בתשובה לבועז ארדר, 08/07/01 6:36
ראנד וקרוי 27637
כדי להבהיר את הדברים : אינני מייחס בשום מקום לאיין ראנד ולאידיאולוגיה שלה שינאה למין האנושי ( אם כי הייתי אומר שבהחלט ניתן למצוא פה ושם בוז כלפי חלק גדול של האנושות אבל זה בהחלט לא אותו הדבר וניתן למצוא תופעה דומה במרבית הדתות והעמים ).
כפי שחזרתי וציינתי מה שמפריע לי אצל ראנד זה חוסר היכולת שלה לכבד את העצמאות האינטלקטואלית של אחרים ונטייתה לכפות את הפירוש הספציפי מאוד שלה לכל דבר על כל מי שסביבה. מבחינה זאת היא מזכירה מאוד את האינטלקטואלים הקומוניסטים מהמקום שממנו היגיעה ברית המועצות וברור שעם כל מרידתה בהם, בסופו של דבר היא קיבלה מהם את האיבה כלפי כל שמי שלא חשב בדיוק, אבל בדיוק כמוה.אבל שוב זה דבר שקשור לאישיותה שלה ולא לכתביה.
קרוי מתאפיין בשינאה כלפי המין האנושי זאת אינה בולטת כל כך בספריו שפורסמו , אבל היא בהחלט בולטת בספרו שלא פורסם . ושם הוא אינו מנסה לשכנע אף אחד וחוזר ואומר זאת . הוא מתאר מצב. הספר שלו מיועד אך ורק לבני האור שכן אין כל טעם וצורך מבחינתו לשכנע את בני החושך שנועדו רק להשמדה.
צר לי שאדם מבריק ובדרכו שלו אולי אף גדול שיכול היה לתרום הרבה מאוד לחשיבה האנושית כמו קרוי התדרדר לחשיבה כזאת .
חלק מהעויינות שאולי מורגש בחלק האחרון של הכתבה כלפיו הוא תוצר של הכעס על הפוטנציאל האדיר שהיה כאן לדברים גדולים באמת ושבוזבז בצורה שכזאת.
ועוד משהו על איין ראנד 28307
ועל יורשיה דהיום , חבורה שההגדרה המתאימה לה ביותר היא כת. החבורה הזאת שמאמיניה האדוקים מקיימים מעט מאוד קשרים עם אנשים מ"בחוץ" יש לה אפילו את הפסיכותרפיה המיוחדת לה (כמו בסינטולוגיה , מעניין ..).
המנהיג הנוכחי של האוביקטיביסטים ,פוליאקוף הוא כמו כל ממשיך של מיסד דת. תפקידו הוא רק להשאיר את האמונה "טהורה " ולוודא ש"הכופרים בעיקר " יסולקו מבין חבר המאמינים . האיש הצהיר שהוא מעולם לא קרא את הספרים שפורסמו על ראנד לאחר מותו מאחר שהם "מושחתים".
אין זה פלא שמאז מותה של ראנד לא הוציאו האוביקטיביסטים אפילו רעיון מקורי חדש אחד בעל ענין. המייסדת לדעתם חשבה כבר על
הכל.
וזאת בדומה לתנועת הסינטולוגיה שגם היא מתיימרת לבסיס מדעי רציונלי וגם אנשיה טוענים שהמייסד האברד חשב כבר על הכל ומאז מותו אין צורך לחדש ולגלות דבר .
על התנועה האוביקטיביסטית היום ראו :

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים