בתשובה לאסף שרעבי, 12/07/01 19:50
הטלת מום 28419
אני לא מבין מדוע כולכם נטפלים להשפעה שיש או אין לברית המילה על שלבי חייו המאוחרים יותר של הנימול. גם אם אין כל השפעה, הרי שזהו עדיין אקט ברברי וסדיסטי, כפי שהפליא אלכסנדר לתאר, וזהו! האם בכל פעם שהורה מכה את ילדו נשארת צלקת לכל החיים? לא, אך עדיין ברור לרוב הקוראים פה שהכאת ילדים הינה דבר שלילי, נכון?

ובאשר לתחילת הודעתך, בהחלט יש מקום לתביעת אנשים את הוריהם על רשלנות פושעת שהסבה נזק לחייהם. אם הוריך לא שלחו אותך לרופא שיניים עד גיל 18, משהו לא בסדר אצלם, לא? צריך למנוע מהם מלהביא עוד ילדים לעולם, כי כנראה שגידולם הינו משימה קצת גדולה עליהם, לא? במקרה של ברית המילה לא מדובר בסתם רשלנות, אלא בגרימת נזק במתכוון. פויה.
הטלת מום 28432
לגבי הכאת ילדים יש קונצנזוס שהדבר פסול ולכן אין צורך בהוכחת נזקים מתמשכים וטראומות לכל החיים. ישנם כמובן אנשים שיטענו שבנסיבות מסוימות הכאת ילדים איננה פסולה ואף רצויה, אבל חוץ מכמה פסיכופטים, לא תמצא רבים שיעודדו הכאת ילדים סתם ככה ללא נסיבות מיוחדות.

המילה, לעומת זאת, שנויה במחלוקת, כאשר הרוב דווקא נוטה לכיוון של ''זה לא נורא, זה לא מזיק'', חלק מאמין שזה אקט בריא במהותו, חלק סבור שזה בכלל לא כואב, והמהדרין רואים במעשה הזה בכלל את אחת המצוות החשובות ביותר שנתן בורא עולם לעם היהודי. על מנת להתמודד עם קונצנזוס מקיר לקיר שכולו בעד אקט המילה מסיבות אלו ואחרות, חייבים להוכיח נזק משמעותי מאד וארוך טווח או ששום דבר לא ישתנה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים