בתשובה להפילוסופיה של אין ראנד בישראל, 18/07/01 0:36
תגובת הפיל' של אין ראנד בישראל 28707
אני ממליץ לקוראים לפנות אל הקישור שהבאתי כמה תגובות למעלה שבהו מובאת סקירה על תולדות התנועה האוביקטיביסטית לפני ואחרי מותה של ראנד כדי להחליט אם איין ראנד הפעילה עריצות רוחנית על מעריציה או לא.
אציין רק שעריצות כזאת אינה רק תוצר של שימוש בכלי נשק כפי שיודע כל מי שמתעסק עם כיתות ודתות ואידיאולוגיות פנטיות אלא גם ובעיקר של שימוש באמצעים מתוחכמים בהרבה , כמו חרמות ונידויים ו''הרחקה '' מקבוצה שאתה הפכת להיות חלק אינטגרלי ממנה , וזאת לרוב לאחר שקבוצות כאלה מביאות באמצעים מתוחכמים לניתוק קשריו של האדם עם כל מי שאינו משתייך אליהם.
ואשר לטענתי שהספרים של קרוי עולים על אלה של ראנד והאברד. טענה זאת בעינה עומדת. היא מתבססת על קריאה בספריהם של הנ''ל . אבל נכון זה כבר עניין של טעם אישי .
אציין רק שלגבי האבארד אין למצוא בספריו את אותה העקיבות ההגיונית הבלתי מתפשרת מרגע שקיבלת את ההנחה היסודית של הסינטולוגיה שאפשר למצוא אצל קרוי.להבארד יש רעיונות מעניינים מאוד אבל הוא סותר את עצמו על כל צעד ושעל .זה ההבדל בין סופר יצירתי ובין פילוסוף .

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים