מאמר אחד ובו שתי טענות 289277
אני חושב שבמאמר באות בערבוביה שתי טענות כנגד הנישואים הרבניים שכל אחת מהן שווה דיון נפרד.

הראשונה אומרת שהממסד הרבני פרימטיבי, רקוב ומטופש והתהליך שזוג חילוני חייב לעבור כדי להינשא תחת כלליו הוא בלתי נסבל.

השניה שוללת את הרלוונטיות העקרונית של טקס דתי לזוג חילוני. מכך משתמעת שלילה של כל טקס דתי כלשהו, אפילו ליברלי ונאור במיוחד. שבירת הכוס מקובלת כמדומני אפילו בנישואים רפורמיים ואפילו בנישואים כאלו שבהם שני החתנים (או שתי הכלות) שוברים את הכוס יחדיו.

ייתכן שמהטענה השניה משתמעת אפילו התנערות כוללת מהזהות היהודית במידה שבה יהדות מוגדרת כדת, אך לא בהכרח התנכרות ללאום היהודי. מעניין שגולדה מאיר, אולי סמל יהודי נשי מספר אחת, חיה בצעירותה במילווקי, במקום שבו לא היה ממסד רבני שיעביר במסלול בירוקרטי מדכא את הבאים בשעריו להתחתן. אף על פי כן היא נאלצה לוותר על חלום הנישואים האזרחיים רק כי אמא שלה הזהירה אותה ש"זה יהרוג אותה". http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%91%D7%A0%D7%9...
שאלה מעניינת 289281
זו בהחלט שאלה מעניינת:
האם יש משהו שכדאי לעשות תוך ויתור בשביל זהות לאומית, או שכל דבר שעושים בשביל זהות לאומית חייב להיות ללא ויתור?
מאמר אחד ובו שתי טענות 289906
למה בערבוביה? פשוט שתי טענות.

כל אדם שמכיר אותי ואת דעותי יודע גם בלי לקרוא את המאמר שאני מתנער מהזהות היהודית (מבחינת דת).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים