לא שואל על אחרי בית הספר.

ומהצד הדתי כמה חילונים למדו קצת על הרמבם? או בואו נשווה את מה שלמדתם על נפולאון ועל הרמב"ם.
ומתוך מה שלמדתם כמה אתם זוכרים?

וכמה למדו פה ציור ולהבדיל בין ציור של זה או של אחר.
וכמה ידוע לכם על האינקה תרבות מדהימה שניכחדה.

שיטת החינוך היום היא גרועה ביותר.בחינוך החילוני כמו בדתי.
שיטת הבחינה היא גרועה אם בזמן בית הספר ואם בגרויות פסיכומטרי ואפילו הבחינות באוניברסיטה.
כבר היה רשום מאמר ארוך על כמה מתוך הלימודים בחייו של אדם הוא באמת זוכר לאחר שסיים את האוניברסיטה., אם איניני טועה כ10% סה"כ.

אז אם נשאלת פה השאלה האם מוטב האריה על התנין או להיפך אני מעדיף לנסות ולמצוא שביל חדש.

רועי

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים