בתשובה למספר 666, 25/02/05 17:58
המבקרים מתווכחים על סיון בסקין 283917
אלי, אני חייב לשאול: מה אתה מוצא בבסקין? אני לא מצאתי בה שום דבר, בינתיים לפחות, חוץ מרהב מילולי לא מעניין ולא חדשני במיוחד. "סתם", לדעתי, תהיה הגדרה קולעת. בדיון הזה, אני חושש, אני נאלץ להסכים עם שכטר (מה גם שבינתיים סיקרן אותי הרבה יותר מה שקראתי משל שכטר מאשר מה שקראתי של בסקין). תקוות השירה העברית היא לא בסקין.
המבקרים מתווכחים על סיון בסקין 283973
למה שלא תשאל גם את דורי מנור את מנחם בן ואת ניסים קלדרון מבקרי שירה הרבה יותר ידועים ממני או משכטר מה הם מוצאים בבסקין ?
להזכירך אני כבר פירטתי במאמר גדול מה אני בדיוק מוצא ביצירתה של בסקין . אתה יכול למצוא אותו כאן :
אם יש לך בעיה עם זה אתה מוזמן לכתוב מאמר תגובה שבו תסביר למה בסקין היא לא תקוות השירה העברית .
מה זה למה? 284087
כי בא לי לשאול אותך. המאמר שלך דווקא הוא הסיבה שאני שואל אותך מה מצאת בה. סורי, אבל לא הבנתי. אם יש לך בעיה אם זה, אל תענה לי, אתה לא עושה לי טובה. בחיי, אתה פוץ.
מה אתה לא מבין 284145
שילוב מוטיבים קלאסיים המוכרים למעטים עם לשון עכשווית גסה שמוכרת לכל ("שרמוטה") אופייני ליצירתה של בסקין. כך היא מקרבת את הנושאים האלה לקורא המודרני שאינו מכירם, ומצביעה על הרלבנטיות שלהם לזמננו. קטולוס חי ברומא לפני אלפיים שנה אבל צרותיו ובעיותיו מוכרות היטב גם לקורא בישראל של ראשית המאה ה-‏21, והוא נהנה מפרספקטיבה חדשה -ישנה שלהן.

בור מודרני
יענו, היא מרדדת 286445
וואו, אז היא אומרת ''שרמוטה'' ואז מדברת על אלכסנדר מוקדון. זה מה זה חדשני ומאאאגניב. והרבה יותר מובן לקורא המודרני, כי הרי הוא מכיר רק מילים כמו ''שרמוטה'' ולא מסוגל לקרוא טקסט בעברית נורמלית על צרותיו ובעיותיו של קטולוס מבלי שאיזו פריחה תל אביבית תסביר לו כמו בסטיונר בשוק שמוכר תפוח.

מלוקק פוסט-מודרני.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים