בתשובה לדב אנשלוביץ, 17/01/05 10:18
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275474
רגע, זה לא אותם אלא שארו לנו שבעיית הקטיושות לא תפטר עד שלא יכנס צה"ל לערי לבנון ויישאר שם?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275514
מי זה "הם" ? הסינים ?
לפחות בארץ, איני מישהו מישהו שתכנן להשאיר את צה"ל בלבנון לתמיד.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275639
ולעזה אתה רוצה להכניס אותנו לתמיד?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275670
אני אישית כן, ולטווח ארוך להעביר משם את האוכלוסיה הערבית לאיזה שהוא מקום במרחבי המזרח התיכון הערביים הענקיים באמצעות הסדר עם המדינות השכנות.
אבל כיוון שאני כמעט בודד בדעה הזאת, אפשרות אלטרנטיבית תהיה להישאר במקום עד להסדר שלום סופי שבו לערבים לא תהיה שום תביעה נוספת מאתנו.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275684
מה רע בכך שנשאר באום אל פאחם ועזה לתמיד? מה, ערבים אינם בני אדם? הם לא זכאים להגנה מפני כנופיות של טרוריסטים תאבי בצע?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275686
ותגובה 275458 נכתבה מתוך אותו רצון?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275688
זה מעניין מאוד. אתה טוען שדב דואג לירי קסאמים כדי שיהיה ניתן להשאר בעזה לתמיד?
או שמא אתה טוען שהניתוח של דב את המציאות מוטעה אך אינך יכול להסביר?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275694
זה מרתק. אני לא טוען שדב דואג לכלום.
אולי, לפני שנמשיך, כדאי שתסביר לי איך הגעת למסקנה שהגעת.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275698
בדבריך היה יותר מרמז לכך, שניתוחו של דב את המציאות נובעת מרצונו להשאר בעזה. אם הסקתי משהו לא נכון, אנא תקן אותי.
לא לא לא לא לא לא לא 275704
אבל ממש לא.

א. גם אם הייתי רומז לכך, איך מרצון להשאר בעזה הגעת לדאגה לירי קסאמים?

ב. דב כתב שיש לו (ולאחרים) פתרון *יחיד* לבעיית הקאסאמים-עזה (A). אני הזכרתי ששמענו על פתרון דומה לבעיית קטיושות-לבנון (B) דב ענה לי שההבדל בין (A) ל(B) הוא שבלבנון אף אחד לא רצה להשאר לתמיד ובעזה הוא רוצה להשאר לתמיד. מכאן אפשר להסיק שמי שלא רוצה להשאר בעזה לתמיד, יכול לבחור גם בפתרון שפתר את (B), ופתרונו של דב אינו יחיד. ולכן שאלתי את מה ששאלתי בתגובה 275686.
לא לא לא לא לא לא לא 275728
הבנתי. תודה.

בעיית לבנון לא נפתרה, כידוע.
לא לא לא לא לא לא לא 275731
והתשובה לא' מלמעלה?

נכון, בעיית הקטיושות על קרית שמונה לא נפתרה. כמאמין בשוק חופשי, הייתי רוצה שתסביר לי למה במחיר בית קטן בשדרות (שמוגנת על ידי גוש קטיף) בקושי אפשר לצאת לסוף שבוע זוגי באצבע הגליל (מוכת הקטיושות).
לא לא לא לא לא לא לא 275764
סליחה. זה היה הבאת טענה לידי אבסורד. כאילו דב מרוב להיטות להשאר בעזה, לא רק טוען שאי השארות בעזה יביא קסאמים אלא גם דואג שיירו אותם מדי פעם.
עסק ביש כזה.

בני בגין כבר הביא את דוגמת הצניחה החופשית מבניין של מאה קומות. בקומה העשירית הצונח אומר שבינתיים הכל נפלא). הסיבה היחידה שאין קטיושות היא כי החיזבאללה פועל בגזרות אחרות (טרור ביש''ע) ומשתמשת בקטיושות כאיום במאזן אימה שנקלט היטב על ידי השלטון במדינה.

הערבים יודעים שלא ינצחו במלחמה כוללת ולכן הם נלחמים בצורות אחרות.
לא לא לא לא לא לא לא 275769
יש לך דוגמא אחת למשהו שאתה יכול להגיד שהצליח או נכשל, ואני לא יכול לסתור את טענתך בעזרת משל מאה הקומות?

לא? לא חשבתי ככה. הרי מדובר במשל דמגוגי שמבטל את המציאות ומשאיר את הדיון רק לבעלי החוש הנבואי היעקבי והבגיני (באשקלון עדיין מחכים לקטיושות).
לא לא לא לא לא לא לא 275778
נסיונו של בגין להשקיט את הארץ ל 40 שנה נכשל. אוסלו נכשל. שיגור האדם לירח הצליח.

לעומת זאת, השימוש בפלאפון עלול להתברר יום אחד כאסון אקולוגי. תפוחי האדמה כנראה אינם רעילים, אולם יש תרופות שיתבררו יום אחד כמסוכנות. בשביל זה יש שכל ישר וסבלנות. הסבלנות אמורה להביא אותך להבין שבמקרה דנן יש לחכות קצת יותר זמן לפני שטוענים שאין קטיושות, בייחוד לאור העובדה שכבר נפלו קטיושות.

השכל הישר מביא אותי להבין שפעילות חיזבאללה ביש"ע והקנים המכוונים לעבר כל צפון הארץ, לא נועדו רק לצרכי בחירות פנימיות.
לא לא לא לא לא לא לא 275787
נסיונו של בגין להשקיט את הארץ ל 40 שנה נכשל? מה פתאום? אנחנו רק בקומות הראשונות, שנגיע לגג יהיה שקט לארבעים שנה.

אוסלו נכשל? מה פתאום? כאן אפילו לא צריך משל. אוסלו הופסק בשלביו הראשונים, ולא הגיע למימוש מעולם.

שיגור האדם לירח הצליח? מה פתאום? אנחנו נופלים מהמגדל, בקומות הראשונות זה נראה מוצלח, חכה שנגיע לקרקעית, ותמצא שם מגפה ירחית שתהרוג את כל מי שמדבר שטויות.

כמה קצת אני צריך לחכות? עד שיפלו קטיושות? ובינתיים? חמש שנים של שקט זה כלום? עשרים שנה זה כלום? שבעים שנה זה כלום? הרי אני מכיר אותך ואת דומיך, וראינו את מבחן המציאות העקום הזה אחרי הקמת המדינה, אחרי קליטת העליה ואחרי אוסלו. היום לא נופלות קטיושות. מספר ההרוגים ירד בצורה דראסטית. כמות המשאבים שאנחנו מוצאים היום קטנה באופן משמעותי. כמות הרווחים שנוצרו כתוצאה מהפריחה האזרחית התירותית והעסקית הגליל היא מובהקת. הלוואי על שדרות והנגב המערבי כולו שככה יהיה אחרי הנסיגה מעזה. אולי מחר הכל ישתנה. אולי לא. אבל עד אז, כדאי שתשב בצד, יחד עם כל נביאי האמרנו לכם, ותחכה שנתניהו יחזור לשילטון (הוא בטח כבר ידע לדרדר שוב את המצב, כמו שהוא הצליח לעשות בשטחים ושוב תוכלו להאשים אותנו).

זה לא חדש, השכל הישר שלך מוציא תמיד מסקנות עקומות.
לא לא לא לא לא לא לא 275789
תדמיין כאן תגובת מראה לשלך שבה צריך שכל ישר וסבלנות כדי לראות שעיקרון ה"זבנג וגמרנו" לא יעבוד, ואין שום פתרון לסכסוך ללא הסדר מדיני‏1.

________
1 "לתת להם מכה ניצחת" ואז "לעשות הסדר מדיני מעמדה של כוח" זה לא פתרון מדיני, זה בקטגוריה של ה"זבנג וגמרנו".
אייייייייייי. הנפילה כל כך כואבת‏1 296083
דיון 2322

1 (לאסד?)
סבלנות 296108
את אסד לא עשו באצבע. צוחק מי שצוחק אחרון.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275710
אם אתה מתכוון לרצוני להישאר בעזה לתמיד, מדובר באידיאולוגיה, שהתייחסתי אליה כיוון ששאלת, אידיאולוגיה שכרגע איני רואה סיכוי להתממשותה בגלל שאין לה תומכים רבים בציבור.
שאלת הקסאמים היא שאלה פרקטית בטחונית ששייכת לעולם אחר, ובתגובה ההיא במלים ''יישאר שם'' (לא כתבתי ''לתמיד''), כוונתי הייתה שיישאר שם עד שהפלשתינים לא יירצו יותר לירות קסאמים למשל בעקבות הסדר שלום סופי. עד אז ישרור מנגנון דומה לזה שקיים כרגע ביהודה ושומרון.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275711
אני מבין שתגובה 275514 היא לא התשובה לשאלה שבתגובה 275474. יש לך תשובה אחרת?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275855
תגובה 275514 היא "בקשת הבהרה" צינית למשפט מוזר עם סימן שאלה בסופו שאי אפשר להגדירו כלל כשאלה, בקשה שבאה רק כדי להדגיש את הסתמיות והריקנות שמאחורי מה שהוצג כשאלה. זאת לא הייתה תשובה ל"לא שאלה", וממילא אין לי תשובה אחרת.
לבנון היה הצלחה 275896
הפלשתינאים תקפו אותנו מלבנון כדי ''להשמיד את האויב הציוני'', וכשיצאנו משם הם עוד הצליחו להציג את זה כנצחון, ולומר שהם הצליחו ''לגרש את האויב הציוני מלבנון''.

נצחון מבריק ממש.

ומאז, יחסית למה שהיה לפני שנכנסנו, יש שם יחסית שקט.
ככה זה במזרח התיכון - מבינים רק כוח. גם אנחנו החלטנו לצאת מעזה בגלל הפיגועים, ואולי גם הפלשתינאים ילמדו שלא כדאי לירות עלינו קסאמים אחרי שנכנס כמה פעמים לעזה. לא צריך לתמיד.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275683
הרב ישראל אריאל דרש שצה''ל יישאר בלבנון. לכל הדעות מדובר בחלק מהארץ המובטחת לעם ישראל.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275772
סתם מתוך תהיה, איפה במקורות מצויין שטח ההבטחה ככזה שכולל את השטח שכיום הוא דרום לבנון?
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 275775
ג כָּל-מָקוֹם, אֲשֶׁר תִּדְרֹךְ כַּף-רַגְלְכֶם בּוֹ--לָכֶם נְתַתִּיו: כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי, אֶל-מֹשֶׁה. ד מֵהַמִּדְבָּר וְהַלְּבָנוֹן הַזֶּה וְעַד-הַנָּהָר הַגָּדוֹל נְהַר-פְּרָת, כֹּל אֶרֶץ הַחִתִּים, וְעַד-הַיָּם הַגָּדוֹל, מְבוֹא הַשָּׁמֶשׁ--יִהְיֶה, גְּבוּלְכֶם.
יש לי ספר בשם "הארץ לגבולותיה" המציינת שיטות שונות בגבולות הארץ. המינימום מגיע לביירות. המקסימום כולל את כל לבנון.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 276154
אני מקווה שתסלח לי על הבורות, אבל אני זקוק למעט פרשנות. מדוע "מהמדבר והלבנון" מופיעים ביחד? איפה נמצא ה"לבנון" הזה שהוא הולך יחד עם המדבר? מהו "הים הגדול, מבוא השמש"? הייתי מצפה שזה יהיה הים התיכון, אבל "מבוא השמש" דווקא מרמז על משהו במזרח, לא במערב.
הכל צפוי והרשות נתונה רק זמנית 276157
השמש בא בערב כשהוא נעלם מעינינו:

ו נֶפֶשׁ אֲשֶׁר תִּגַּע-בּוֹ, וְטָמְאָה עַד-הָעָרֶב; וְלֹא יֹאכַל מִן-הַקֳּדָשִׁים, כִּי אִם-רָחַץ בְּשָׂרוֹ בַּמָּיִם. ז וּבָא הַשֶּׁמֶשׁ, וְטָהֵר; וְאַחַר יֹאכַל מִן-הַקֳּדָשִׁים, כִּי לַחְמוֹ הוּא.

אני חושב שנהר פרת די ברור, אבל אני אתן לך מקור נוסף, אם אתה מכיר את המקומות:

ב צַו אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, כִּי-אַתֶּם בָּאִים, אֶל-הָאָרֶץ כְּנָעַן: זֹאת הָאָרֶץ, אֲשֶׁר תִּפֹּל לָכֶם בְּנַחֲלָה, אֶרֶץ כְּנַעַן, לִגְבֻלֹתֶיהָ. ג וְהָיָה לָכֶם פְּאַת-נֶגֶב מִמִּדְבַּר-צִן, עַל-יְדֵי אֱדוֹם; וְהָיָה לָכֶם גְּבוּל נֶגֶב, מִקְצֵה יָם-הַמֶּלַח קֵדְמָה. ד וְנָסַב לָכֶם הַגְּבוּל מִנֶּגֶב לְמַעֲלֵה עַקְרַבִּים, וְעָבַר צִנָה, והיה (וְהָיוּ) תּוֹצְאֹתָיו, מִנֶּגֶב לְקָדֵשׁ בַּרְנֵעַ; וְיָצָא חֲצַר-אַדָּר, וְעָבַר עַצְמֹנָה. ה וְנָסַב הַגְּבוּל מֵעַצְמוֹן, נַחְלָה מִצְרָיִם; וְהָיוּ תוֹצְאֹתָיו, הַיָּמָּה. ו וּגְבוּל יָם, וְהָיָה לָכֶם הַיָּם הַגָּדוֹל וּגְבוּל; זֶה-יִהְיֶה לָכֶם, גְּבוּל יָם. ז וְזֶה-יִהְיֶה לָכֶם, גְּבוּל צָפוֹן: מִן-הַיָּם, הַגָּדֹל, תְּתָאוּ לָכֶם, הֹר הָהָר. ח מֵהֹר הָהָר, תְּתָאוּ לְבֹא חֲמָת; וְהָיוּ תּוֹצְאֹת הַגְּבֻל, צְדָדָה. ט וְיָצָא הַגְּבֻל זִפְרֹנָה, וְהָיוּ תוֹצְאֹתָיו חֲצַר עֵינָן; זֶה-יִהְיֶה לָכֶם, גְּבוּל צָפוֹן. י וְהִתְאַוִּיתֶם לָכֶם, לִגְבוּל קֵדְמָה, מֵחֲצַר עֵינָן, שְׁפָמָה. יא וְיָרַד הַגְּבֻל מִשְּׁפָם הָרִבְלָה, מִקֶּדֶם לָעָיִן; וְיָרַד הַגְּבֻל, וּמָחָה עַל-כֶּתֶף יָם-כִּנֶּרֶת קֵדְמָה. יב וְיָרַד הַגְּבוּל הַיַּרְדֵּנָה, וְהָיוּ תוֹצְאֹתָיו יָם הַמֶּלַח; זֹאת תִּהְיֶה לָכֶם הָאָרֶץ לִגְבֻלֹתֶיהָ, סָבִיב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים