בתשובה לגילית, 16/07/01 23:43
מומלצים. 28589
את זוכרת ספר חביב בשם בראשית? כן, שם, בתחילת התנ"ך. קראי את שני הפרקים הראשונים, כמה פעמים.
קראתי 28615
חביב באמת. כן,מה?
מומלצים. 28618
איזו שחצנות, כליל.

מתהדר בידע שגלוי לכל תיכוניסט כאילו זה היה מידע חסוי. הרשה לי להניח שלא יקשה על איש דת (רבי) לענות לך (תשובה עמומה כיאות).

אבל בסה"כ אתה צודק.

אגב, כליל זה חלק מסמיכות, לא? עברית קלוקלת, לקרוא לילד כך. או שיש לך שם נוסף.
מומלצים. 28626
מי מתהדר? איזה מידע חסוי? הייתי סרקסטי, שהרי גילית אמרה שאין כל סתירה - ואז, איפה להתחיל אם לא בהתחלה?

שמי המלא הוא כליל החורש נאורי, אך אני בדרך כלל אינני נוהג להשתמש בשמי האמצעי.
מומלצים. 28649
טוב, אז השגיאה על אחריותך.

מה השם הלטיני של כליל החורש?
________

טיעוני המאמין הם מעגליים, ואם לא תשבור את השרשרת (אמונה בלה בלה בלה) הוויכוח הוא ערכי - ולכן *עקר*.

מה גם שאין לאף אחד פה ידע מספיק - לא לגילית כדוברת המאמינים, ולא לך כדובר הלא מאמינים (ולא לי).
איזו אכזבה 28677
ואני הייתי בטוח ששמך המלא הוא ''כליל השלמות''...
שבעים פנים לה 28625
אפשר לראות בזאת סתירה. אבל אם אתה מאמין בנכונות הטקסט התנכ''י, הרי שהוא הולך יד-ביד עם התורה שבעל-פה, וזו נתנה הסברים מפורטים לסתירה זו (למשל, ''זכר ונקבה ברא אותם'' לעומת ''עזר כנגדו'' - הרי זו לילית לעומת חוה. וכן הלאה). אם אינך מקבל את התורה כטקסט נכון, אין משמעות לסתירות שבו.

בכל אופן, מבחינת האדם המאמין, אין כל סתירה בין התנ''ך לבין עצמו (או ליתר דיוק, כל הסתירות-לכאורה יושבו בפירושים השונים).
שבעים פנים לה 28627
ככה מדבר האדם, שמן הטקסט שהוא ריכז למדתי לוגיקה הסמסטר?! גוועלט!

ודאי, שאם אני לא מקבל את התורה כטקסט נכון, וכך הדבר, הרי שהסתירה אינה מפריעה כלל. פשוט הבאה לכתב של שתי מסורות בריאה שונות. כמו שלושת הגרסאות לסיפור המלכת שאול, אם אני לא טועה.

הפרשנות המסורתית שאני נחשפתי אליה נראתה יותר כמו גבב תירוצים עלובים, אגב. אני מעדיף את מאיר שלו.
שבעים פנים לה 28631
לפני שאתה מזדעק, שים לב לכך שלא הבעתי עמדה אישית. רק ציינתי שהמאמינים אינם רואים כל סתירה בטקסט.
שבעים פנים לה 28632
אסור להתלוצץ? בחיי, מה קורה לפקולטה שלנו? אין לאנשים חוש הומור.
:-(

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים