כתוב רהוט אבל.. 277637
כתוב רהוט אבל מה החידוש בעצם?
האם מישהו מן הבאים במבואות הוירטואלים של האייל גילה בהפתעה ש"מדינה יהודית דמוקרטית" הינה מוקש לוגי מאתגר? האם מי מאיתנו לא הפנים שיש באמירה הליכה על חבל דק בין אינטרסים מנוגדים?
ונוסף על כל המובן מאליו הזה, שבאמת, אני חוזר ואומר, כתוב יפה, הפתיעה אותי המסקנה הקיצונית במהותה של הפרופ' הנכבד.
אם אין לנו דמוקרטיה בכל דמקר"ט אבריה, האם יש להשליך אותה לסל? מה זה? או-או חריף, או מדינת כל אזרחיה, או מדינת הלכה? למה בעצם לא לנסות ללכת בין המשעולים ולנסות להביא למיקסום שני העקרונות הסותרים הללו?
האם אנו רוצים דמוקרטיה אבסולוטית? האם יש דמוקרטיה אבסולוטית? האם הרפובליקה של וימאר היא שאיפה רצויה לנו?
הלא כל אידאולוגיה בהקצנתה, תהה דמוקרטיה או דקטטורה, קפיטליזם או סוציאליזם, שמרנות או אנרכיה - כולם גורמים להרס וסבל בהקצנתם.
ניתן לראות דוגמא נוספת בעבודתו היומיומית של שופט המתחבט בשאלות הנופלות בין כוחותיהם המנוגדים של זכויות אדם שונות וחוקים.
מתי הזכות לפרטיות של הרוצח המתוודה בפני הפסיכולוג שלו ראוי להיות מופר בשם הגנת הציבור? מתי זכות הדיבור חשובה מהזכות שלא יחמסו ערכיך ברחוב בידי הזולת, ועוד ועוד.
בקיצור, במאמר אין ולו נגיסה בשרית אחת, ואני מוצא דווקא את הפירוט על חיי המחבר
(http://www.haayal.co.il/author?id=158), מעניין מחיבורו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים