בתשובה ליוסי צרי, 27/01/05 19:16
החבל והבריאה 278221
תגיד לי כמה גברים רואים את אמם בתור "אישה"? הערצת דמות האם, האם כאלה או האלה כאם, היא עובדה המשתמעת מרוב המיתוסים בעולם. היחס המשפיל מצד הגבר נובע, לדעתי (ואולי גם לדעת אנשים רבים אחרים - אני לא ערבה להם), מהרצון לקחת לידיו את הכוח הנובע מכך שהאישה היא אמו, וכשהוא ילד חסר אונים היא זו שבידה הכוח להפעיל אותו. כשאדם משפיל מישהו, הוא בהכרח מעצים את כוחו שלו. הגישה אל אברי המין כטמאים נובעת מהכוח שיש גם בהם להפעיל את הגבר, לעורר את יצרו וכך לעשותו לאחר המשגל חסר אונים. האונס הוא אחת הדרכים להתגבר על כוחה המיני של האישה להפעיל את הגבר. היהודים הכירו בכוחה זה של האישה, וזו הסיבה המרכזית להפרדה בבית הכנסת בין גברים לנשים - פן יעוררו הנשים את יצר הגברים ויסיח את דעתם מהתפילה. גם גילוח שער האישה בנישואיה אמור להפחית את כוחה על הגבר. (ידוע שאצל המכשפות מצוי כוח רב בשערה של האישה). אותו הדבר אמור לגבי קולה של האישה, העשוי לעורר את היצר המיני אצל הגבר.
החבל והבריאה 278347
תגידי לי כמה נשים רואות את אביהן בתור ''גבר''. נראה לי כי את מערבבת יחס של ילדים להוריהם, לאפליה של נשים בחברה, בעבודה, ובמעמד.
מערכות יחסים בין גברים לנשים אינם מסבירים אפליה בחוק הדתי, ובודאי לא מצדיקים אפליה חברתית לנשים בעולם המודרני.
החבל והבריאה 278382
כל יחסי אנוש תלויים זה בזה ואי אפשר להפריד ביניהם כפי שאתה מנסה לעשות.
החבל והבריאה 278411
נכון שתיאורטית לכל דבר יש השפעה, אבל האם אפשר להטיל ממעשים של פרטים פרוורטים על החברה כולה ולהוציא מסקנות.
האם מעשי אונס בתוך המשפחה, פדופילים וסתם אנסים, צריכים להכתיב הפרדה בין גברים ונשים בבית הכנסת.
הגישה אל אברי המין כאל דבר טמא, מיוחדת לתרבות הנוצרית יהודית. יש חברות ותרבויות, בעבר, וגם היום, בהן הגישה לאברי המין ויחסי מין אינה סובלת מתרבות אשמת החטא הקדמון.
החבל והבריאה 278714
שום דבר אינו מצדיק הפרדת גברים ונשים בבית הכנסת, ואין לכך שום קשר לאונס, אלא להנחה שהגברים לא מסוגלים להתאפק בנוכחות נשים (לא מהתנפלות עליהן, אלא ממחשבות שנחשבות ל''לא טהורות'', זו הכוונה. מהסחת הדעת, לא ממעשי פשע). היהדות לא ממש מתייחסת לאברי המין כטמאים, אלא היא מכירה בכוחו של המין להשפיע על טהרת חייו של האדם.
החבל והבריאה 278725
את הקשר בין הפרדת גברים נשים בבית הכנסת, לבין האונס וכוחה המיני של האישה עשית בתגובה (278221)
אולי צריך להבהיר כמה מושגים אלמנטריים.
האם לפי דעתך גברים ונשים ככלל אינם מסוגלים להתאפק בנוכחות המין השני? ומהן מחשבות לא טהורות בקשר לכך.
היהדות בהחלט מתייחסת לאברי המין של האישה כדבר טמא, ראי מסכתות שלמות העוסקות בהיטהרות אחרי יחסי מין, או עיסוק במחזור של האישה, והאמירה ערווה, כדבר טמא כאשר נאמר קול באישה ערווה. או החיוב של האישה במקווה לפני ואחרי יחסי מין.
וכשאת טוענת לכוחו של המין להשפיע על טהרת חייו של אדם, מה את מבינה במושג חיים טהורים.
החבל והבריאה 278774
תוכל להפנות למקורות ההלכתיים של "החיוב של האישה במקווה אחרי יחסי מין"?
החבל והבריאה 278809
כל מה שאמרת לא הוכיח שהיהדות מתייחסת לאברי מין כטמאים אלא בדיוק שבכוחו של המין להשפיע על טהרת חייו של אדם.
החבל והבריאה 278830
מה כוונתך בטהרת חייו של האדם.
האם 'ערווה' מופיעה בתנ"ך כמושג גנאי כן או לא?
החבל והבריאה 278837
טהרת חייו של האדם לפי האמונה היהודית? מדובר בקדושה. ישנן הוויות במציאות שאנחנו חיים בה שמקרבות אותך לאור, לתכלית, לקדושה, ויש כאלו שמרחיקות אותך כי הן קושרות אותך לבשר.

היכן מופיע המושג כגנאי?
האם אתה יכול באמת להסיק מזה שביהדות באופן כללי מתייחסים אל אברי המין כדבר טמא?
החבל והבריאה 278850
לא שאלתי אותך על האמונה היהודית. שאלתי הייתה מהי טהרה? ואתה עונה במושגים אחרים שאינם ברורים. למה אתה מתכוון הוויות במציאות? מהו האור האם אור השמש, או החשמל, מהי תכלית לחייו של אדם, ומי אתה אם לא בשר ועצמות.
במקום לענות לשאלתי העלית שאלות חדשות.

איני טוען למה היהדות מתיחסת באופן כללי, כתוב בספר בראשית על אדם וחוה לפני אכילת פרי עץ הדעת "ויהיו שניהם ערומים האדם ואשתו ולא התבוששו". לאחר אכילת הפרי מיהרו לכסות את מבושיהם, איזו מילה?
אדרבא ספר אתה מהם חוקי הטומאה בסדר השישי במשנה, ומדוע אין ללחוץ לשלום ידה של אישה, ומדוע אשה בנידתה היא טמאה.
ומדוע אישה פסולה לעדות, ולמה קולה של אישה הוא ערווה.
החבל והבריאה 278958
אני לא מבין למה אתה מסיק מכל זה שאיברי מין הם טמאים ביהדות. הטענה היותר חלשה, שלי נראית הנכונה, היא שלמין יש השפעה חזקה מאוד על טהרה בחיי האדם. ולכן אי אפשר להתייחס אליו בקלות-ראש.
הזימה (היבט טמא במין, אתה מסכים?) היא כוח מאוד גדול בעולמנו, אתה רואה את זה לפי העובדה שהפורנו היה הרבה שנים העסק הרווחי היחיד באינטרנט, אתה מבין את זה מהביטוי שהזנות היא המקצוע העתיק בעולם, ומהעיסוק בתקיפות והטרדות מיניות שהן למצער רבות ומכוערות.
אבל מין כשלעצמו אינו טמא. הוא דבר עוצמתי מאין כמוהו וכל ביצוע שלו בשינוי מהצורה הטבעית שלו (מונח בעייתי) גורם לעוצמה הזאת לזלוג לכיוונים לא טהורים. שינוי לדוגמה הוא הגבלה של היבט מסויים שלו, למשל הפוטנציאל ההפרייתי, שהוא חלק מהותי בו (יש שיגידו *ה*מהות שלו). ובגלל שילדים הם בעצם היבט של מין, גם נישואין הופכים להיות היבט של מין, בגלל הקדושה שביחידת ההורות.
החבל והבריאה 279000
אני לא יודע למה נדבקת לאברי מין, אבל מהי זימה ואם אלה יחסי מין למה זה חטא. שני בוגרים מקיימים יחסי מין מרצונם החופשי זה חטא או פורנוגרפיה, ומה עניין טהרה.
החבל והבריאה 279010
ב-תגובה 278411 כתבת ש"הגישה אל אברי המין כאל דבר טמא, מיוחדת לתרבות הנוצרית יהודית". רציתי רק להאיר את עיניך שלפחות בתרבות היהודית זה לא כך. בתרבות הנוצרית הגישה למין היא באמת יותר קיצונית.

אתה באמת לא רואה את ההבדל בין זימה לבין מין? אתה לא רואה איך מין יכול להיות דבר טהור ויפה במצבים מסויימים וטמא ומכוער באחרים (הגדרת המצבים תהיה אולי שונה בין אדם לאדם)?
החבל והבריאה 279025
האם זימה היא לא יחסי מין, והאם טמא זהה למכוער, ומתי טהור ויפה הוא גם קדוש.
החבל והבריאה 279038
זימה היא אופן מסויים של יחסי מין, וודאי. אופן מכוער. טמא אינו זהה למכוער אבל יש קשר גדול ביניהם, וגם בין טהור ויפה לבין קדוש.
אבל לא ייתכן דיון על הדברים האלה מבלי להבין את המושגים. בתור הצעה אני אביא כמה הגדרות מילוניות (אנחנו לא חייבים לקבל אותן). ובכן, לפי מילון ספיר:

זימה: 1. פריצות, ניאוף, תועבה; 2. מזימה, כוונה רעה; שטוף בזימה: להוט אחרי מעשי זנות וניאוף.

טמא: 1. שיש בו טומאה, לא טהור מבחינה דתית; 3. מושחת, רשע.

טהור: 1. שנקי מטומאה, נקי מבחינה פולחנית-דתית; 2. צח, נקי, זך

קדוש: 1. שהקדושה שורה בו; 2. שמייחד את עצמו לעבודת האלוהים; 3. צדיק גדול, שלם וטהור במידותיו.
החבל והבריאה 279042
לאיזו הגדרה מילונית היית מכניס, יחסי מין שאינם מקובלים עליך. יחסים בין שני בני אדם בוגרים מרצונם החופשי, יחסים הנעשים בצנעה, בדלת אמות של פרטיותם.
החבל והבריאה 279049
גבר, אל תתעצבן. אף אחד לא דיבר על מה שמקובל עלי ומה שלא. דיברנו על ההתייחסות למין ולאיברי מין במסורת היהודית, בהמשך לתגובה שלך בנידון. דעותיי האישיות לא ממש הועלו כאן, חוץ מבמסגרת אינטרפרטציה לתפיסת העולם המסורתית יהודית. אם יש לך בעיה עם התפיסה הזאת זה משהו אישי שלך.
החבל והבריאה 615858
אולי אצלך, למנוע הריון זה חוסר הנאה מיחסי מין.

אבל ברגע שאתה מוחוייבת ''לסיים'' באיסר מין האישה, בשל אמונתך - זהו אונס של האישה והכנסתה להריון באונס. אנסת אותה להכנס להריון רק בגלל שאמונתך טוענת שזה חייב להיות חלק ממין.
החבל והבריאה 279067
קודם כול, אצל היהודים המין במסגרת חיי הנישואין היו לא רק הכרחי להביא ילדים - כמו אצל הנוצרים - אלא יפה ומענג. החובה לבני הזוג להתעלס דווקא בערב שבת, היא אחד הדברים היפים ביותר במסגרת הנישואין היהודיים - הקשר בין ''עונג שבת'' לבין ההתענגות על המעשה המיני. הזימה קשורה לא במין כשלעצמו אלא במין שבחטא, כלומר בדרך כלל בין אישה נשואה לבן זוג שאיננו בעלה - זהו החטא המיני העיקרי הנמנה ביהדות, וקשור להיותה של האישה רכושו של בעלה, ואם היא בוגדת בו, היא מועלת ברכושו. זו הבעיה שבזימה. בבית הכנסת הגבר היהודי חייב להקדיש את כל מחשבותיו לתפילות לאלוהים, ואם הוא רואה אישה יפה או שומע את קולה כשהיא שרה, מחשבותיו עשויות לסטות לכיוון שניגוד לכיוון הרצוי מבחינת הדת. זוהי סיבת ההפרדה העיקרית ואין כאן עניין של טומאה אלא, כמו שאמרתי, של הסחת הדעת מהכוונה הדתית העיקרית.
החבל והבריאה 279081
ההתענגות על המעשה המיני ''בעונג שבת'' היא רק של הגבר היהודי ולא של אישה, אם בכלל העונג כמצווה איננו אלא חטא דתי בעיני האלוהים.
החבל והבריאה 279083
לא ממש. הגבר מצווה הרי על ''עונתה''. והיהדות, בניגוד לנצרות, לא רואה בהתנזרות ובהמנעות מעונג ערך ראוי.
החבל והבריאה 279084
ההתענגות על המעשה המיני "בעונג שבת" היא רק של הגבר היהודי ולא של אישה, אם בכלל העונג כמצווה איננו אלא חטא דתי בעיני האלוהים <> מצווה הרי על "עונתה."
החבל והבריאה 279149
אפשר לקבל קצת מקורות לקביעות הללו?
''קדש עצמך במותר לך'' 279091
החבל והבריאה 279794
מעניין איך אנשים מסויימים גרמו לאנשים אחרים לשנוא את הדת. הם הצליחו כל כך, שאלה האחרונים פתאום נמצאים אומרים דברים לא מבוססים ולא רציונליים בגנותה. גם אם בד''ך דיבורם צלול ושקול. חבל, כי הדת, פנים רבים לה, וניתן לפרשה במגוון דרכים. חבל לבחור לפרשה בדרך מכוערת.
החבל והבריאה 615859
איך אפשר לא לשנוא את הדת היהודית? זוהי דת המיוחדת לפולחן הגבר והשמדת האישה (לא פיזית בהכרח).

הכל שם מבחיל, מתחילתה ועד סופה. הכל, כולל הכל. גם מה שמנסה להשמע פחות מבחיל.

אין ספונטניות, אין רומנטיקה, אין יופי אלא רק התנגדות ליופי ולטבעה של האישה. האישה לא יכולה להיות בעלת מס' בני זוג וחייבת להכנע לגבר אחד ומבחיל.

דת מצחינה ודוחה. איך אפשר למצוא שם יופי? הכל מגעיל, הכל מעוות, הכל הפוך מהמציאות.

רק אנשים שמעולם לא חיו במציאות, מסוגלים להאמין לשטויות הכתובות שם על נשים.

רק המושג "עונג שבת" כבר עושה חלחלה ובחילה. הכל נגד האישה וטבעה.
החבל והבריאה 279082
יפה
החבל והבריאה 280185
רגע, אין איזה כד מים ליד המיטה שעל האדם ליטול את ידיו בעזרתו מיד כשהתעורר, שמא נגע תוך שינה באותו האיבר? (נדמה לי שלמדתי את זה מ"מיי פירסט סוני" שאינו ממש כתבי קודש, אז אולי אני מדבר שטויות).
החבל והבריאה 615857
טלה, היהדות כן מתייחסת לאיבר מין האישה כטמאים. ע''פ הדת היהודית, האישה יכולה לרדת לגבר אך לגבר אסור לרדת לאישה, כיוון שזה נחשב לשיקוץ ומפתאת ''בל תשקצו''. אומנם יש עוד דעות (שגם בהן האישה מוצגת באופן מבזה), אך הדעה הזו התקבלה לשולחן ערוך.

בנוסף, האגדה אומרת שהאישה מתבשמת כי היא מסריחה והגבר לא, כי הוא טהור.
זה ההיפך מהמציאות, הגברים ממש מסריחים ומעולם לא הרחתי סרחון מנשים. אפילו אצל החרדים, הנשים מריחות טוב והגברים מסריחים (ואי אפשר להגיד שהן לבושות באופן מאוורר).

מי שיצא לה לעבוד בעבודה שכולל מגע עם הגוף הגברי והנשי, יודעת על איזה פער עצום אני מדבר. הריח הזוועתי ביותר מגיע מהאשכים ומדובר בריח ששורד על רהיטים וקשה להסירו.
החבל והבריאה 615856
נכון, זה כמו שהתפתחה תרבות של בדיחות על בלונדיניות. למה? כי הבלונדינית נחשבת כמושא התשוקה של הגבר.
יכול להיות שבפועל הם בכלל מעדיפים שיער כהה (אני מעדיפה), אבל הבלונד הוא סבל לנשיות ונשיות היא תשוקת הגבר הנצחית. יש להשפיל אותי וכדי להשפיל אותה בנוחות, יש להשפיל את הסמל.

הם רוצים להשפיל את מה שיש לו הכי הרבה כוח עליהם.

היהודים כתבו "אישה חמת מלא צואה ופיה מלא דם", כדי להשפיל את האישה הנעלה מהם וזו שהם רודפים אחריה ואותה.

לאישה לעומת זאת, אין אינטרס לכתוב שהגבר הוא מבחיל, כי אין לו כזאת השפעה עליה. למרות שהרבה נשים חושבות בפועל ומילדות שגוף הגבר הוא באמת ובתמים דבר מבחיל ומצחין. הן לא רואות צורך בהשפלתנו ורמיסתו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים