בתשובה לדביר דולינסקי, 15/07/01 16:27
עיניים להם ולא יראו 28454
מר דולינסקי הנכבד,

קביעותיך האחרונות הינן לעניות דעתי בהחלט מדוייקות - הגם שאינן מדעיות-אמפיריות. השתדל בעתיד להימנע מכינוי האות השביעית בעברית בדברך על אבר המין הגברי, קריא פין - לצורך העניין.

הדבר המאפיין בני שתי קבוצות אלו מלכתחילה הינו מערכת היחסים הסבוכה והעקומה עם המין הנשי. דומה כי על הצד הערבי-מוסלמי אין כל צורך להרחיב היריעה, אך גם בצד הישראלי-יהודי חמורים המימצאים עד מאוד, ונוטים לכוונו הכללי של מין אלים ו/או פנטזיות על מין אלים נעדר סאטיספאקציה (סיפוק).

עליך ועל שאר הקוראים להבין כי אקט הוצאת הזרע אצל הגבר אינו עניין של מה בכך, היות והאורגזמה אצל הגבר בפירוש עקרה במובן המאסטרובטיבי (אוננותי), היות וטכניקת הוצאת הזרע באופן שכזה מלווה בפעולות כוחניות של ממש‏1. במיקרה הקואיטוס (מישכב) בין גבר לאישה, מעניין לציין אם רואה הגבר באקט שכזה גם כן אקט מאסטרובטיבי או אקט חיבורי-מישחקי, היות והפליטה הגברית בנרתיק האישה הינו על פי רוב אקט משחרר של ממש, ולו בגין השתחררות רגשית-שרירית מסויימת‏2.

ממחקרים שונים עולה ומתבררת תמונה עגומה למדיי בדבר הגבר הנימול; הנ"ל, כנראה כתוצאה מסוצייאליזציית האוננות הקיימת בו, בועל באופן כוחני ובאופן דורסני-משהו, בועל באופן מהיר‏3, ולאו דווקא מגיע לסיפוק, ולו מחמת ההיבט הפורנוגראפי המקובע לו במוחו. מחקרים אלו מגלים אף כיווני נטייה שונים בחומר פורנוגראפי הנרכש באירופה מול חומר דומה הנרכש בארה"ב, כולל חוויות נאראטיביות האמורות לגרות ציבור הקוראים‏4.

מעניין לגלות כי חוויות דומות מדוסקסות לעיתים בשבועונים מקוונים לנשים, כולל ישראל. מבט זריז ומעניין לכוון השבועון המקוון 'בננות' מגלה בתגובות לסיפורה של הכותבת אריאלה רביב בכתבתה 'אפשר יותר חזק?' כותבת בשם אנה, המדווחת להפליא על התופעה מזווית מבט נשית. יצויין כי אנה זו מצליחה להרגיז באופן ממשי ביותר את ציבור הקוראים הגברי של כתבה זו. מומלץ בחום.http://bananot.com/article.html?article=313

בברכה

א. מאן

1 וילהלם רייך גורס טיעון זה במחקריו.

2 האקט האמור מכונה 'תנודתי' (Zukungen), ומיוחס לאלכסנדר לווטן. מעניין להיווכח עד כמה משה פלדנקרייז הושפע מכתביו של זה.

3....ורץ לספר לחבר'ה.

4 מחקרים אלו אוזכרו אףבמאמר מיוחד על מו"ל גרמניה ומפורסמת של כתבי פורנוגראפיה שונים, העונה לשם ביאטה אוזה. מובן שאין היא היחידה המתעסקת בכך, וניתן למצוא ולקרוא מחקרים שכאלו במאות דפי אינטרנט תחת הכותרת 'אורגזמה+גברים+מילה'.
עיניים להם ולא יראו 28457
אנה מ'בננות' מתנצחת עם שורה של קוראים גבריים בעלי שמות אקזוטיים במיוחד ('עוף החול', 'מוכן להגשה' ועוד) - המנסים לרמוז, איך לא, שאנה אנטישמית וגזענית.

מעורר גיחוך, אך גם מחשבה. מעניין לקרוא את הנימוקים הנשיים של אנה.

החל מתגובה זו מתחילה ההתנצחות האמורה

א. מאן
אתמהה 28477
נראה כאילו שחיכית להזדמנות המתאימה לספק לנו את הלינק החינני הזה, מלא האלמונים והאלמוניות (אני מקווה שאינך מזדהה בשם אלכס דה לארג' או מופיע כחנה הקרוס ג'נדר...)
אתמהה 28478
אופס ,לא ראיתי את תגובת ההמשך שלך. שכח את שאלת הקרוס ג'נדר.
אתמהה 28482
כנראה שהכותב ב'בננות' התכוון לאלכסנדר דה-מארש, מיודענו מ'התפוז המכני', המוכר יותר בכינויו 'אלכס-בוי'.

שלך

אלכסנדר
האות השביעית 28497
האם "זין" הוא כינוי יותר וולגרי מ"פין"? פין הוא זיז מתכת ארוך.

נתקלתי פעם בספר ילדים משנות החמישים המנסה להסביר לילדים נושאי מין שונים. הכותבת, כמדומני, היתה לאה גולדברג. שם זוהה אבר המין הגברי בשם "אמה".

נדרשתי פעם לנושא מקור המלה "זין" בפורום השפה העברית של "נענע": http://forums.nana.co.il/showmsg.asp?id=440173
האות השביעית 28504
לא נראה לי שהמילה זין במשמעותה הגסה קיימת כל כך הרבה זמן. הרי זין שימש עד לא מזמן כ"נשק", וזה לא הפריע לאיש. למיטב ידיעתי, האטימולוגיה היא כזו:
מילת הסלנג הראשונה הייתה גזר. עד שזו הפכה גסה מידי, אז עשו שיכול אותיות, והפכו את זה לזרג. מכאן, כמובן, הדרך קצרה לשימוש באות ז' לבדה עד למצב המביך של ימינו.
אני אישית אוהב להקביל את התהליך הזה לכתיבה שמו של אלוהים - מהשם המפורש, לאות י', שנעשתה קדושה, אז עברו ל-ה', וגם היא נעשתה קדושה, אז היום כותבים ד'. לאט לאט נעבור על כל ה-א"ב. אני כולי תקווה שכשיגמרו האותיות, לא יוכלו יותר לדבר על אלוהים, ונפטר מהצרה הזו. (:
אחרי הכל כולנו יהודים 28511
ולראיה: למרות הזלזול המופגן בתהליך ההוליפיקציה (אם אין מלה כזאת אז ראוי שתהיה) של עוד ועוד אותיות שמסמלות את שמו עלי אדמות של האלוהים, גם אתה נמנעת מכתיבת השם המקורי שלו, יהוה, והעדפת להתייחס אליו רק בתור "השם המפורש".
אחרי הכל כולנו יהודים 28575
דרך קבע אני כותב והוגה את השם בחופשיות. כאן, מכיוון שאני מודע לכך שהדבר מפריע לחלק מהקוראים, אני מעדיף להמנע מכך, כשאין צורך משמעותי. התחשבות, אתה יודע.
האות השביעית 28533
התהליך שתארת אתה הוא אכן זה שעברה המילה (תרתי משמע), ומקורו בבית הספר מקוה-ישראל.
האות השביעית 28544
בזמנו, כשראשי שב"כ התחלפו בקצב מסחרר, הפתרון שנמצא היה דווקא לפרסם את שמו של ראש השירות. חבל, כי אני דווקא הצעתי שאחרי פרישתו של ת', יחליף אותו שטרודל (@).
זין 29363
זין;זון במצרית קדומה משמעותו חץ. זין;זוית בעברית קדומה משמעותו גם כן חץ. תזית בברברית משמעותו להב הסכין או החרב.

מכאן אפשר גם להסיק על שם האמזונות (המזוינות) הנשים הלוחמות אולי, וגם אולי על שמו של הפילוסוף זנון ופארדוקס החץ שלו ששמו מתאים מדי לשמו של הפארדוקס הקרוי על שמו (זנון ופארדוקס הזון). אבל אפשר גם להסיק על כך שהמילה כלי נשק, להב או חץ, מהר מאוד הפכה גם למילה נרדפת לכלי של הגבר. גם חמוש וגם בעל צורת חץ הנשלח ל"היתקע" במטרה.
האות השביעית 196929
הכינוי 'אמה' מופיע במשנה במסכת נידה. http://kodesh.snunit.k12.il/b/h/h67.htm
הודעה בטעם רע: 196935
וזה מזכיר, איך לא, את הפרסומת החביבה מפעם (שאותה היינו מדקלמים תוך נפנוף באצבע משולשת, ואתם יודעים איזה אצבע זוקרים שם): "כל אישה יודעת למה, כל אישה בוחרת אמה".
הודעה בטעם רע: 196943
להודעה שלך יש באמת טעם רע. כשטעמתי הזעדעזתי. הודעה בטעם מגעיל כמו של חומר ניקוי למסכים.
הודעה בטעם רע: 196945
על טעם וריח כידוע, אבל המשפט שציטט השכ"ג (בסדר הפוך: "כל אשה בוחרת אמה, כל אשה יודעת למה") היתה, כלשונה, סיסמת פירסומת לחומר ניקוי, שהושמעה רבות בשנות הששים של המאה הקודמת.
הודעה בטעם רע: 196962
גדי התלוצץ על טעמו של נוזל הניקוי ''אמה'' - שהוא באמת טעם מגעיל למדי, ולא על טעמי בבדיחות שהוא מגעיל עוד יותר.
הודעה בטעם רע: 197009
יש גם משחת אמה. אני עיוור צבעים והתבלבלתי פעם בין המשחה לבין חומוס. אין להשוות, החומוס מנקה הרבה פחות טוב.
הודעה בטעם רע: 507981
טעמת פעם אמה?
לך תדע, אולי זה סתם אגדה אורבנית.
הודעה בטעם רע: 508271
אני טעמתי. המראה הגלידתי וריח הלימון הוליכו אותי שולל בהיותי זאטוט. היה איכסה. כתוצאת הטראומה, עד היום אני מסרב לשטוף כלים.
הודעה בטעם עוד יותר רע: 196949
וזה עוד כלום לעומת שיר נפוץ בגולני שנפתח בשורות הבאות:
"סבון, סבון, סבון,
כמה טוב לשפשף עם סבון,
סבון זה יותר טוב מאמה..."
הודעה בטעם עוד יותר רע: 196967
או כמו ששרו בהאחזות הנח"ל:
"אני ממש שפשפתי..."(1)
___
(1) את עיני.
הודעה בטעם עוד יותר רע: 197013
''מה זה היה לי
טוב לי אורעלי''
(ג'וזי ואריק, ברגע של גילוי לב)
הודעה בטעם עוד יותר רע: 197214
במקום לשלב סקס בזמרה, אפשר לשלב זמרה בסקס:
*אז אגמור בשיר מזמור.
*ניגוניך אבי, ושיריך אמי, בדופקי נעורים ושבים.

[הופיע אי-אז בבטאון התנועה הקיבוצית]
הודעה בטעם רע: 197148
לא הייתה פעם איזה פרסומת כדלקמן?
ננס ננס,
אל המטבח נכנס,
עושה לך טוב, עושה לך טוב,
ננס, ננס.

נדמה לי שהננס היה איזה סוג של ברזלית לניקוי.
הודעה בטעם רע: 197150
היתה גם היתה, ושרו אותה עם המנגינה של ''היום, היום, היום קיבלתי חום''.
האות השביעית 257786
"איזו היא בתולה--כל שלא ראת דם מימיה, אף על פי נשואה. ומעוברת, משייוודע עוברה. מניקה, עד שתגמול את בנה. נתנה בנה למניקה, וגמלתו או מת--רבי מאיר אומר, מטמא מעת לעת; וחכמים אומרין, דייה שעתה."
[מסכת נידה פרק א,ד, לפי הקישור דלעיל http://kodesh.snunit.k12.il/b/h/h67.htm]

מכאן נראה שבמובן המשנאי, בתולה היא לא רק מי שלא התעלסה מעולם. מישהו מוכן אולי לפרש מה המובן המשנאי של המונח בתולה, ואיך כל זה מתקשר לויכוח הנצחי בנוגע לאמו של ישו וה-virgo בתרגום השבעים?
אני מוחה 28671
אתה מודיע קבל עם ועדה לפי מחקרים שגברים נימולים (נשמיט כרגע את היוצאים מן הכלל) עושים את זה באופן כוחני מהיר ולאו דווקא מגיעים לסיפוק. אבל מה עם אותם לא נימולים, האם לפי אותם מחקרים הגבר הלא נימול תמיד מגיע לסיפוק?
האם הגבר הלא נימול אוהב את זה בדרך כלל רך עדין איטי ומתמשך ?

אם התשובות הן חיוביות אזי שכנראה הנשים באירופה ובשאר מחוזות הערלים שוכבות בעצם עם בני מילה.
ואם התשובות שליליות אזי אין הבדל גדול בין ערל לנימול, קרי שניהם גברים ושניהם ניגשים לפתיחת צנצנת ריבה באופן קצת שונה מנשים:
עם קצת יותר כוח בידיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים